PlayStation 3 fans waren woedend, Xbox 360 gamers dansten rondjes op de tafel. Devil May Cry 4 gaat multiplatform en dat maakte veel emoties los.
In het Famitsu Xbox 360 magazine praat producer Hiroyuki Kobayashi over de vraag: waarom ging DMC 4 eigenlijk multiplatform? Hieronder de belangrijkste uitkomsten van deze vraag:
- Kobayashi geeft aan dat ze een engine gebruiken die Framework heet. Door het ontwikkelen met deze engine is het bijzonder gemakkelijk om een game multiplatform te krijgen, inclusief een PC versie. Doordat er meerdere platformen zijn krijgt iedereen nu de kans om het spel te spelen, iets waar ze als ontwikkelaars ook erg blij mee zijn.
- Het spel is gebouwd op de PlayStation 3 en krijgt een port naar andere systemen. Deze keuze zorgt voor een betere port op andere systemen en is tevens makkelijk voor de ontwikkelaars. Toch is er nog een lange weg te gaan, ze zijn pas aan de Xbox 360 versie begonnen ná de aankondiging ervan.
- De content van de games is op ieder platform hetzelfde. Het kan zijn dat er enkele kleine grafische verschillen zijn, het spel speelt echter hetzelfde. Het team wil argumenten voorkomen dat de game op het ene platform is dan de ander. Een bijkomend voordeel voor de PlayStation 3 is wel dat het spel op de HDD geïnstalleerd kan worden.
- DMC 4 draait op 60 frames per seconde, Kobayashi noemt dit de grootste uitdaging bij de ontwikkeling voor de next-gen consoles tot nu toe.
- Tijdens de Tokyo Game Show in september krijgen we een verder gevorderde build van het spel te zien. Hij gaf hierbij nog niet aan van welk systeem deze build af zou komen.
|