Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
16 Augustus 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Augustus 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Augustus 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Augustus 2018 
(10) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Augustus 2018 
(2) 
(2) 
(0) 
11 Augustus 2018 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(10) 
(0) 
10 Augustus 2018 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(9) 
(0) 
(0) 
09 Augustus 2018 
(11) 
(2) 
(1) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
08 Augustus 2018 
(5) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Augustus 2018 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
06 Augustus 2018 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(18) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 Augustus 2018 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
04 Augustus 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Augustus 2018 
(4) 
(3) 
(5) 
(2) 
02 Augustus 2018 
(1) 
(4) 
(15) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(8) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
01 Augustus 2018 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
Packshot Thursday - Deel 229
Packshot Wednesday - Deel 228
Packshot Tuesday - Deel 227
Packshot Monday - Deel 226
Preview:

God of War


Door Rene Groen op 29-01-2018 om 10:34
Bron: Gamed

PlayStation 4 gamers hebben een mooi jaar in het vooruitzicht met exclusieve titels als Spider-Man, Detroit: Become Human en God of War. Van dit drieluik weten we alleen van laatstgenoemde een exacte releasedatum en alvorens we op 20 april met het spel aan de slag kunnen blikken we eerst vooruit.

Toen God of War bij de E3 van 2016 werd aangekondigd zagen we direct een stijlbreuk ten opzichte van de eerdere games. Weg was de Griekse mythologie, weg was een man die enkel op wraak uit is en weg was de bekende stem van TC Carson die Kratos zijn identiteit gaf. Dit betekent echter niet dat ontwikkelaar Santa Monica Studio ons een reboot voorschotelt zoals we dit de laatste tijd zo vaak zien. Het verleden blijft intact, de geschiedenis onaangetast. Na zijn gevechten tegen de Griekse goden tracht Kratos rust te vinden, samen met zijn zoon Atreus. Als een vader en als een mentor, terwijl zijn zoon hem op zijn beurt weer mens wil laten voelen. Atreus vormt ook onderdeel van de gameplay. Hij is niet de volharde, ervaren vechter als zijn vader maar daardoor niet minder bruikbaar. Hij helpt met het omzetten van schakelaars en is niet te beroerd een handje te helpen in gevecht. Director Cary Barlog voegt hier gelukkig snel aan toe dat we geen babysitter hoeven te spelen, Atreus heeft een goede leermeester en kan weliswaar aangestuurd worden, dit betekent echter niet dat we zijn hand vast hoeven te houden.


Zoals eerder aangegeven heeft de ontwikkelaar de Griekse mythologie achter zich gelaten en omgeruild voor de Noorse mythologie. Het team dacht in een vroege fase van de ontwikkeling zelfs nog aan een Egyptische setting, toch werd dit idee losgelaten omdat het teveel af zou leiden van de focus op Kratos. Of zoals Barlog het zelf zei: ”Het zou teveel afleiden van het centrale thema, namelijk een vreemde in een vreemd land.”. Deze nieuwe locatie geeft de ontwikkelaar ook speelruimte om te kijken naar nieuwe Goden, denk aan Odin (de vader der Goden), Thor (de zoon van Odin en de dondergod), Mimir (de bewaarder van de bron van wijsheid) en Jörmungandr (de enorme slang die ten tonele verschijnt in de E3 trailer uit 2016).

Ook qua combat zien we de nodige veranderingen. De karakteristieke zwaarden raakte Kratos al eerder kwijt en om dit op te vangen maakt hij nu gebruik van de Leviathan Axe. Deze bijl is niet alleen een sterk aanvalsmiddel, het heeft ook de gave om vijanden te bevriezen en kan weggegooid worden om luttele seconden later weer terug te vliegen in zijn hand. Verder heb je de beschikking over een schild en is Kratos er niet vies van om zijn vuisten te laten spreken. Maar ook Atreus is zeker niet machteloos, hij beschikt namelijk over een pijl en boog om zijn vader bij te staan. Al deze wapens zijn ook nog eens te upgraden, gebruikmakend van de kwaliteiten van de dwergen Brokk en Eitri. Dit duo is ook verantwoordelijk voor het maken van Mjolnir, de bekende hamer van Thor, en zijn dus niet de minste om je te helpen.


Omdat God of War een pure singleplayer aangelegenheid betreft is het goed te weten dat je het verhaal niet in enkele uren hebt uitgespeeld. Recentelijk gaf Barlog aan dat speltests wijzen op een spelduur van 25 tot 35 uur. Deze duur komt onder andere omdat omgevingen niet lineair zijn. Het gaat te ver om te spreken van een open wereld, wel zijn de gebieden grootser opgezet en geven genoeg reden om ze te verkennen. Het is zelfs mogelijk om een boot te pakken en zo tussen verschillende gebieden te reizen, echter heeft Kratos nog altijd niet de mogelijkheid om te zwemmen of te springen. Wat ons betreft kan het in ieder geval niet snel genoeg 20 april worden, het lijkt er namelijk op dat deze nieuwe uitgave genoeg van de oude, vertrouwde en bovendien sterke elementen zal behouden terwijl ze tegelijkertijd genoeg vernieuwen om het fris aan te laten voelen.


15:57  Nieuwe One Piece voor Mobile in de maak
14:56  The King of Fighters ’97 komt terug
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
God of War [2018]
Type:
Game
Releasedatum:
20-04-2018
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media