Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

[Upd.] AC: Unity toch niet in 900p / 30fp?


Door Rene Groen op 07-10-2014 om 19:35
Bron: NeoGAF

Het is een vraag die bij vrijwel iedere game weer boven komt: op welke resolutie en met hoeveel frames per seconde draait het spel eigenlijk? In het geval van Assassin's Creed: Unity krijgen we vandaag het antwoord.

[Upd.] Een opvallende toevoeging aan onderstaand bericht: de finale specificaties van de game, die nota bene over zes weken verschijnt, zijn nog niet definitief. Hoewel de game inderdaad op 900p / 30fps draaide bij een evenement dat vorige week werd gehouden is niet gezegd dat dit ook de uiteindelijke specificaties zijn. Dit nieuws komt van een woordvoerder bij Ubisoft die Vincent Pontbriand hiermee lijkt tegen te spreken.

[Oorspronkelijke bericht:] Senior producer Vincent Pontbriand laat weten dat zowel de PlayStation 4 als de Xbox One versies in 900p op dertig frames per seconde draait. Een uitleg hiervoor is in onderstaand citaat te lezen, waarin hij onder andere aan geeft dat ze de specificaties in beide gevallen hetzelfde te houden om een debat te voorkomen.
quote:
“We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff. Technically we’re CPU-bound. The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it’s the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel. We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It’s not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we’re still limited to 30 frames per second.”

Creative Director Alex Amancio gaat verder in op de reden waarom het spel niet naar de Nintendo Wii U komt. Zijn uitleg is simpel: op de spelcomputer van Nintendo zouden ze geen soortgelijke ervaring kunnen leveren.
quote:
"It couldn’t, it really couldn’t. I mean this is why we from the beginning, this was going to be a new-gen-only title, because the crowds aren’t aesthetic, they actually have impact. If we did anything to hinder that or to reduce that it would have a detrimental impact, it wouldn’t be the same experience. I don’t think that would be fair to fans, to sell the same game but with different levels of experience. Even the seamless nature of the series and the scale of the game right, we couldn't do that. We never load Paris. It wouldn't be possible, in our minds we’d be cheating fans by providing a lesser version of the same game."

Amancio tracht ons tevens gerust te stellen: Unity is nog altijd een Assassin's Creed titel. Ook nu rennen we over de daken en nemen we plaats op parkbankjes. Ook in de missies zijn ze niet afgestapt van de lokaliseer/sneak/stab-gameplay, de game is echter wel een stuk grootser dan in voorgaande edities.


20:09  Smash Bros. ontvangt een Wii U datum
11:26  Dragon Ball GT: A Hero's Legacy
 Reacties (58)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (90.18.167.xxx) op 07-10-2014 om 11:01
Dat krijg je met die slappe AMD budget hardware in die beide consoles. Die AMD CPUs hebben zulke matige threading performance, is al vele jaren zo. Dus met games die veel vergen van de CPU zal die iets betere GPU in de PS4 niks uitmaken. De game kon dus niet stabiel draaien met 1080p op de al erg magere 30fps en dus werd de resolutie omlaag gegooid naar 900p. Logisch. De PS4 is gewoon overhypede hardware.

Gast (217.119.236.xxx) op 07-10-2014 om 11:22
Ga jij maar 1000+ euro neerleggen voor je uber-PC. Ben je weer een half jaartje zoet mee. Er zijn belangrijkere dingen in het leven waar je geld aan uitgeeft dan aan spelletjes. Sommige mensen houden er bijvoorbeeld ook een leven op na en andere mensen vinden het gewoon doodzonde van hun geld terwijl ze prima verdienen.

On: worden de PS4-games weer mooi genaaid hier. Zou MS een zak geld hebben gegeven aan Ubisoft??

Gast (92.108.141.xxx) op 07-10-2014 om 11:22
Ja en wat had Sony dan moeten doen een Ps4 hardware van 600 euro moeten maken en geen hond die het koopt.

Verder valt de overhypte hardware wat jij zegt wel mee. Waarom gaat Naughty Dog Uncharted 4 wel waarsachijnlijk op 1080P 60fps laten draaien. Omdat die tijd en moeite in het ontwikkelen steken. En The order 1886 is volgens mij geen 1080P maar is qua graphics een van de mooiste games van volgend jaar. En heel leuk dat hij pc mooier gaat zijn.Kost om alles op ultra settings te spelen 1200 euro. En dat heeft ook niet iedereen.

