Met OnLive ontwikkelt het bedrijf OnLive een streaming gameservice waarmee je alle games op eender welke computer kunt spelen. De spellen worden gespeeld op de server en alles wordt gestreamd naar jouw PC.
Origineel zou OnLive eind 2009 debuteren, maar het bedrijf moest de service uitstellen naar 2010. De service werkt echter reeds want in Noord-Amerika wordt momenteel een grote beta georganiseerd. Echt vlekkeloos verloopt die beta echter niet: veel gamers hebben last van lag waardoor de games amper speelbaar zijn. Volgens OnLive CEO Steve Perlman zijn die problemen echter hun schuld niet en is de testdata van deze mensen niet bruikbaar voor hun. Deze mensen zouden contact zoeken met een OnLive datacentrum dat te ver uit hun buurt ligt volgens de CEO. Zo zijn er mensen die verhuizen van de ene kant van het land naar het andere. Omdat je OnLive account gebonden is aan het datacentrum waar het aan toegewezen werd, moet de data dus over het volledige land verzonden worden en dat is niet mogelijk zonder lag.
OnLive has 3 data centers for its US Beta test, with a... 1000-mile range. Your Beta account will only connect to the data center it was originally assigned to. So, if you are assigned to our West Coast data center and then try your Beta account from the Midwest or East Coast, you'll find the lag impaired to the point where most games are unplayable.
Misschien toch beter dynamisch de mensen routeren in plaats van simpelweg te zeggen dat het niet jullie fout is?
|