Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
im2 BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2009 21:49    Onderwerp: Something in the Sea Reageren met citaat

Dit is het topic waar je al je theorieën over Bioshock 2: Sea of Dreams kwijt kan.

Vooraleer je dat doet kan je jezelf natuurlijk best even informeren.

De teasersite:
http://somethinginthesea.com/

De teasertrailer:
http://www.gametrailers.com/player/41897.html

Een analyse van de eerste teaser:
http://www.gamesradar.com/f/what-secrets-does-the-bioshock-2-trailer-hold/a-20081016133817404072

Video's van de drie verschillende eindes van deel 1 (spoilers dus):
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/308384.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/308387.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/308393.html

Ten slotte nog een artikel van de teasersite dat me opviel

Laatst aangepast door im2 op 10 Mrt 2009 19:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2009 21:59    Onderwerp: Reageren met citaat

wow gaan we eindelijk eens iets van Belgie in games horen of zien
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2009 21:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Na het lezen van de GamesRadar analyse en het gerucht van vandaag denk ik niet meer aan een ontsnapte Big Daddy, maar aan een Little Sister die een Big Sister wil worden om een nieuw Rapture op te bouwen, of het oude boven te halen. J. Lynch, whoever he might be, is wsl verbonden aan het oude rapture en wil een manier zoeken om haar te stoppen.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2009 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat

de ´ontvoerder´(weet echt niet hoe ik dat moet zeggen) is dat mens van deel 1 die Tenenbaum denk ik.

ik ben trouwens afgelopen jaar nog in De Haan geweest, daar zat een soort van Center Parks in de buurt
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2009 06:56    Onderwerp: Reageren met citaat

klopt, ik ben er ook geweest, het was wel redelijk bagger daar....

On-topique: als ik dit zo hoor moet ik BS1 gaan uitspelen, want anders mis ik nóg een spel met een fantastisch verhaal.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2009 18:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb op Sint - Ludgardis gezeten
Maar eigg boeie.... ik zie wel in de game
Terug naar boven
Thejoker BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 11:59    Onderwerp: Reageren met citaat

- In de game speel je met Jack Abott in het jaar 1967. De game speelt dus 7 jaar na de gebeurtenissen in Bioshock af.

- De game begint in New York waar de dochter van Jack wordt ontvoerd door de Big Sister. Jack volgt de Big Sister met zijn dochter, welke aan de kust onder water gaan.

- De Big Sister is de enige Big Sister in de game: het is de 'master mind' achter de gebeurtenissen in het tweede deel.

- Big Daddies zijn verdwenen, maar nieuwe vijanden komen zoals splicer honden. robots en Soviet troepen.

- Nieuwe omgevingen, zoals een Rapture dierentuin. Ook is het mogelijk om onder water het een en ander te ontdekken. Veel onder water gameplay omdat Rapture grotendeels onder water ligt.

- Grote, epische baasgevechten met bijvoorbeeld gigantische inktvissen en een gemuteerde neushoorn.

- Nieuwe wapens en plasmids (zoals telepathie en tijdcontrole)

- Co-op voor twee spelers.

- Een vernieuwd health-systeem.

Dit word zeer vet, zeker omdat ze er nu ook een CO-OP systeem hebben, ook omdat er epic boss fights komen, lekker verfrissend..
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 13:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

TheJoker: Bron?

Okee ik heb het gezien: Gamed .

Rapture, zo heette dat in Abe's Oddysey ook - het lijkt er eigenlijk best op .

Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 16:12    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn vermoeden is idd ook dat de big sister Ms Tenenbaum is, die om een of andere reden haar little sisters terug wil. Leuke twist vind ik ook de betrokkenheid van de sovjet. Misschien willen zij wel een rooftocht houden om de kostbaarheden uit het (ooit zo rijke) utopia te plunderen?
of misschien breid het verhaal wel verder op het slechte einde van deel 1, en wil de sovjet gewoon zorgen dat de bewoners van rapture geen gevaar meer vormen.
en dan is er natuurlijk ook nog het tenenbaum/iemand-anders-wil-rapture naar-zijn-oorspronkelijke-staat-terugbrengen-concept.

Overigens heb ik mijn twijfels over de gemuteerde honden en dieren, aangezien ik dat een beetje in strijd vind het het verhaal.. je werd een splicer door overmatig plasmiden en tonic gebruik, en ik geloof niet dat dieren zichzelf volspuiten met plasmids...
en co-op leuk zijn, maar dat het niet te veel het verhaal gaat bepalen (zoals ik RE 5, die sheva verneukt de beklemmende sfeer ietwat vind ik persoonlijk. )
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dit kan toch geen Tenenbaum zijn, zij is toch te oud: de eerste Bioshock 2 teaser toont een jong meisje door wiens gedachten een Rapture uit zand ontstaat. Een Little Sister die wil terugkeren denk ik dan.
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 16:31    Onderwerp: Reageren met citaat

dat kan idd ook goed kunnen, maar als bioshock 1 in 1960 afspeelt, dan is die little sister hoogstens 14 jaar oud. En die big sister ziet er veel groter uit.
overigens zou ik verhaal technisch wel een little sister in een pak verwachten, maar tenenbaum lijkt me, aangezien de korte periode wat waarschijnlijker.

ook viel me nog iets op in het slechte einde van Bioshock, de camera zoomt op het schip, nadat de crew afgeslacht is, in op een bomachtig voorwerp. Misschien was die onderzeeer wel een schip van de sovjet, en is daarom de sovjet verwikkeld in het verhaal.

overigens is het vrijwel zeker dat (delen van) rapture het land op komen, want dat vlindertje op het eerste plaatje heeft vast wel iets te betekenen. het kan btw ook symbolisch bedoeld zijn, in de bedoeling van; rapture dat onbloot word aan de oppervlakte ofzo..

