Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

OnLive: 'Lag is onze schuld niet.'


Door Joni Philips op 24-01-2010 om 17:18
Bron: CVG

Met OnLive ontwikkelt het bedrijf OnLive een streaming gameservice waarmee je alle games op eender welke computer kunt spelen. De spellen worden gespeeld op de server en alles wordt gestreamd naar jouw PC.

Origineel zou OnLive eind 2009 debuteren, maar het bedrijf moest de service uitstellen naar 2010. De service werkt echter reeds want in Noord-Amerika wordt momenteel een grote beta georganiseerd. Echt vlekkeloos verloopt die beta echter niet: veel gamers hebben last van lag waardoor de games amper speelbaar zijn. Volgens OnLive CEO Steve Perlman zijn die problemen echter hun schuld niet en is de testdata van deze mensen niet bruikbaar voor hun. Deze mensen zouden contact zoeken met een OnLive datacentrum dat te ver uit hun buurt ligt volgens de CEO. Zo zijn er mensen die verhuizen van de ene kant van het land naar het andere. Omdat je OnLive account gebonden is aan het datacentrum waar het aan toegewezen werd, moet de data dus over het volledige land verzonden worden en dat is niet mogelijk zonder lag.
    OnLive has 3 data centers for its US Beta test, with a... 1000-mile range. Your Beta account will only connect to the data center it was originally assigned to. So, if you are assigned to our West Coast data center and then try your Beta account from the Midwest or East Coast, you'll find the lag impaired to the point where most games are unplayable.
Misschien toch beter dynamisch de mensen routeren in plaats van simpelweg te zeggen dat het niet jullie fout is?


17:39  Marvelous verkoopt Rising Star aandelen
17:07  Hersenen bepalen gametalent
 Reacties (18)
 Pagina: 1
Gast (95.96.152.xxx) op 24-01-2010 om 17:20
Dat kon ik ze ook wel vertellen...

Shadowx op 24-01-2010 om 17:27 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Tja dit was eigenlijk al te verwachten.

Fuuton op 24-01-2010 om 17:43 [Niv: 9 / Exp: 454]
Waarom wisten we dit toch al op voorhand dit was een droomproject en bij een droom blijft het ook.

HcV83 op 24-01-2010 om 17:54 [Niv: 44 / Exp: 2195]
ipv dat ze gewoon toegeven dat het een ambitieus project is wat uiteindelijk gaat werken op regionale basis en in de toekomst misschien landelijk of per continent, leggen ze nu het probleem bij de testers neer. Een radius van 1000 mijl is blijkbaar nog te ver gegrepen.

eehbiertje op 24-01-2010 om 18:07 [Niv: 76 / Exp: 3825]
hmm je kan toch zo zien waar het ip adres vandaan komt?

en zo doende de dichtstbijzijnde datacentre pakken?
tjah als je via een proxy uit japan loopt is het anders ofc

waar ik nu aan denk is wat voor mega datacentre ze wel niet moeten bouwen dan?

als ze 1 miljoen subscribers hebben? een 500k aan pcs laten draaien? (uitgaande van 2 games per pc)

Stammetje91 op 24-01-2010 om 19:11 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dom systeem. Je gaat er toch vanuit dat je automatisch met het dichtstbijzijnde datacentrum gelinkt word.

Robert op 24-01-2010 om 19:41 [Niv: 206 / Exp: 10294]
en daar gaan we dan Mooi dat ik het gewoon bij een sterke PC houdt ipv dit soort services.

Techin op 24-01-2010 om 19:42 [Niv: 11 / Exp: 574]
@ HcV83

Nice icon!

Jerry Frederik op 24-01-2010 om 19:55 [Niv: 10 / Exp: 499]
lol, een MBO-gecertificeerde netwerkbeheerder had dat nog kunnen bedenken... Wat een vakmensen daar.

Gast (94.212.135.xxx) op 24-01-2010 om 20:37
Misschien s eht niet hun schuld, maar ze zullen er wel in moeten gaan investeren anders komt er nooit een grote user base.

GekooktEi op 24-01-2010 om 20:39 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik hou het wel bij mijn PS3 hoor.

TwinBlade op 24-01-2010 om 21:55 [Niv: 8 / Exp: 403]
Op zich is deze service natuurlijk een hartstikke goed idee. Maar het feit dat je vast zit aan 1 servers is gewoon niet logisch, aangezien het hele idee is dat je alle spellen vanaf iedere computer/locatie kan spelen. JUIST dus ook als bij je oom en tante thuis zit aan de andere kant van het land.

Wii gamer op 24-01-2010 om 22:54 [Niv: 290 / Exp: 14517]
HcV83 heeft gewoon het allerbeste plaatje aller tijden... omg!

ontopic:
Niet hun fout? Valt nog te bezien.

MrSirius79 op 24-01-2010 om 23:38 [Niv: 5 / Exp: 226]
Dit is denk ik absoluut de toekomst... Maar absoluut niet het nu, volgens mij is de infrastructuur hier gewoon nog niet naar. Maar in het idee en het systeem geloof ik wel. In zekere zin is dit net zoiets als Dreamcast: zijn tijd ver veruit maar daarom bijna gedoemd om te mislukken.

Techin op 25-01-2010 om 08:12 [Niv: 11 / Exp: 574]
Heb je gelijk in, probeer dit over een jaar of 10 dan heb je een kans op slagen.

Gast (77.248.221.xxx) op 25-01-2010 om 09:39
Dus wel hun schuld, want door dat domme systeem moet je met een server kei ver weg verbinding maken..

Gast (93.125.230.xxx) op 25-01-2010 om 09:41
Dit heeft nooit een kans van slagen, tenzij ze de server bij mensen thuis zetten, omdat je anders altijd lag hebt...

Maar dat heet gewoon een PC verhuren.

En tien jaar wachten? Over tien jaar speel ik de huidige generatie op mijn iPhone versie 10 ofzo.

eehbiertje op 26-01-2010 om 17:01 [Niv: 76 / Exp: 3825]
denk dat dit ook niet op multiplayer gebaseerd is omdat je eerst verbinding naar server maakt > < en terug > server > andere speler

dus dubbel lag of je moet via lan spelen op het netwerk daar maar dan heb je alsnog beetje lag

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PC
Type:
Hardware
Releasedatum:
12-08-1981
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden