Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Hands-On:

Jump Force


Door Joni Philips op 09-10-2018 om 07:44
Bron: Gamed

Al vijftig jaar is Shonen Jump het toonaangevende magazine wanneer het aankomt op de publicatie van manga-series. Het is dan ook niet verbazend dat enkele van 's werelds populairste series hier hun origine vonden. Ter ere van die vijftigste verjaardag en de vele hits die in die tijd zijn verschenen, komen Spike Chunsoft en Bandai Namco met Jump Force voor PC, PlayStation 4 en Xbox One.

In Jump Force – te verschijnen in februari 2019 – zien we de bekendste namen uit de afgelopen vijftig jaar terugkeren. Zo mogen we ons onder andere verwachten aan personages uit Dragon Ball, Bleach, Naruto, One Piece, Hunter x Hunter, Yu Yu Hakusho en zelfs Yu-Gi-Oh! Yugi Mutou staat niet meteen bekend omwille van zijn stevige vuisten, maar ook hij gaat een robbertje vechten. Hij brengt gelukkig zijn Yu-Gi-Oh! kaarten mee om een kans te maken. Series waarvan de karakters minder geschikt zijn om deel te nemen aan een gevecht – zoals Light en Ryuk uit Death Note – zullen eveneens verschijnen, maar dan alleen als ondersteunende karakters in de verhaalmode. Er is minder geluk voor fans van sportseries als The Prince of Tennis. Hun verschijning zou niet uit te leggen zijn, en daardoor heeft men besloten zich toe te leggen op karakters die van nature uit al meer vechtersbazen zijn. Dat de game hierdoor focust op series die al vaak een eigen game hebben gehad, is een sterk gemis.


Een ander gemis werd duidelijk toen we de game voor het eerst onder de handen kregen op de afgelopen GamesCom. Al na enkele potjes was pijnlijk duidelijk dat de game gewoon niet leuk om te spelen is. Het grootste probleem is een gebrek aan snelheid, het duurt veel te lang om de afstand op de tegenstander te verkleinen omdat je zo traag vooruit gaat. In een game als deze zou je de andere partij bijna continu op de huid moeten zitten, maar hier verloor ik telkens enkele seconden, zeker wanneer de computer-tegenstander bedenkt dat vluchten wel een goed idee is. Dat soort dode tijd is funest voor het spelplezier. Eens je op elkaar genaderd bent, gaan de aanvallen wel razendsnel over in elkaar zodat je kunt spreken over een heel flitsende ervaring. Meer dan flitsend is het echter niet, onderliggend is er een vechtsysteem dat enkel draait om button-mashen en waarin je geen enkele zwaarte voelt. Van kunde lijkt er dan ook voorlopig geen sprake.

Voorlopig ook niet interessant is de teambased aanpak. Je kiest een team van drie karakters om de strijd aan te gaan, maar dat heeft weinig te betekenen. Je drie personages delen namelijk dezelfde metertjes zodat er weinig tactisch te beleven valt met een wissel. Gezien het button-mashen is er ook weinig verschil onderling tussen de karakters, wat betekent dat je een team kunt samenstellen bestaande uit je favoriete personages zonder na te denken over de balancering. Dat is echter wel spijtig, titels als Super Smash Bros. tonen al jaren hoe gevarieerde karakters samen te brengen met hun eigen diverse stijl. Op dit moment is het enige voordeel van de teambased aanpak de prachtige tagteam aanval die je te zien krijgt bij het wisselen. Deze doet niet alleen veel schade, maar laat ook een spectaculaire animatie na. Meer dan dat valt er echter ook niet mee te beleven, wat in het algemeen toch redelijk zuur is.


Ook grafisch laat Jump Force niet bepaald een goede indruk na. Er is gekozen voor een eerder realistische stijl waarin geen enkel van de zwaar stilistische personages tot zijn recht komt. Frieza, Ichigo, Luffy… het lijken eerder plastieken poppetjes die je kunt kopen in een speelgoedwinkel dan anime-karakters die overgelopen zijn van hun wereld naar de onze. Men maakt hier dan ook een slechte stijlkeuze. Aangezien Bandai Namco aan de lopende band vechtgames uitbrengt – dit jaar mogen we ons onder andere nog verwachten aan Soul Calibur VI en My Hero One's Justice – zijn er sowieso genoeg alternatieven voor moest Jump Force tegenvallen. Het is in eerste instantie nu echter aan Spike Chunsoft en Bandai Namco om ervoor te zorgen dat niet het geval is, met nog vijf maanden te gaan doen ze hopelijk hun best de problemen recht te zetten. Na het falen van J-Stars Victory Vs+ zou het een zware domper zijn op de verjaardagstaart moest ook Jump Force een slechte titel blijken.


10:28  Assassin's Creed: Odyssey
20:20  Guacamelee titels komen naar de Switch
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (92.65.130.xxx) op 09-10-2018 om 08:58
Waar blijft jullie asscr oddysey review?

Rene Groen (Eindredacteur) op 09-10-2018 om 10:00 [Niv: 747 / Exp: 37340]
Ben ik momenteel aan het schrijven, ik denk dat hij morgen online staat.

Gast (31.161.138.xxx) op 09-10-2018 om 12:40
Zeker last gehad van agressieve kippen :P

Gast (213.127.64.xxx) op 09-10-2018 om 21:09
Zo ik ben het hier zo niet mee eens, het probleem bij gamescom was gewoon dat je alleen de optie had om tegen de laagste difficulty AI te spelen. Je kon germ potjes tegenmekaar of iets. Dus daarom stond de computer vaak gewoon stil. De graphics zagen er juist super gaaf uit en heb met veel mensen in de rij gesproken en die zijn het juist gaan proberen ivm de graphics er heeel goed uitzien.ik vond het een erg leuke game om te spelen en nen heel benieuwd hoe het is om tegen vrienden of online te spelen.

MaartenL (Redacteur) op 17-10-2018 om 15:23 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Leek me gewoon teveel op de Naruto Ninja storm series. Origineel wel stevige titels, maar geen innovatie of balans in latere games van de serie.

Hier ook al verschillende videos van gezien en niet echt impressed.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Jump Force
Type:
Game
Releasedatum:
15-02-2019
Ontwikkelaar:
Spike
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media