Gedurende de E3 gaf Miyamoto aan dat The Legend of Zelda: Skyward Sword een 'player friendly' game moest worden. Echt zo'n game voor je jonge zusje en broertje dus.
Nou ... niet helemaal. Eiji Aonuma laat in een interview met Game Informer weten dat termen als 'simpel' en 'makkelijk' niet door de war gehaald moeten worden. Wanneer Miyamoto zegt dat Zelda een makkelijke titel gaat worden, dan bedoelt hij hier niet mee dat het simpel is om door te spelen.
Om als speler te kijken wat je moet doen kan soms lastig zijn, het bekijken van een manier om een obstakel te overwinnen. Zie je echter de oplossing hiervan, dan zal de uitvoering ervan makkelijk zijn. Het is een prestatiegevoel voor gamers, een gevoel dat ze enkel kunnen bereiken wanneer deze prestatie niet te simpel is.
“I do not want to make Zelda easier. Easy to me does not equal fun. I want puzzles where people have to think about it, and when they solve the puzzle, there’s that feeling of accomplishment. If the game is too easy, the accomplishments aren’t valuable.”
|