Gast (212.187.34.xxx) op 07-10-2014 om 11:22
Nou die laat ik dus mooi liggen. Fuck Parity. Wedden dat dit de enige reden is! De GPU in de PS4 heeft namelijk de mogelijkheid om de trage CPU te compenseren. Deze kan de AI taken deels overnemen. Lees je maar eens in over de PS4 GPU. De X1 kan dit dit. Ze durven dus Microsoft niet te trotseren en kiezen voor Parity.

Gast (178.84.117.xxx) op 07-10-2014 om 11:23
Mwahmwahmwahmwahmwaaaaaaaaaaaaaaaah.

Gast (92.108.141.xxx) op 07-10-2014 om 11:31
Gast 178.84.177.xxx

Tijd voor een dokters bezoek. Geloof mij ik heb de vorige op de one gespeeld en grafisch zie je echt weinig verschil in resolutie. Dus met 900 of 1080 zal je ook weinig merken.

No'tje op 07-10-2014 om 11:32 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Ik haal hem wel op de PC.

Gast (92.108.141.xxx) op 07-10-2014 om 11:34
Ik heb alleen geen 1200 euro over haha anders had ik het ook wel gedaan.

Gast (194.78.217.xxx) op 07-10-2014 om 11:45
Nin007: Ubisoft = weak PC hardware ports.

MaartenL (Redacteur) op 07-10-2014 om 11:50 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ 194.78.217.xxx

Ik heb nochthans nergens problemen mee als ik de PC versie aankoop van een multiplatform titel. Black Flag draait perfect in het hoogste detail, Splinter Cell is sowieso makkelijk te draaien en ook andere titels doen het goed.

Gast (62.238.138.xxx) op 07-10-2014 om 12:47
een downgrade om de One versie niet de mindere te maken dus...
Maar M€$ vraagt ook meer dan Sony voor een spel dus dan zijn mindere verkopen een veliespunt

Nelus op 07-10-2014 om 13:07 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Geen problemen gehad met Ubisoft titels op mijn PC. Maar Unity komt inderdaad ook op mijn PC. Mensen zeggen hier 1200 euro? Voor 850 euro heb je al een PC die waarschijnlijk nog op kan tegen de volgende generatie consoles. Zit je dus voor 7 jaar goed en maximale graphics zonder beperkingen

Zuigertje op 07-10-2014 om 13:26 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nelus:

Dat stigma zal PCgaming altijd hebben. Maar als je even nuchter er naar kijkt, de games zijn echt stukken goedkoper. Nieuwe games zijn sowieso standaard 15-20 euro goedkoper, afgeprijsde games op de PC zijn ook goedkoper en voor de PC is het veel makkelijker om koopjes te vinden.

En daarbovenop koop ik vaak afgeprijsde en nieuwe games in china/rusland, dat is echt geen geld.

Als je 10 games (de meeste kopen veel meer) per jaar koopt dan bespaar je al gauw 200 euro. Na 5-10 jaar ben je echt veel goedkoper uit dan consolegaming. De Wii heeft dan wel echt unieke spellen, klasse apart.

Gewijzigd door Zuigertje op 07-10-2014 om 13:27

Gast (90.18.167.xxx) op 07-10-2014 om 13:30
Inderdaad zuigertje, console gaming zal een still dood sterven, vooral na deze overhypede crapgeneratie en daarmee zal Sony als geheel ook wel ten onder gaan want de PS4 is het enige dat dat bedrijf nog enigszins gaande houdt.
De PS4 GPU wordt zelfs voorbijgestreefd door VIJF JAAR OUDE GPUs op de PC. Het is gewoon te zot voor woorden wat Sony de boel heeft lopen voorliegen.

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 13:51 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Je kan beter de vragen aan Ubisoft voorleggen. Als de Xbox One 900p aan kan, waarom de PS4 dan niet? Dat apparaat is technisch de betere van de 2. Het lijkt er meer op dat er achter de schermen iets aan de hand is, niet dat de PS4 zogezegd de game niet op 1080p kan draaien (Second Son draaide immers ook gewoon op 1080p30)

CPU wise zijn beide consoles niet bijzonder sterk. Daarom compenseren ze het ook met moderne GPU's. Je stelt dat Sony's Liverpool GPU wordt voorbijgestreefd door 5 jaar oude GPU's. Om een populaire kaart aan te halen: Je stelt dus eigenlijk dat een Geforce 8800 GT/9800 GT betere performance heeft? Dat is, naast dat de Geforce kaarten geen DX11 ondersteunen, feitelijk onjuist. Ik zou daarom graag willen weten over welke 5 jaar oude GPU je hebt die de Liverpool GPU van de PS4 voorbijstreeft

Gast (90.18.161.xxx) op 07-10-2014 om 14:01
Dat hebben ze zelf al gezegd, de CPU is de bottleneck. Doe je research redacteur.

