De één speelt een game om uitgedaagd te worden, de ander om een verhaal mee te krijgen. Steeds meer games proberen beide groepen te bedienen door hier de moeilijkheidsgraad op in te laten spelen, toch wil ontwikkelaar Naughty Dog geen concessies doen als het om The Last of Us: Part II gaat.
Net als bij het origineel zul je ook in deze sequel veel spanning ervaren, een element dat alleen maar versterkt zal worden door nieuwe vijanden als waakhonden. In gesprek met het Spaanse 3D Juegos geeft director Neil Druckmann aan dat ze dit beklemmende gevoel willen behouden, zelfs als je op een lagere moeilijkheidsgraad speelt. Tegelijkertijd willen ze wel dat een ieder de game kan ervaren, ook als je niet zo bedreven bent in het spelen van games.
Druckmann laat verder weten dat het spel diverse toegankelijkheidsopties heeft om een ieder, ongeacht visueel of auditief vermogen, ervan te kunnen laten genieten:
quote: “We will have many accessibility options, we know that not everyone has the same skill, the same visual or auditory ability, we want to make sure everyone can enjoy the story."
Mocht je een uitdaging zoeken dan krijg je de mogelijkheid om de listening mode uit te schakelen waardoor je niet langer geursporen ziet. Dit is één van de manieren waarop de ontwikkelaar een ieder tegemoet wil komen om de game te ervaren.
|