Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

TNA Impact!


Door Rene Groen op 16-09-2008 om 09:39
Bron: Gamed

Al jaren volg ik twee worstelfederaties: World Wrestling Entertainment en Total Non-stop Action. De eerstgenoemde is de grootste en heeft al tijden zijn eigen gamereeks, hiermee had het – op enkele kleinere games na – een alleenheerschappij. Kan TNA met zijn eigen game deze heerschappij doorbreken?

Niet alleen het onderbreken van een pin, maar ook de A.I. van de tegenstander is wisselvallig. Naast de standaard matches die we ook uit de WWE kennen is er bijvoorbeeld de Ultimate X match. Alhier hangt er een rode X boven in de ring die je, middels drie van de zes zijden in de ring, kunt bereiken door op de touwen te klimmen. Terwijl jij bovenin de ring hangt om de X te pakken staat de tegenstander bij één van de palen waar hij niet bij de touwen kan komen, om vervolgens net zo lang te trachten om omhoog te klimmen tot jij met de X weer veilig op de grond bent. Het is niet het enige probleem bij de A.I., ook de tag-team matches, een verplicht onderdeel in de Story mode, zijn verre van perfect. Zowel je partner als de tegenstander lijken random hulp te geven aan degene die in de ring vecht. Het komt hierdoor voor dat ze het ene moment een pin willen onderbreken terwijl je aan de andere kant van de ring ligt, om de keer erop rustig te blijven staan terwijl de pin twee centimeter voor hun neus is. Omdat het spel tevens geen rope breaks kent (een pin mag hierdoor uitgevoerd worden onder de touwen) komt het dus voor dat deze op enkele centimeters toe staat te kijken hoe zijn medespeler de pin tegen krijgt. Als dit de enige punten waren was het misschien nog enigszins te vergeven, maar worstelaars die toekijken terwijl jij een aanval vanaf de bovenste touw doet, tegenstanders die standaard over de stalen trap struikelen wanneer ze je buiten de ring achterna zitten helpen niet aan de realisme dat de worstelsport graag wil bewerkstelligen. Aangezien het uitvoeren van een pin ook nog eens met dezelfde knop gebeurt als het buiten de ring glijden lijkt het alsof ontwikkelaar Midway bij sommige onderdelen heeft liggen slapen.



Hoewel het natuurlijk makkelijker is om de negatieve kanten van een game te belichten dan de positieve is TNA Impact! zeker geen slechte game geworden. Ten eerste zijn de graphics goed te noemen. Zowel de karakters als hun specifieke finishers lijken in veel opzichten op hun evenbeeld en ook publiek kent genoeg variatie om je er niet aan te irriteren. Stel dat je bijvoorbeeld in Japan worstelt, dan zul je ook daadwerkelijk Japanners in het publiek zien. Helaas heeft de ontwikkelaar iets minder aandacht gegeven aan bestaande tag-teams, zo is er geen enkel team dat samen op komt, dit is altijd apart. Omdat veel worstelaars hun stem verleend hebben aan de game komt ook dit zeer echt over. Helaas geldt echter ook hier dat er een iets betere afwerking had mogen zijn, daarmee zou bijvoorbeeld voorkomen worden dat twee onbekende worstelaars in een tag-team op een identieke wijze worden aangekondigd bij hun opkomst. Wat ook niet meehelpt is dat de announcers regelmatig een move aankondigen die in het spel zelf nog niet gedaan is, hetgeen zelfs wel eens het resultaat van de wedstrijd weg wil geven.



TNA Impact! is als eerste poging op vele vlakken een geslaagde. De controls zijn simpel, de graphics en de stemmen van de worstelaars zijn goed uitgewerkt en de storyline is leuk genoeg om je even lekker bezig te houden. Helaas is tegelijkertijd wel aan veel elementen te werken dat het een eerste poging betreft. Ten eerste is de storyline niet al te lang, in een uurtje of acht rolt het einde voorbij en omdat er geen keuzes binnen de storyline zitten zul je deze niet snel nog eens oppakken. Een ander nadeel van de storyline is dat de opzet redelijk saai is. Je werkt eerst een serie individuele matches af, dan een serie tag-team matches, dan een serie Ultimate X matches, dan een serie heavyweight matches, etcetera. Veel variëteit zul je dan ook niet tegen komen, ook het ontbreken van bloed en de toevoeging van slechts één wapen in de vorm van een stoel zorgen ervoor dat dit de afwisseling niet ten goede komt. Een ander nadeel is dat sommige animaties niet geheel vlekkeloos verlopen, hierdoor wil een worstelaar nog weleens door de mat heen schieten of loopt een finisher niet vloeiend door en zit je ineens in een pin terwijl je dit nog niet door had. Op het gebied van geluid mag er tevens nog meer aan de afwerking worden gewerkt, vooral het commentaar verdient nog de nodige aandacht, deze is nog iets te herhalend en te beperkt.