Gast (90.18.161.xxx) op 07-10-2014 om 14:05

Gast (82.176.85.xxx) op 07-10-2014 om 14:10
kijk weet je €850 voor een pc die misch 1080p 60fps aankan of €399 met 900p 30 fps hmmm ik kies toch voor optie 2 die me meer aanstaat aangezien je het verschil tussen 900p en 1080p "bijna" niet merkt en daarbij dat is de interne resolutie van de game je tv/ console scaled hem op naar 1080p en hoppa nix aan de hand dan game je toch heerlijk op die console van 399,- joh kan ik nog op vakantie van die overige 450,- dat wordt een lekker weekje weg

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 14:23 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Je stelt dat 5 jaar oude GPU's de PS4 GPU voorbij streven. Ik vraag je vervolgens over welke GPU we het dan hebben. Vervolgens zeg je dat de CPU de bottleneck is waarbij je dus volledig aan mijn vraag voorbijgaat, dus mijn vraag blijft staan.

Als je trouwens goed had gelezen had je kunnen weten dat ik zelf ook stel dat de Jaguar cores van beide consoles niet bijzonder sterk zijn (Het zijn immers veredelde notebook processors) maar dat de GPU's van beide consoles wel modern te noemen zijn.

Dus kom jij maar met wat research aan waaruit blijkt dat een 8800 GT specs wise een betere performance heeft dan PS4's Liverpool GPU, of sterker nog, XBO's Durango GPU

Gast (90.18.160.xxx) op 07-10-2014 om 14:26
YouTube video, ogen gebruiken.

Zuigertje op 07-10-2014 om 14:29 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ 82.:

Het verschilt altijd per persoon. Mijn zus kan het geen bal schelen of ze nou fifa speelt op de Wii of op de PS4, ze ziet het verschil nauwelijks.

Als jij het verschil "bijna" niet merkt, dan is dat mooi meegenomen. Voor mij is het verschil tussen 30 vs 60fps echt enorm.

@ redneckerz:

To be fair, de 8800 gts is van 2006. Ruim 8 jaar geleden. Maar je hebt uiteraard gelijk dat console beter kunnen omgaan met de gegeven raw power.

Gewijzigd door Zuigertje op 07-10-2014 om 14:37

Redneckerz (Redacteur) op 07-10-2014 om 15:44 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Als je alleen maar oneliners als reactie gaat gebruiken loopt de discussie bij deze dus mank.

@ Zuigertje:
Die kaart is trouwens nog ontzettend lang meegegaan, als Geforce GTS 250. Wat consoles altijd zullen hebben is dat het fixed hardware is. Ontwikkelaars hoeven dus niet tientallen verschillende configs te ondersteunen.

Daarnaast is er ook The Tomorrow Children, een console titel die technisch iets doet wat tot nu nog geen enkele PC game heeft laten zien. Voor een console die volgens Gast 90 overhypte hardware is vind ik dat bijzonder knap te noemen, zonder in technische details te verzanden.

Beretta-1992 op 07-10-2014 om 17:38 [Niv: 68 / Exp: 3412]
1600x900 @30 fps

Gast (82.176.178.xxx) op 07-10-2014 om 19:03
@ zuigertje ging me meer om resolutie dan framerate das een heel ander verhaal idd maar toch 30 is speelbaar zolang het de minimum maar is en misch future patches die t beter maakt

Gast (62.238.138.xxx) op 07-10-2014 om 19:08
@90
gaat de consolebuisness weer eens uitsterven?
Op den duur ga je wel gelijk krijgen , maar dan komen de hologrammen in optocht.
En project morpheus voor de PS4 gaat ook vet worden...
Maar je moet schijnbaar alles afkraken... consoles hebben lang niet dezelfde power nodig om hetzelfde op het scherm te toveren omdat het alleen maar consoles zijn

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed: Unity
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media