Koji Igarashi is momenteel de man achter Castlevania. Sinds Symphony of the Night werkte hij mee aan elk deel van de serie. Gamasutra interviewde hem begin oktober en heeft dat interview vandaag vrijgegeven.
- Ten tijde van het interview telde het DS Castlevania team 13 mensen, het PSP team telde één werknemer en dan was er nog een brainstormingteam. Het is een geheim hoeveel mensen daar bezig zijn.
- Het gerucht dat er een nieuwe Castlevania naar de Xbox Live Arcade komt is maar een gerucht.
- De designers krijgen alle vrijheid om kleinigheidjes aan de game toe te voegen zoals de sneeuw op de wagens in het eerste level van Dawn of Sorrow die van de wagen valt als je erop springt. Dit soort dingen mag je opnieuw verwachten in de nieuwe DS versie want de game wordt gemaakt door hetzelfde team als de eerste twee DS games. Hij vindt dit soort kleine dingen ook leuk en hij geeft zijn programmeurs de vrijheid om zoiets te doen. Dit motiveert de programmeurs om beter hun best te doen en dat soort dingen zijn waarnaar de speler kijkt.
- De extra speelbare personages in Portrait of Ruin werden pas op het einde van de game toegevoegd.
- De ontwikkeling van nieuwe Castlevania games wordt niet uitbesteed aan andere ontwikkelaars. Er zijn nog genoeg mensen bij Konami die Castlevania games willen maken. De PSP versie werd wel uitbesteed omdat het geen volledig nieuwe game is.
- Hij wil een nieuwe 3D Castlevania maken als wraak omdat het hem nog niet gelukt is.
|