Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UPlayStation 3PlayStation 4Xbox 360Xbox 3AppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 29, 30, 31  Volgende  
the_dan BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 13:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb toch liever een hoge framerate dan een hoge schermfrequentie ^^

ookal is de max fps die je kan zien maar 60, je game loopt toch fijner
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 14:20    Onderwerp: Reageren met citaat

the_dan schreef:

Waarschijnlijk bedoel je dat je het fijner vindt omdat de game nooit onder de refreshrate dropt, want je ziet toch geen verschil aan 100 fps op een 60 hertz scherm en 60 fps op een 60 hertz scherm.

Ik wil de rest even verwijzen naar dit artikel, best interessant.
http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

Citaat:
The USAF, in testing their pilots for visual response time, used a simple test to see if the pilots could distinguish small changes in light. In their experiment a picture of an aircraft was flashed on a screen in a dark room at 1/220th of a second. Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft. This simple and specific situation not only proves the ability to percieve 1 image within 1/220 of a second, but the ability to interpret higher FPS.

Citaat:
Thus, the big misconception that our eyes can only see 30 frames or 60 frames per second is purely due to the fact that the mainstream displays can only show this, not that our eyes can't see more. For the time being, the frames per second capable of any display device isn't even close to the phrase "more than meets the eye".
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 15:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
the_dan schreef:

Waarschijnlijk bedoel je dat je het fijner vindt omdat de game nooit onder de refreshrate dropt, want je ziet toch geen verschil aan 100 fps op een 60 hertz scherm en 60 fps op een 60 hertz scherm.

Citaat:
The USAF, in testing their pilots for visual response time, used a simple test to see if the pilots could distinguish small changes in light. In their experiment a picture of an aircraft was flashed on a screen in a dark room at 1/220th of a second. Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft. This simple and specific situation not only proves the ability to percieve 1 image within 1/220 of a second, but the ability to interpret higher FPS.

Citaat:
Thus, the big misconception that our eyes can only see 30 frames or 60 frames per second is purely due to the fact that the mainstream displays can only show this, not that our eyes can't see more. For the time being, the frames per second capable of any display device isn't even close to the phrase "more than meets the eye".

Het brand na, dus is het niet echt accuraat. Bliksem bijvoorbeeld neemt enkele miniseconden in beslag terwijl je de flits enkele seconden ziet. Dit is hetzelfde.
Terug naar boven
Gezer BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 15:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Gezer schreef:

Hz en FPS zijn 2 verschillende dingen.‌‌

Zijn hetzelfde. Beiden zijn een eenheid voor de framefrequentie. de Bij beeldschermen geven Hz het aantal maximale FPS aan.

Hz is de mate van snelheid, FPS is de mate van kwantiteit. Hz is het aantal beelden dat uw monitor kan produceren. Een monitor met 60hz kan wel degelijk een game tonen die bv op 90FPS loopt, maar dan krijg je tearing. Daarom hebben ze Vsync uitgevonden.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 15:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Robert schreef:
the_dan schreef:

Citaat:

Citaat:

Het brand na, dus is het niet echt accuraat. Bliksem bijvoorbeeld neemt enkele miniseconden in beslag terwijl je de flits enkele seconden ziet. Dit is hetzelfde.

Maakt dat iets uit dan? In beide gevallen kan je beelden waarnemen omdat je zoveel beelden per seconden kan verwerken. Als je niet zoveel beelden zou kunnen waarnemen, zou je uberhaupt niets zien.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 16:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Alles wat je ziet neem je op. Het oog zelf heeft nagenoeg geen FPS limiet. Maar het brein kan niet alles wat je ziet verwerken. Die 1/220 is daarom niet accuraat. Je ziet de verandering van het licht (donker -> licht) niet het vliegtuigje zelf.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 16:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Alles wat je ziet neem je op. Het oog zelf heeft nagenoeg geen FPS limiet. Maar het brein kan niet alles wat je ziet verwerken. Die 1/220 is daarom niet accuraat. Je ziet de verandering van het licht (donker -> licht) niet het vliegtuigje zelf.

Citaat:
Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft.

Volgens mij staat dat er juist wel.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 16:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals ik zei, blijft er een soort afterimage achter nadat je het vliegtuigje in een donkere kamer laat zien. Dit vertekent het 1/220ste gedeelte omdat het vliegtuigje langer te zien is dan die 1/22oste seconde.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 16:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Zoals ik zei, blijft er een soort afterimage achter nadat je het vliegtuigje in een donkere kamer laat zien. Dit vertekent het 1/220ste gedeelte omdat het vliegtuigje langer te zien is dan die 1/22oste seconde.

