Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Review:

Hitman: Intro Pack


Door Rene Groen op 13-03-2016 om 13:46
Bron: Gamed

Episodische games kijken we niet raar meer van op. Met Telltale als aanvoerder zijn steeds meer ontwikkelaars geïnteresseerd in dit releasemodel, toch was het enigszins opvallend te noemen toen IO Interactive aankondigde deze zelfde strategie te volgen voor Hitman. Het Intro Pack is inmiddels beschikbaar en wij bekeken of je hier enthousiast over moet worden.

Nog even in het kort. Dit Intro Pack, bestaande uit twee introductiemissies en een meer grootschalige omgeving in Parijs, is slechts het topje van de ijsberg dat Hitman heet. In totaal staan er zeven episodes gepland die ons onder andere naar het Italiaanse Sapienza en Marrakesh brengen. Voor het Intro Pack betaal je vijftien Euro, waarna iedere volgende locatie voor tien Euro verkrijgbaar is, of als geheel als Upgrade Pack voor vijftig Euro. Geef je Hitman daarentegen al meteen het vertrouwen, dan kun je de Full Experience aanschaffen voor zestig Euro. Je krijgt hiermee direct toegang tot content op het moment dat deze zal worden uitgegeven.

Over deze toekomstige content valt vooralsnog niets te zeggen en mede daardoor is het Intro Pack zo belangrijk. Het legt de basis voor wat komen gaat, te beginnen met een tweetal introductiemissies. Beiden spelen zich twintig jaar eerder af en richten zich op de training van Agent 47 door de International Contracy Agency. Hoewel de gesimuleerde setting bij een jacht en een militaire basis niet direct tot de verbeelding spreken is het de ideale manier om de spelmechanieken te leren kennen. Tevens zijn er uitdagingen bedacht die je als speler kunt voltooien en wisselend zijn in moeilijkheidsgraad. Het zorgt voor de nodige herspeelbaarheid, maar waar het echt om draait is het level in Parijs.


In deze hoofdstad is een groots paleis gevestigd waar een modeshow aan de gang is. Je doel is om twee doelwitten om te brengen, de manier waarop je dit doet is aan de speler. Een moeilijkheidsgraad kun je niet instellen, wel kun je bepalen of je bij het handje genomen wil worden. De meer ervaren speler zal het als heiligschennis zien, maar het is tegelijkertijd het ideale middel om ook nieuwkomers thuis te laten voelen. Ook het gebruik van Instinct werkt hieraan mee. Het laat belangrijke doelwitten oplichten, zelfs wanneer ze zich achter muren begeven. Net als de overige hulpmiddelen is het gebruik hiervan volledig optioneel.

Hoewel het Intro Pack maar één hoofdlocatie geeft is deze dermate uitgebreid dat je er niet snel op uitgekeken zult raken. De modeshow met diens catwalk is een blikvanger, maar ook hierbuiten is er veel te verkennen en ontdekken. Na enkele uren ontdekte ik nog altijd nieuwe locaties, denk aan schuren op de omliggende grond, badkamers op bovenliggende verdiepingen, kelders of juist zolders, de keuken waar het voedsel en de drankjes worden klaargemaakt of de opmaakruimte voor de modellen. Wat het des te indrukwekkender maakt is dat hier honderden mensen rondlopen die allen gesprekken voeren en drukdoende zijn met hun werkzaamheden. Vooruit denken is overigens een must, enkel met de juiste outfit wek je geen argwaan. Helaas zijn er wel enkele momenten waarop de reacties van je omstanders onvoorspelbaar zijn. Wanneer je jezelf veilig waant en ze je toch wantrouwen voelt dit niet altijd even logisch, net zoals je soms opgemerkt wordt terwijl je op een veilige locatie verstopt zat. Gelukkig zijn deze momenten spaarzaam, maar daardoor niet minder vervelend als ze roet in het eten van een voorbedacht plan gooien.


De enorme vrijheid die je geboden wordt zorgt er natuurlijk voor dat je gaat experimenteren. Simpelweg je doelwit tegemoet lopen en de trekken overhalen is een optie, maar wat nu als het slachtoffer je nooit opgemerkt heeft wanneer je deze van achteren benadert met je welbekende wurgkoord? Of wanneer je een koksoutfit weet te bemachtigen en zijn voedsel vergiftigt? Of een stellage saboteert zodat het op een ongelukkige constructiefout lijkt? De mogelijkheden lijken eindeloos en liggen lang niet altijd voor de hand. Je kunt bijvoorbeeld vanuit een gesprek details opvangen waar je anders nooit aan gedacht zou hebben. Het vormde natuurlijk al eerder de charme van Hitman, maar doordat je nu gebonden bent aan één hoofdlocatie valt het des te meer op. Op dit punt is het uitbrengen van episodische content dan ook een gouden formule. Daar waar ik voorheen de neiging had al snel door te gaan naar een volgend level kon dit nu simpelweg niet. Juist hierdoor ontdekte ik weer nieuwe mogelijkheden, daar waar ik er vroeger sneller aan voorbij had gegaan. Hier staat natuurlijk tegenover dat wanneer je weinig zin hebt om één locatie uit te pluizen, je er minder voldoening uit zult halen.

