Jason VandenBerghe, creative director van Ubisoft Montreal, was altijd een opvallende verschijning. Met zijn lange haren en veelal gepaard met een grote hoed viel hij direct op, toch zullen we hem niet langer bij persconferenties van Ubisoft mogen verwelkomen.
VandenBerghe was sinds 2008 werkzaam bij Ubisoft en in deze tijd werkte hij aan grote titels als Red Steel 2, Ghost Recon: Future Soldier, Far Cry 3 en For Honor. Voorafgaand aan deze tijd was hij ook al werkzaam in de game-industrie bij Activision en Electronic Ats.
Op Facebook geeft VandenBerghe aan dat hij een nieuwe functie gaat bekleden als director of design bij Guild Wars ontwikkelaar ArenaNet. In eerste instantie had hij niet de intentie om Ubisoft te verlaten, maar na een gesprek met Guild Wars 2 lead designer Isaiah Cartwright besloot hij toch een sprong in het diep te maken:
quote: "The story is long and complicated. The short version is that I went out there on a lark -- and then fell head-over-heels in love. Isaiah did an amazing job of setting the table, but it was all the people that I met there there that sealed the deal. It's a big step. I won't be making games directly any more -- I'll be studio level, shepherding teams and growing people. I'm sort of thrilled about how difficult that sounds. It's exactly what I want to be doing right now."
VandenBerghe praat vol lof over zijn voormalig werkgever Ubisoft en noemt het de beste ervaring uit zijn leven.
|