Goed, ik ben ook geen expert op het gebied, maar zoals ik het zie is het zo dat je hoe dan ook 220 beelden moet kunnen verwerken om uberhaupt die 'flits' te zien. Dat er een beeld op je netvlies blijft hangen is een randzaak en heeft volgens mij geen betrekking op het aantal beelden dat je kan zien.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 12 Jun 2012 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Little big beta

(De Little big planet beta voor de vita)
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012 00:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Broken Sword: Shadow of the Templars - Director's Cut

Supergame! Zit nu alleen wel voor de eerste keer vanavond echt vast. Vandaar ook dat ik even de tijd heb om hier te komen posten.

But well, ik kom er wel uit uiteindelijk. :')
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012 17:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Lollipop Chainsaw, op zijn zachts gezegd een aparte game
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
the_dan BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:
Lollipop Chainsaw, op zijn zachts gezegd een aparte game

Ik had niet anders verwacht :p
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012 17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is dan ook een Suda51 game

Zelf wat bezig geweest met Bastion, Super Meat Boy en Brink (blijft een ondergewaardeerde mp shooter) weer eens opgepakt.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat

@Robert.

De flits is langer in beeld dan die 220ste seconden. Je ziet (verwekt) dus één of meerdere flitsen die in de 60fps limiet vallen. Veder zorgt de donkere kamer er ook voor dat de verandering dmv de flits opvalt. Dit zijn speciale trukjes om het verwerkingslimiet te foppen. Alleen weet ik daar het fijne niet van af dus kan ik er ook niet verder op ingaan.

OT:
Als alles goed gaat ben ik morgen eindelijk bezig met Gravity Rush. Verder heb ik bijna de platinum van Darksouls (Nito, Seath, en bookie + Ng++ tot Anor Londo) en Demon's souls (Sharpblade stone en andere stones farmen....).
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 18 Jun 2012 19:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

LEGO Batman 2: DC Super Heroes

I'm hooked!
Terug naar boven
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 18 Jun 2012 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:
LEGO Batman 2: DC Super Heroes

I'm hooked!

Grrr >.> Super jaloers.. Hopenlijk kan ik em morgen ophalen , heb er zo'n zin in!

Ik speel zelf nog BF3 :]

Laatst aangepast door RoaringMdog op 18 Jun 2012 20:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Nin007 BerichtGeplaatst: 18 Jun 2012 19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

The Legend of Zelda: Minish Cap

Awesome, awesome, awesome!
Terug naar boven
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 21:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch maar Final Fantasy XIII-2 gekocht en ben net een uurtje aan het spelen.
Tot nu vind ik het een hele verbetering ter vergelijking met Final Fantasy XIII.

Catherine.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat

scorpio23-b schreef:
Toch maar Final Fantasy XIII-2 gekocht en ben net een uurtje aan het spelen.
Tot nu vind ik het een hele verbetering ter vergelijking met Final Fantasy XIII.

Catherine.

Speel maar lekker door. Final Fantasy XIII-2 is een geweldige game!
Terug naar boven
Nin007 BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 22:22    Onderwerp: Reageren met citaat

ninodude schreef:

En No More Heroes: Heroes' Paradise, werd eens tijd dat ik hier aan begon. Heb wel spijt dat ik deze PS3 remake heb gekocht, het is geen slechte port maar de game hoor je gewoon met motion controls te spelen en ik ga niet de Move halen.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

ninodude schreef:
ninodude schreef:

En No More Heroes: Heroes' Paradise, werd eens tijd dat ik hier aan begon. Heb wel spijt dat ik deze PS3 remake heb gekocht, het is geen slechte port maar de game hoor je gewoon met motion controls te spelen en ik ga niet de Move halen.

Wacht maar als je met deel 2 begint Best of the BEST
Terug naar boven
Femina BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Assassin's Creed nummero uno!
Erg leuk tot nu toe

Edit: en de mp van Halo Reach, altijd leuk!
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Femina schreef:
Assassin's Creed nummero uno!
Erg leuk tot nu toe

Zeker een goede game! Ik vind het nog steeds de beste uit de serie, maar daar zijn niet veel mensen het mee eens
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 19 Jun 2012 23:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Action Doom 2: Urban Brawl. Een first person brawler. Erg vet, 1 van de 2 verhaallijnen al uit.
Atomic Bomberman. altijd vet.
Duke Nukem 3D via Eduke 32. Oldskool chewing bubblegum, and being out of gum!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 29, 30, 31  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Gamed.nl Forumindex -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 15 van 31

Ga naar: