Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

Naruto: Narutimate Hero 2


Door NL|MegaMika op 15-10-2005 om 19:23

Op de GameCube verschijnt jaarlijks een nieuw deel in de zeer goede Naruto: Gekitou Ninja Taisen serie. PlayStation 2 bezitters kunnen aan de slag met Naruto: Narutimate Hero, maar of ze daar wel zo blij mee moeten zijn...


Om meteen het grootste misverstand uit de weg te ruimen: Narutimate Hero lijkt in de verste verte niet op Gekitou Ninja Taisen. Waar de GameCube-games pure vechtspellen zijn, is Narutimate Hero het beste te vergelijken met Super Smash Bros. Melee. Verwacht dus stages met meerdere niveaus en platforms, vele items en 2D-gameplay.

Narutimate Hero 2 kent een unieke stijl.
Narutimate Hero 2 kent een unieke stijl.


Gameplay
De gevechten in Narutimate Hero 2 zijn onder te verdelen in verschillende soorten gameplay. Allereerst natuurlijk het eigenlijke vechten. Spelers hebben een knop voor een aanval, een sprong, het gebruik van wapens en het activeren van chakra (lichaamsenergie). De schouderknoppen dienen voor het selecteren van wapens en het blokkeren van aanvallen. Klinkt simpel en dat is het ook. Er is echter meer met deze knoppen mogelijk dan het uitvoeren van de basisfuncties. Door tweemaal snel achter elkaar op de springknop te drukken, schiet je razendsnel op je tegenstander af. Van hieruit kun je een combo uitvoeren door herhaaldelijk op de aanvalknop te drukken in combinatie met de richtingstoetsen. Tevens gebruik je een combinatie van richting en aanval voor één van de twee speciale bewegingen waarover je personage beschikt.

Geavanceerdere bewegingen zijn de kawarimi (verplaatst je direct achter je tegenstander) en de recovery jump (spring na een aanval overeind in plaats van op de grond te vallen). Deze voer je uit door op het juiste moment (en dat moment is bijzonder kort) respectievelijk af te weren of te springen. Deze twee technieken zijn van groot belang tegen de betere tegenstanders, dus reactievermogen is een must. De kawarimi is tevens mogelijk in de lucht, waarbij de tegenstander onmiddellijk óók een kawarimi kan gebruiken om de rollen om te keren, waarna jij óók weer... enzovoort. Beide spelers verschijnen steeds sneller achter elkaars rug, totdat iemand een klein foutje maakt en hij hard tegen de grond wordt gewerkt. Het ziet er erg mooi uit en is zeker één van de sterkere punten van deze game.

TenTen vs Kiba in de normale gevechtsmode.
TenTen vs Kiba in de normale gevechtsmode.


De wapens variëren van werpsterren, gifbommen en explosieven tot items die de status (aanval, snelheid etc.) van de tegenstander negatief beïnvloeden. Ook zijn er de nodige pick-ups beschikbaar die je energie of chakra aanvullen, of je status positief beïnvloeden. Niet erg bijzonder dus, en al helemaal niet origineel. Jammer.


Onderbreking
De gameplay wordt bruut onderbroken door ougi's, supermoves. Onder de energiemeter bevindt zich een balk met het eerder genoemde chakra. Deze balk is onderverdeeld in drie blokken, die je activeert door respectievelijk één, twee of drie keer op de activatieknop te drukken. Hoe meer chakra je gebruikt, hoe sterker de ougi. De truc is je chakra te activeren, waarna je anderhalve seconde de tijd hebt om je tegenstander te raken met een normale aanval. Lukt dit, dan wordt er overgeschakeld naar een in-game filmpje. Lukt dit niet, dan word je chakra teruggeplaatst op je balk en kan je het opnieuw proberen.

De ougi's zijn opgebouwd uit verschillende stadia. Tijdens een filmpje moet je, afhankelijk van het personage, razendsnel de analoge stick ronddraaien of één van de actieknoppen herhaaldelijk indrukken. Wint de aanvaller deze sloop-de-controller-sessie, dan gaat de super door naar het volgende stadium met nieuw filmpje van de aanval, zij het in een sterkere uitvoering. Wint de verdediger, dan is de ougi afgelopen en schakel je terug naar het normale gevechtsscherm. Elke ougi bestaat uit twee tot vier stadia. Wint de aanvaller ook tijdens het laatste filmpje, dan wordt hij ook nog eens tijdelijk bijzonder snel en sterk in het normale gevecht.

Sloop je controller om de Rasengan goed uit te voeren.
Sloop je controller om de Rasengan goed uit te voeren.


Uit balans
De ougi's zien er werkelijk geweldig uit. Mooie 3D-modellen met vele effecten en heuse Japanse tekens die de sfeer benadrukken, het is een feest voor het oog. Maar hoe mooi ze ook zijn, ze brengen de gameplay geheel uit balans. Spelers moeten zeer veel aanvallen incasseren om de energiebalk van de tegenstander ook maar tot de helft terug te dringen. Een level 3 ougi doet dit echter binnen enkele seconden, en dan is de tegenstander na afloop mogelijk nog sterker ook. Als deze ougi's nou goed te counteren waren was er geen probleem. Maar zoals je waarschijnlijk al aan voelt komen: degene die het snelst op een knop kan rammen wint over het algemeen altijd. Tientallen prachtige aanvallen worden door twee ougi's teniet gedaan, resulterend in verlies. Multiplayer is daarom alleen leuk tegen afwisselende tegenstanders.


Beeld en geluid
De audiovisuele presentatie van Narutimate Hero 2 is indrukwekkend. Alle personages zijn ingesproken door de originele stemacteurs, wat enorm bijdraagt aan de sfeer. De officiële soundtrack uit te televisieserie is helaas niet aanwezig. De makers hebben hun best gedaan deuntjes te maken die erg op de eigenlijke muziek lijkt, en dat is goed gelukt. Het is niet bijster origineel, maar het gaat ermee door.

Grafisch is de game een feest voor het oog. Alle personages zijn cell-shaded waardoor ze er authentiek uitzien. Er is een gestreepte layer overheen geplaatst die een schaduweffect uitbeeldt. Dit oogt bijzonder en geeft de game grafisch gezien net dát beetje meer. Zoals gezegd zijn de ougi's toch wel het mooiste in de game, en daarmee voor velen dé reden om tot aanschaf over te gaan.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   69
Sound   75
Graphics   80
Replay   70

Een visueel spektakel dat op alle andere fronten tekort schiet.
69


19:33  Nieuwe screenshots Naruto: Narutimate Hero 3
10:43  Microsoft denkt dat PS3 in Q2 2007 komt
 Reacties (29)
 Pagina: 1 | 2
Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 08:21
Eigenlijk is de gamecube naruto veel meer afhankelijk van supermoves en is deze versie meer in balans omdat het geen kwestie is van timen van het drukken op de X knop wanneer je tegenstander op de grond ligt.

Raven op 17-10-2005 om 08:46 [Niv: 8 / Exp: 413]
Goed gereageerd @gast!
En ik zie dat de graphics een 8 hebben gekregen, cijfer past goed bij het spel

LOL

NL|MegaMika op 17-10-2005 om 09:59 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Gast: in GNT doet een super veel minder schade dan in NH. Ook is het in NH heel makkelijk iemand in een super te pakken. Je gooit hem gewoon omhoog, laadt op, en zodra hij wegsprint (doen ze meestal) activeer je de super. Iets omslachtiger, maar succes en enorm veel schade gegarandeerd.

