Zelfkritiek is een goed ding, zo ook bij ontwikkelaars. Molyneux pakt dit echter iets te serieus op, na vrijwel iedere titel komt hij vroeg of laat met punten die niet goed waren.
Gedurende een interview waarbij hij terug kijkt op zijn 27 jaar in de game-industrie komt ook Fable III voorbij. Na de release van Fable II had hij hoge verwachtingen voor het derde deel, echter staat de Metacritic score op 80, negen punten lager dan het tweede deel.
Een reden voor dit lagere cijfer heeft Molyneux echter wel voor handen: de titel was niet up-to-date met de moderne titels die eveneens rond deze tijd verschenen. Met de volgende Fable titel, hetgeen we overigens nog niet als een aankondiging van Fable 4 moeten zien, moet gamers weer gaan verbazen. Dit wil hij bereiken door de game een kwalitatieve impuls te geven.
quote: "If we go on, we're not just going to make another Fable, we're going to make something that stands head and shoulders up with anybody else out there - the best of the best - in terms of its technology, its drama and its storytelling."
Ondanks de kritische blik op Fable III ziet Molyneux ook een belangrijk lichtpuntje, er is namelijk weinig vergelijkingsmateriaal.
quote: "But the great thing about Fable is there's nothing quite like it out there. There's nothing wrong with FPS games, but they are what they are - their currency is what they blow up. Our currency is this beautiful charming dramatic world that has different things in it every day."
|