Volgende maand keert een oude bekende terug, hoewel het tegelijkertijd in een geheel nieuw jasje is gestoken. We hebben het natuurlijk over God of War, een voortzetting van de bekende franchise die tegelijkertijd de nodige aanpassingen heeft doorgevoerd.
Recentelijk werd God of War director Cory Barlog aan de tand gevoeld over diverse onderwerpen en één van deze was of er over nagedacht was om God of War een complete reboot te geven. Volgens Barlog zou dit echter nergens op slaan om de simpele reden dat je dan een hele geschiedenis aan karakterontwikkeling in de prullenbak zou gooien.
Dieper ingaand op dit onderwerp vertelt Barlog dat de eerdere titels nog altijd als een achtergrondverhaal dienen in de nieuwe uitgave. Tegelijkertijd spiegelen ze de serie ook aan hun eigen levens. De ontwikkelaars zijn niet langer dezelfde personen als in hun schooltijd en voor Kratos is dit niet anders.
quote: "That life in the first games is sort of like how my life and how the rest of the team’s life was. We were in our college years of development. We lived in the moment, we were thumbing our nose at the man, and trying to top everybody else."
Kijkend naar vroeger zag hij een team dat tot laat op bleef en op het laatste moment veranderingen doorvoerde. Het was op dat moment prima omdat het aansloot bij wie ze waren. Inmiddels kijken ze echter door een andere lens en ben je vermengd met nieuwe mensen die helpen bij de ontwikkeling. Hij omschrijft het als 'familiarly different' en dit is ook hoe hij de game ziet. Wanneer je God of War speelt voelt het nog steeds bekend, wellicht niet geheel op dezelfde manier zoals vroeger, maar het DNA van de serie is nog altijd voelbaar.
quote: "It’s that they’re so visually camera wise, different. The pace is a little bit slower, but still in the heat of the moment, God of War was felt in those combat experiences. I think that hard to do, but I hope we’ve achieved it."
|