Fable III is regelmatig in het nieuws, en dan vooral door de uitspraken van Peter Molyneux. Dit keer is het echter niet hij, maar senior design director Josh Atkins die aan het woord komt.
In een interview legt hij uit dat de ontwikkelaar geïnnoveerd heeft op RPG vlak om een nieuwe ervaring over te brengen, met name op het gebield van karakterprogressie en het levellen. Tegelijkertijd legt hij uit dat het derde deel meer op de actie gericht is en dat het RPG-aspect hierbij is teruggedrongen:
"For example the character levelling and open world aspects seen in an RPG is still in Fable III which provides a nice balanced experience for players. Character progression and levelling is a fun aspect of the game and it wasn't something we would completely remove but it is an area of the game we wanted to innovate in order to give players a new experience and a new way to think about Fable."
Ondanks dat Atkins zelf een onderscheid maakt tussen RPG en actie ziet hij deze lijnen van genres steeds meer vervagen. Het komt hierdoor dat je RPG elementen in games als Forza Motorsport ziet, terwijl Fable III de meer traditionele actie-elementen mixt met een sterke karakterprogressie.
|