Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 12:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Jun 2006
Berichten: 171

Ik kan Kansai Gaidai van harte aanbevelen, leuke universiteit.
Die seminar houses zijn ook goed geregeld, kosten je ong 300e per maand om te wonen. 80% van de studenten daar zijn meisjes dus als jullie interesse hebben in Japanse meisjes heb je er daar genoeg, ik vond ze allemaal redelijk irritant, maar wel lief
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Klinkt goed, kunnen ze daar allemaal een beetje Engels dan? Zou je wel verwachten...

Oh en leest iedereen ook Gaijin Smash (http://www.gaijinsmash.net/) ?

Erg leuke verhalen af en toe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 02:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

P-Bwoy schreef:
Ik kan Kansai Gaidai van harte aanbevelen, leuke universiteit.
Die seminar houses zijn ook goed geregeld, kosten je ong 300e per maand om te wonen. 80% van de studenten daar zijn meisjes dus als jullie interesse hebben in Japanse meisjes heb je er daar genoeg, ik vond ze allemaal redelijk irritant, maar wel lief


dude, ken je me nu al? ;P
maar idd, KGU is wel tof. overkill aan gaijin hunters, maar ja. als je into dat bent kan je je lol wel op.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 02:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

gaijin hunters?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mano89 BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 02:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Okt 2008
Berichten: 8

Hij bedoelt chicks die erg into gajin zn aka buitenlanders, dus veel aandacht ze willen je gf zn lol

want ik hoor veel van die verhalen.. drm ga ik liever in tokyo, hoef die aandacht niet te hebben, in tokyo zn veel meer buitenlanders ook
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 04:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

osaka ownt. kansai area is een stuk leuker IMO.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mano89 BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 15:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Okt 2008
Berichten: 8

L!nk schreef:
osaka ownt. kansai area is een stuk leuker IMO.


Vertel Wat is er leuker aan dan bv Sophia uni in tokyo, behalve dat het stuk goedkoper is ookal zou ik ook Osaka kiezen ik denk toch dat ik zkkr paar x langs tokyo ga haha, trouwens mvr Inoue van japans was nog op TV met een docu http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FPagina_items%2Fwerelds_items%2FAflevering%207
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Jun 2006
Berichten: 171

Haha! L!nk = Martijn! Ik had het moeten weten!! Hoe is het dude? Nog naar de zin in Nihon als salaryman?

En ik vond Kansai echt veel toffer dan Tokyo! Tokyo was cool om een week rond te hangen, maar in Osaka/Kyoto/Kobe zie ik mezelf een stuk eerder wonen, relaxter meer afwisseling... Vooral Kyoto heeft echt mn hart gestolen, snel terug
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 16:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Jun 2006
Berichten: 171

Oh en Gaijin hunters op KGU zijn wel leuk hoor... houd je bezig
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Haha, gaijin hunters zijn dus Japanse chicks die met gebrekkig Engels op je af komen? Willen ze graag met een buitenlander trouwen of gewoon... wat plezier?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mano89 BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 00:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Okt 2008
Berichten: 8

Uchiha_Shadow schreef:
Haha, gaijin hunters zijn dus Japanse chicks die met gebrekkig Engels op je af komen? Willen ze graag met een buitenlander trouwen of gewoon... wat plezier?


Ze willen A je gebruiken om engels te leren B je gebruiken om populair te worden omdat ze dan 1 van de weinige zn met gajin BF of ze vind je gewoon leuk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 01:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Maar in ruil krijg je ook een good time with her fancy v-agina?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 02:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Is Japan (met name de vrouwen, dan) trouwens echt zo gefocused op trouwen? Dat je rond de 30 wel iemand gevonden moet hebben anders kun je het wel schudden?

Oh en ik had trouwens ook begrepen dat steeds meer Japanse vrouwen het zat zijn van die traditionele manier van denken die mannen daar nog vaak hebben? Vrouw in de keuken, onderdanig, mannen zijn beter, geen romantiek nodig, etc

EDIT: Hun geboortecijfer is immers ook te laag...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 10:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Lawliet schreef:
Maar in ruil krijg je ook een good time with her fancy v-agina?


Oh realy??

Citaat:
Ze willen A je gebruiken om engels


En jij kan ze goed gebruiken om Japans te leren. Eerlijke deal lijkt me.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 27 Okt 2008 00:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Mano89 schreef:
L!nk schreef:
osaka ownt. kansai area is een stuk leuker IMO.


Vertel Wat is er leuker aan dan bv Sophia uni in tokyo, behalve dat het stuk goedkoper is ookal zou ik ook Osaka kiezen ik denk toch dat ik zkkr paar x langs tokyo ga


nja, het is idd stukje goedkoper. je woont dichterbij de campus, nadeel is alleen dat de campus half uurtje van Osaka vandaan is alleen. de stad waar KGU is is een beetje saai, maar als je karaoke gaat doen of naar een kroeg gaat kom je altijd mensen tegen die je kent. kansai is sowieso een heel ander gebied dan kanto (tokyo enzo), mensen zijn wat minder gehaast hier, wat vriendelijker enzo. zijn echt heel veel verschillen tussen die twee regio's, alleen de taal is al een wereld van verschil ;P

P-Bwoy schreef:
Haha! L!nk = Martijn! Ik had het moeten weten!! Hoe is het dude? Nog naar de zin in Nihon als salaryman?



ja bevalt nog best. woon nu in daikokuchou, dat is 1 metrostation van namba vandaan. kwartiertje lopen en ik zit in het centrum, dus zaterdag en zondagochtend kan ik kruipend naar huis. mn internship is pretty boring, maar het is wel uit te houden. ik maak mn dag wel vol met ee beetje chatten, internetten en af en toe japans leren heheh.

