Na de Electronic Entertainment Expo 2006 werd de grootse gameshow omgevormd tot de E3 Media & Business Summit, iets wat tot negatieve meningen heeft geleid. In een interview vertelt Capcom's Christian Svensson over de E3 en de problemen.
E3 is simpelweg een plek om de media te bereiken en Capcom heeft hun doel met de E3 bereikt. De vraag is echter of hiervoor een centraal event nodig is. De Game Developers Conference verschilt sterk van de E3, op deze show kun je jouw partners verzamelen. Je kunt er praten met first-party bedrijven, e-distributie portalen, reclamebedrijven en dergelijke. Het is het belangrijkste event voor zaken, maar je kunt er moeilijk aankondigingen doen.
Capcom is blij met de media-aandacht op de E3, ze hebben het beter gedaan dan de meeste concurrenten. E3 is echter een strijdveld voor de consolemakers en voor deze strijd is E3 belangrijk. Third party bedrijven houden hun aankondigingen voor eigen events, waar ze meer aandacht krijgen. Capcom heeft objectieven voor elke show: op de E3 bijvoorbeeld stelde men de coöpmode van Resident Evil 5 voor. Andere aankondigingen kan men doen via hun blog of via een eigen event.
|