Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Preview:

Everybody's Gone to the Rapture


Door Joni Philips op 17-07-2015 om 06:58
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio The Chinese Room, dat doorbrak met spellen als Dear Esther en Amnesia: A Machine for Pigs, werkt momenteel samen met Sony Computer Entertainment Santa Monica Studio aan de exclusieve PlayStation 4 game Everybody’s Gone to the Rapture. Het spel belooft een verrassende ervaring die ons doet nadenken.

Everybody’s Gone to the Rapture is nu eenmaal geen traditionele game. Het is geen groots avontuur waarin je het einde van de wereld moet afwenden, maar het verhaal van een kleinschalig pittoresk dorpje dat vernietigd wordt tijdens een fatale Apocalyps. Het is aan de speler om te ontdekken hoe de inwoners in Yaughton, Shropshire in 1984 zijn omgekomen tijdens een ramp die de wereld heeft hertekend. Het is de bedoeling af te wisselen tussen zes karakters om op eigen tempo te ontdekken wie deze zes onbekende overledenen waren, hoe ze met elkaar verbonden waren en hoe ze reageerden op hun nakende einde omwille van een ramp die ze zelf niet eens kunnen vatten of begrijpen. Everybody’s Gone to the Rapture heeft weliswaar interactieve elementen, maar het moet vooral een memorabele ervaring worden waarin wat je ervaart even belangrijk is als wat je doet.


De game biedt hierin een non-lineaire open-wereld ervaring zodat je zelf beslist in welke volgorde je deze uitdaging aanvat. Je loopt rond in het dorpje waar je geen lichamen ziet, het bevat alleen vele hints die tonen dat het geheel plots verlaten werd. Je zult dan ook geen schreeuwen om hulp horen, maar alleen een rustige soundtrack die je moet doen geloven dat je echt rondloopt in een verlaten omgeving waar de natuur stilaan het mensenleven doet vergeten. Het wordt alleen af en toe afgewisseld met het geluid van een oude radio. Het opvangen van de radiogolven door te zoeken met de DualShock 4 is hierin één van de belangrijkste elementen. Het is door te luisteren dat je steeds dichterbij het gesprek komt dat je opvangt met je radio. Het radiosignaal leidt je naar een flashback die een deel van de waarheid aan het licht brengt.

Everybody’s Gone to the Rapture’s non-lineaire speelstijl kan alvast zorgen dat iedereen een eigen waarheid ontdekt. Het draait steeds om hetzelfde verhaal, maar het hangt ook af van persoonlijke interpretaties die sterk kunnen verschillen afhankelijk van de volgorde waarin je alles ontdekt. Je kunt misschien denken dat een scene ondubbelzinnig is, maar het kan helemaal op zijn kop gezet worden als je later de complete context ontdekt. Het is alsof je A Song of Ice and Fire in een eigen volgorde zou aanvatten. Het komt altijd samen, maar met andere inzichten. Het spel moet dan ook vooral zorgen voor een sterke cast die je inspireert om steeds verder te gaan. Het wordt belangrijk om een emfatische band op te bouwen met de karakters, iets wat alleen kan worden bereikt indien de acteurs en schrijvers ook interessante personages weten neer te zetten.


Het spel wordt dan ook geen traditionele gewelddadige game, het is evenmin een actierijk geheel. Everybody’s Gone to the Rapture wordt duidelijk een kalmerende game die wil inspelen op je emoties, niet op je reflexen. Het moet ondertussen ook genieten worden, The Chinese Room werkt met de CryEngine3 om ervoor te zorgen dat de game een hoog grafisch niveau haalt, iets wat samen met de soundtrack en het verhaal voor een unieke ervaring moet zorgen. We gaan op 11 augustus 2015 – wanneer de game beschikbaar wordt – dan ook niet praten over de verbazende gameplay, we gaan hopelijk wel praten over het verbazende verhaal.


08:56  Charts Amerika: Batman klopt The Elder Scrolls
06:58  Rovio komt met Angry Birds 2
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (77.251.22.xxx) op 17-07-2015 om 20:34
Ik wacht echt op deze game.

Gast (178.117.126.xxx) op 18-07-2015 om 17:11
Deze of the vanishing of ethan carter...De keuzes !! Ugh

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Everybody's Gone to the Rapture
Type:
Game
Releasedatum:
11-08-2015
Ontwikkelaar:
The Chinese Room
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:



Meer media