Uchiha_Shadow schreef:
Is Japan (met name de vrouwen, dan) trouwens echt zo gefocused op trouwen? Dat je rond de 30 wel iemand gevonden moet hebben anders kun je het wel schudden?

Oh en ik had trouwens ook begrepen dat steeds meer Japanse vrouwen het zat zijn van die traditionele manier van denken die mannen daar nog vaak hebben? Vrouw in de keuken, onderdanig, mannen zijn beter, geen romantiek nodig, etc

EDIT: Hun geboortecijfer is immers ook te laag...


jup, 30ste is wel zo'n dodelijke leeftijd waarop ze bang zijn alleen te zijn. en die traditionele manier van denken is goddank aan het veranderen ja. best okee om te zien dat ze zelfstandiger worden en het niet pikken als ze door hun man als voetveeg worden gebruikt ;P

@ hele gaijin hunter discussie. naja, het is wel grappig, ik gebruik het grotendeels om mn japans mee te oefenen. ga niet alleen maar engels met ze praten ;P daarnaast zijn er best veel van die meiden die gewoon vrienden willen zijn met buitenlanders, het is niet zo dat elk meisje voor je klaarligt als je buitenlander bent. daarentegen, als je in NL niet zoveel moeite hebt om een meid te scoren dat zal je het hier goed naar je zin hebben, heheh ;P
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 10 Nov 2008 19:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Ik ben meer een Osaka man om nog specifieker te zijn Hyogo .

Al bij al blijft de Benelux veel leuker om te leven vind ik persoonlijk;

En voor Japanse meisjes ga je toch gewoon naar Amstelveen naar Japan gaan ervoor blijft gewoonweg zielig ze.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

woohh, heb mn Japans met een 8,0 afgesloten. heb vorige maand ook nog meegedaan aan een Japanse speechcontest georganiseerd door de Japanse ambassade.

heb de afgelopen 2 weken alleen geen Japans boek aangeraakt, moet het wel bijhouden, anders vergeet ik alles ;(
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

L!nk schreef:
woohh, heb mn Japans met een 8,0 afgesloten. heb vorige maand ook nog meegedaan aan een Japanse speechcontest georganiseerd door de Japanse ambassade.

heb de afgelopen 2 weken alleen geen Japans boek aangeraakt, moet het wel bijhouden, anders vergeet ik alles ;(


Gefeliciteerd!

Ik had de kans om Chinees te doen, maar ik sla hem over... Ik heb het momenteel te druk, maar ik ga zeker ooit nog Japans leren! :Y
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Ooit, ooit ga ik ook Japans leren. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Mijn broer liet een app van hem zien op zijn iPhone waarin je kon leren tekens schrijven ofzo.. http://en.downloadastro.com/s/iphone_japanese_hiragani/ degene die bovenaan staat.
Je had keuze uit zoveel, ehm.. lettertypes (?), dat was gewoon te erg. Hoeveel tekens heb je eigenlijk in Japans? Moet je die allemaal uit je hoofd leren?
Zal wel ontzettend veel werk zijn, maar ooit lukt het me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

46 hiragana
46 katakana
hele zooi kanji

ik ken hiragana, katakana en een stuk of 250 kanji.

en ja, gaat veel tijd inzitten, maar oefening baart kunst
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Kan je misschien zeggen hoe het in vergelijking is met andere talen?
Ik heb bv op school ook latijn en (oud)grieks, wat beiden toch ook niet makkelijke talen zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 21:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

SjemBo schreef:
Kan je misschien zeggen hoe het in vergelijking is met andere talen?
Ik heb bv op school ook latijn en (oud)grieks, wat beiden toch ook niet makkelijke talen zijn.


het is een van de lastigste talen om te leren. ik heb er zelf veeeel moeite mee, maar ik heb niet echt een talenknobbel ;P het heeft totaal geen overeenkomsten (op katakana words na) met een Europese taal, dus het is allemaal nieuw. maar ja, dat is ook wel weer een uitdaging natuurlijk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 14:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Tja, ik ben nogal een lui persoon maar wil wel hartstikke graag Japans leren.
Grieks is wel wat anders dan Europese talen, aangezien je andere letters hebt, maar je hebt nog wel evenveel letters in het alfabet (of eentje meer of minder, weet ik niet precies).

Grieks en Latijn hebben echt donders veel grammatica regels, teveel om op te noemen. Hoe zit dat met Japans? Ik denk zelf dat al die tekens uit je hoofd leren het meeste tijd kost?
Ik denk dat ik het wel kan, misschien is het nu nog wat te vroeg om eraan te beginnen, als ik 16 ofzo ben wil ik er wel aan beginnen.

Ik had gister in bed nog veel vragen bedacht die ik aan je wou vragen, maar die ben ik nu vergeten . Als ik er op kom zal ik ze nog even zeggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 6 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group