Omdat TNA Impact! de eerste worstelgame is van TNA is het makkelijk om er meteen alle negatieve punten uit te pikken. Echter, de game zelf is helemaal niet zo slecht, het is alleen jammer dat het spel met enkele maanden extra ontwikkeltijd zoveel beter had kunnen worden. Laten we hopen dat we volgend jaar uit mogen kijken naar een sequel die alle oneffenheden van dit eerste deel weggepoetst, mochten ze dit kunnen realiseren dan zal de WWE Smackdown vs. Raw reeks moeten vrezen voor zijn positie.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   70
Sound   62
Graphics   80
Replay   60

TNA Impact! heeft een fundering gelegd om op verder te bouwen.
67


09:40  Lekker puzzelen met Henry Hatsworth
09:35  Debuuttrailer voor Monster Jam
 Reacties (6)
 Pagina: 1
HcV83 op 16-09-2008 om 11:33 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Het is wel een beetje een ophoping van negatieve dingen, ik vind dat je weinig van het product heel laat. Als ik zo de reviews lees dan is dit volgens mij de perfecte game om even op te starten wanneer er een paar vrienden op bezoek zijn (laag instapgehalte).

Ik had in de IGN review gelzen dat online alleen 1v1 gespeeld kan worden, lekker ruk dus.

Ik kan niet geloven dat een worstelspel slechter kan zijn dan SvsRaw, waardefok is AKI?

Rene Groen (Eindredacteur) op 16-09-2008 om 13:03 [Niv: 747 / Exp: 37353]
@ HcV83: In de review geef ik duidelijk aan dat ik vooral de negatieve punten benoem omdat deze als eerste poging binnen het worstelgenre duidelijk aanwezig zijn. Ik had ook een deel van deze punten weg kunnen laten, maar ik denk dat het in het belang van potentiële kopers is dat ze precies weten wat ze in huis gaan halen.

Dat ik veel negatieve punten noem is dan ook waar, echter ben ik het niet met je eens dat ik weinig van het product heel laat. De game heeft aardig wat positieve punten en deze benoem ik ook in de review, echter zijn het er nog te weinig om een topcijfer binnen te krijgen.

Dat je online enkel 1 tegen 1 kan klopt overigens, maar ik vind dit persoonlijk niet zo'n probleem. Met tag-teams heb je vaak het probleem dat degene in de ring nooit de tag maakt en de gehele match in zijn eentje uit wil vechten.

Betreffende je laatste comment: Smackdown vs. Raw 2008 scoorde vorig jaar al hoger dan deze game (een 71), voor een eerste poging is een 67 dan ook niet onverdienstelijk.

Mr White25 op 16-09-2008 om 13:45 [Niv: 58 / Exp: 2879]
Hmmm deze laat ik dus mooi liggen, ik ben dan ook helemaal geen fan van TNA. Ik hoop dat SvR '09 me wel zal kunnen bekoren.

HcV83 op 16-09-2008 om 13:54 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Weet je wat, ik sluit mijn n64 wel weer aan of ik wacht gewoon op UFC.

Butoden op 16-09-2008 om 14:48 [Niv: 18 / Exp: 918]
Wel negatief review maar ik geloof ut allemaal wel, misschien leuk als de prijs dropt. Ik hoop dat ze vaker met een game gaan komen en dan met verbeter punten dat zou leuk zijn voor de business he?

Gast (82.171.88.xxx) op 26-04-2009 om 12:38
ik vind hem denk leuker dan smackdown vs raw... TNA IMPACT! is eeen goed spel!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
TNA iMPACT!
Type:
Game
Releasedatum:
10-10-2008
Ontwikkelaar:
Midway
Uitgever:
Midway
Media:








Meer media