Laatst aangepast door Jelle Havermans op 13 Mrt 2009 16:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 16:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

http://img.photobucket.com/albums/v354/goldenpp72/2009%20xbox/bioshock-2-sea-of-dreams-2008102311.jpg
Zo klein is ze ook niet meer en Tenenbaum lijkt zo oud. Ik hoop dat zij die BS niet is, dat zou dom zijn.
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 16:44    Onderwerp: Reageren met citaat

mm.. nu ik zo is nader bekijk kan je gelijk hebben, in het krantenartikel van de teaser stond een '' skinny'' monster, en dat grietje uit de teaser is behoorlijk dun.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2009 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit kom ik net tegen, plus twee plaatjes:
Vraag me af of het betrouwbaar is... ik ken de site zelf namelijk niet.

• You’re a Big Daddy, and you get to use the drill and rivet gun. And you can use plasmids too. You can take little sisters from other Big Daddies and take them around Rapture to collect ADAM like you see happening in BioShock 1.

• The Big Daddy drill takes the place of the wrench. Can spin, but overheats so you can’t run it constantly. You can do the Big Daddy charging shoulder bash. You can heal your hacked turrets/camera bots. Incinerate upgrades let you throw fireballs and shoot a stream of fire. Cyclone trap can be hit with incinerate and become a flaming cyclone trap. Upgrade trees are more diverse to give you more unique options.

• It’s 10 years since the first game. The Big Sister returns to rapture, bringing back the Little Sisters with her. You play as the original Big Daddy. You can use the drill, the rivet gun, and you can still use plasmids.

• Little Sisters have been given a new look to be less creepy, as you’re seeing them from the eyes of their protectors. You don’t get your own Little Sister from the start, as you’re a renegade Big Daddy. So you fight other Big Daddies to get your own sister. You can still harvest them, but the other option has been changed to “adopt” instead of rescue. If you adopt the sister, she’ll ride on your shoulders, and you can go around Rapture looking for corpses for her to collect ADAM from. When your sister goes to harvest ADAM, a wave of Splicers will come and start attacking to try and harvest her. You have to hold them off until she finishes harvesting. You gain some ADAM from this, but not enough to tide you through the game. You can permanently rescue them, but the article doesn’t say how.

• The Big Sister is one of the surviving little sisters from the last game. She’s the new ruler of Rapture, and is the main antagonist of the game. With each Big Daddy you kill, the game lets you know how close you are to incurring the wrath of the Big Sister. When you do, the little sister you’re with will sing a song about how the Big Sister doesn’t want you playing with her, then you get jumped.

• Other info: Vita Chambers return, there is confirmed multiplayer(no details), audio logs are back, and Fontaine Futuristics is a level in the game.

BRON: http://allgamesbeta.net/2009/03/13/bioshock-2/
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

@ lilyman
ik geloof niet dat er nog big daddy´s in deel 2 voorkomen

De ´big sister´ is geloof ik ook geen Tenenbaum aangezien die de kleine meisjes uit rapture wou halen, nietwaar?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 10:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Lijkt me weinig betrouwbaar, spreekt regelrecht de informatie van Game Informer tegen.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 10:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Lijkt me weinig betrouwbaar, spreekt regelrecht de informatie van Game Informer tegen.

Joni, check de vele scans in die link man, info is legit
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 11:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dat is gek dan.
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 11:33    Onderwerp: Reageren met citaat

nou persoonlijk geloof ik dit verhaaltje wel.. wel maf dat het idd zo tegenspreekt tegen de eerdere info...
Wel een leuke insteek dat de little sisters nou echt van jou zijn. Ik hoop wel dat ze het harvesten goed uitwerken, want de soortgelijke missie in bioshock 1 vond ik eigenlijk een beetje irritant. Overigens spreekt het verhaal verteld in dit stukje me meer aan dan de speculaties van Gameinformer
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 14:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

FloriX schreef:
Joni Philips schreef:

Joni, check de vele scans in die link man, info is legit

Jep, het is een heel gek verhaal dit. Door de scans geloof ik het verhaal van dat je een Big Daddy bent eerder, die kunnen toch niet gefaked zijn? Er staat zelfs een first-person screenshot bij, dat kan dus ook nooit uit de 1e BioShock komen...
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 15:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik snap het al, de eerste info is fake. Deze is de correcte dus
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 15:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Je gaat het toch wel rechtzetten, Joni?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 15:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Yep. Was er al mee bezig. Iig, de nieuwe info is logischer en klinkt leuker.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Maar wat ik me dan afvraag : als je als Big Daddy speelt zit de game toch in een heel ander genre? Dan wordt het meer in de richting getrokken van survhorror naar actie... Ik ben verbaasd dat er zoveel positieve reacties zijn want je zou toch zeggen dat er mensen zijn die het jammer vinden dat het spel zo wordt omgegooid...
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 18:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Voorlopig ben ik helemaal niet blij met de veranderingen, maar dat kan natuurlijk alsnog anders worden.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: