Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Guerrilla gaat dieper in op Horizon Forbidden West


Door Rene Groen op 25-10-2021 om 16:45

In een nieuwe blog is Guerrilla Games dieper ingegaan op hun aankomende game Horizon: Forbidden West. Onder andere de nieuwe kwaliteiten, wapens en tools waar Aloy over kan beschikken komen voorbij en we hebben de informatie voor jullie uiteen gezet.

Afgelopen juni werd er een veertien minuten durende gameplayvideo getoond waarin we de Pullcaster en Shieldwing voorbij zagen komen. Beide tools zijn geïntroduceerd om Aloy zowel tijdens exploratie en combat meer mogelijkheden te geven.

Volgens David McMullen, de lead systems designer bij Guerrilla, heeft de mechanische, aan de pols verbonden Pullcaster een tweetal functies. De eerste is een grapple mechaniek waarmee we snel door de omgeving kunnen bewegen. Eenmaal gebruikt kan Aloy zichzelf in de lucht lanceren om hogerop te komen of van bovenaf aan te vallen. De tweede functie is een lier waarmee je objecten in de omgeving kunt manipuleren, bewegen of vernietigen. Stel dat je een kist op een locatie ziet waar je niet bij kunt komen dan kun je deze met de Pullcaster naar je toe trekken. Een ander voorbeeld is het creëren van een opening zodat je een nieuw pad kunt volgen.

Volgens McMullen is de Shieldwing, waarmee Aloy door de lucht kan zweven, een favoriet van het team. Met deze tool kunnen ze meer verticaliteit in de gameplay brengen, mede omdat het teruglopen over een zelfde pad nu eenmaal minder aantrekkelijk is dan de weg die je naar boven hebt afgelegd.

McMullen hoopt dat spelers de nieuwe mate van vrijheid kunnen waarderen en dat ze de Shieldwing op diverse manieren, zowel binnen de combat als erbuiten, in kunnen zetten.

In de blog gaat de studio tevens in op het vrij kunnen klimmen, de werkbank en de aangepakte skilltree. Volgens lead combat designer Dennis Zopfi zal melee en ranged combat dichter bij elkaar worden gebracht in vergelijking met het origineel. Volgens hem is Aloy geen karakter die beschikt over brute kracht en dus hebben ze getracht om haar op andere manieren sterk over te laten komen. Te denken valt aan het precisiewerk van haar pijl en boog waarmee ze veel schade aan kan richten. Een ander voorbeeld is een skill onder de naam Resonator Blast waarbij ze haar speer op kan laden door melee-aanvallen uit te voeren en daarna een projectiel af kan schieten met een grote explosie tot gevolg.

Een andere manier waarop dit vervolg fris aan moet voelen binnen de combat is de kwaliteit van sommige vijanden om machines te bereiden. Zopfi vertelt hierover dat confrontaties tussen mens en machine in in Horizon: Zero Dawn los van elkaar stonden en dat ze nooit gegroepeerd werden om het tegen Aloy op te nemen. De wereld is in Horizon: Forbidden West echter verandert met meer gevaar, meer menselijke facties en meer machines. Ze kunnen nu groeperen en daarmee een grote uitdaging volgen. Mocht je in een confrontatie komen waarbij de mens op een machine zit zul je moeten beslissen hoe je een situatie aanvangt, de mens beschikt namelijk over andere wapens, aanvallen en kwaliteiten dan de machines en andersom.

De gehele blog is hier na te lezen, de game zelf is vanaf 18 februari verkrijgbaar op de PlayStation 4 en PlayStation 5.


15:04  Marvel's Guardians of the Galaxy met "What Is"-trailer
16:07  Warner Bros. werkt aan eigen Smash Bros-achtige game?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Horizon: Forbidden West
Type:
Game
Releasedatum:
18-02-2022
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media