Toch is het zeker niet zo dat IO Interactive ons snel in de steek laat. De herspeelbaarheid is groot, hetgeen mede te danken is aan de terugkeer van Contracts, zoals we deze kennen uit Hitman Absolution. De twee vastgestelde doelwitten zijn verdwenen en vervangen door ieder mogelijke NPC die aanwezig is. Ditmaal heb je als speler de touwtjes in handen en mag je zelf één of meerdere doelwitten aanwijzen en ze op een eigen bedachte wijze om het leven brengen. Wanneer je tevreden bent over het resultaat kun je dit uploaden, zodat ook anderen je hersenspinsels kunnen spelen.


Een andere manier waarop de spelduur dusdanig wordt verlengd zijn de Elusive Targets. De ontwikkelaar wijst zelf doelwitten aan en het is aan de speler om deze in 48 uur om te leggen. Je krijgt weliswaar een korte introductievideo om erachter te komen wie dit is, maar verdere hulpmiddelen worden niet geboden. Tussendoor opslaan is er eveneens niet bij, waardoor de uitdaging des te groter is. Eveneens door de ontwikkelaar toegevoegd zijn de Escalation Contracts. Het doel is hier om aangewezen doelwitten om te leggen op een voorbedachte wijze. Wanneer dit lukt kun je het nogmaals proberen, maar ditmaal met speciale condities. Het is een leuke manier om je te laten experimenteren, maar ook om de omgeving te keren kennen. Helaas kleeft er wel een nadeel aan deze spelopties en dat is dat je als speler altijd online moet zijn. Enkel wanneer je verbonden bent met de server zul je kunnen gamen, mocht je provider tussentijds anders doen beslissen dan zul je enkel verder kunnen spelen als de verbinding weer werkt. (Red.- Je kunt technisch gezien wel offline spelen op console, maar je hebt dan maar beperkte toegang op een apart saveprofiel. Je krijgt de volledige ervaring alleen online.)

Hoewel het Intro Pack enkel toegang geeft tot twee trainingsmissies en een hoofdlocatie doet het ons smaken naar meer. Dit komt omdat Parijs dermate uitgebreid is dat het niet snel doet vervelen, mede door de verschillende modi waar je in terecht kunt. Het paleis en zijn omringende grond is op grafisch vlak niet het meest indrukwekkend wat je in een game hebt gezien, maar wel voorzien van vele details in termen van aankleding. Hier staat weliswaar een aardige laadtijd tegenover, maar dit nemen we graag voor lief, gezien hetgeen wat we ervoor terug krijgen. Parijs biedt een levendige locatie met vele karakters, goede stemgeluiden en voldoende mogelijkheden, de enige vraag die je jezelf dient te stellen is of dit genoeg is, of dat je liever wacht op het complete pakket. Dit geduld kan ik in ieder geval niet opbrengen en ik kijk dan ook halsreikend uit naar de volgende maand wanneer onze kale moordenaar naar Italië zal afreizen.
Beoordeling
80
Het Intro Pack van Hitman geeft toegang tot een tweetal trainingsmissies en een level in Parijs. Met name deze laatste weet indruk te maken. Het is een levendige, rijkgevulde locatie met een legio aan mogelijkheden om je doelwitten om te brengen. De enigszins lange laadtijden, een ietwat wisselende AI en de verplichte online verbinding nemen we hierbij maar wat graag voor lief. Omdat je verder ook je eigen doelwitten en scenario's kunt creëren en delen, alsmede nieuwe contracten van de ontwikkelaar na kunt streven zul je niet snel verveeld raken. Ben je dan ook iemand die graag alle mogelijkheden van een level onderzoekt, dan is deze eerste introductie tot een nieuwe Hitman zeker iets voor jou. Speel je daarentegen een locatie liever eenmaal door, dan is het beter te wachten tot het complete pakket later dit jaar beschikbaar zal worden gesteld of begin volgend jaar op disc zal verschijnen.


09:26  2Dark komt naar PS4 en Xbox One
09:45  Ga in training met The Division video's
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Robert op 13-03-2016 om 23:36 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Leuke review. Kan me er goed in vinden. Zelf wil ik wel nog toevoegen dat de online vereiste verschrikkelijk is. Ik ben er twee keer uitgeknald omdat de verbinding weg was. Geen optie om dan nog te saven, gewoon alle voortgang weg. Werkelijk een bizarre situatie.

Jammer dat er slechts "3" levels in de game zitten, want dit smaakt naar meer. De sfeer, feel en mogelijkheden zijn helemaal top geregeld als bij Silent Assassin of Blood Money.

Wat ik me nog afvraag is of het spel nu straks maar 6 echte missies kent. Dit was Parijs en we hebben nog 2 missies in (de buurt van) Europa en 3 daar buiten. Parijs is een groot en prachtig level, maar slechts 6 van deze vind ik niet heel overtuigend...

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Hitman
Type:
Game
Releasedatum:
11-03-2016
Ontwikkelaar:
IO Interactive
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media