Crackdown, je hebt er vast wel eens van gehoord, of de game misschien zelfs wel gespeeld. Het is een beetje een cult-klassieker geworden; geliefd bij velen, maar pas vele maanden na de release. Crackdown 2 is aangekondigd en lijkt de serie naar grote hoogten te brengen.
Sowieso al door het feit dat we ditmaal naast de metershoge sprongen ook stukken kunnen 'gliden'. Deze mechaniek, onlangs getoond op de VGA-trailer, is gebaseerd op het 'vliegen' uit Super Mario World. In deze game kon je als Mario met een cape zweven door een level, iets wat men in Crackdown 2 heeft meegenomen, aldus lead designer Billy Thomson.
Men heeft bewust gekozen om de speler niet te kunnen laten vliegen, waardoor je van het ene of het andere moment ineens op het hoogste gebouw zou kunnen komen. Men noemt het zweven in Crackdown 2 dan ook lachend 'stijlvol vallen'. Billy wist tevens te melden dat je in de game door opwaardse lucht ook weer hoogte kunt krijgen, bijv. door de lucht uit een schacht. Crackdown 2 speelt zich 10 jaar af na het origineel en zal later dit jaar worden uitgegeven door Microsoft.
|