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 14:00
Maar zodra iemand voor de derde keer is weggesprongen zal hij zijn lesje wel hebben geleerd. Bovendien, als je dat spel maar vaak genoeg speelt (wat zal gebeuren als je van naruto houdt en je het spel importeert) krijg je matches tegen je vrienden waarin supers heel schaars zullen zijn omdat die truukjes niet meer werken. Bij NGNT 3 daarentegen, is het een kwestie van slaan totdat iemand ligt, heel erg smerig timen en voila: super in je gezicht.

Uchiha_Shadow op 17-10-2005 om 18:22 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Je kunt helemaal geen super raken als iemand op de grond ligt. Bovendien heb je bij NGNT 1001 counter- en ontwijktechnieken

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 18:38
Ik garandeer je bij deze dat we voldoende specials zijn (ino body transfer, inner sakura en gaara die bal om er maar een paar te noemen) die, indien goed getimed, onmogelijk zijn om te ontwijken als een ander personage vanaf de grond opkrabbelt. Uiteraard niet het moment dat iemand op de grond ligt natuurlijk, ik bedoelde het moment dat iemand opstaat / wegrolt.

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 18:39
we=er

NL|MegaMika op 17-10-2005 om 18:47 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Dat klopt geheel, maar doordat een super niet zoveel schade doet in GNT (in tegenstelling tot NH) is ermee te leven als je erdoor gepakt word. Zelf vind ik het een coole feature, je gaat zo echt spelen om niet geraakt te worden. Een goede mogelijkheid is te zorgen dat je altijd genoeg chakra hebt om in het ergste geval kawarimi te gebruiken.

Als ik speel let ik niet alleen op mijn eigen energie en chakra, maar nog wel meer op die van de tegenstander. Houd hier een oogje op, speel erop in en je bent hem altijd een stapje voor. Dit hele systeem mis ik in NH, de gevechten buiten de supers om zijn gewoon lang niet zo leuk als in GNT. Het blijft natuurlijk een mening, maar daar draait het ook om bij reviews ^^

Uchiha_Shadow op 17-10-2005 om 18:48 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Welke n00b laat zich dan ook op de grond vallen, zonder meteen weg te rollen?

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 18:55
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik vind het alleen niet bij een vechtspel passen dat je een super niet kan ontwijken. Ik heb me hier persoonlijk wel erg aan geïrriteerd. Bij NH zijn er gewoon zo veel mogelijkheden de tegenstander te verslaan en is iedere match weer spannend tussen 2 ongeveer gelijkwaardige tegenstanders. Bij GNT kun je heel vaak het verloop al bepalen omdat als je eenmaal een bepaalde strategie hebt met een bepaald character je die strategie vaak dagen kunt blijven gebruiken totdat iemand een tegenstrategie verzint waar je dan weer dagen op kunt puzzelen (wat ook zijn charmes heeft.) Het probleem aan spelen om niet geraakt te worden is ook dat je 2 afwachtende partijen hebt. Degene die als eerste aanvalt zal ook direct een lading klappen krijgen als het om twee doorgewinterde spelers gaat. Ik zou GNT 3 een 8,5 geven (als losstaand spel niet als vervolg op praktisch hetzelfde spel) en NH een 9. Zeker gezien het characteraanbod wat me meer aanspreekt omdat er meer wezenlijke verschillen tussen de personages zitten. Plus de bonuscharacters die briljant zijn zoals naruto in lee-pak, wat toch meer aanspreekt dan spelen met de pop van kankurou die onbestuurbaar is. Mijn complimenten voor je professionele toelichting overigens.

NL|MegaMika op 17-10-2005 om 19:37 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Inderdaad is het vinden van tegenstrategieën één van de redenen waarom GNT mij goed bevalt. Het verschil in characters merk ik in NH echter nauwelijks, bijna alle aanvallen hebben dezelfde uitwerking. Naar mijn mening scoort NH hier echt heel wat minder dan GNT.

Nols op 18-10-2005 om 00:27 [Niv: 32 / Exp: 1615]
Haha, Twan neem ik aan?

Raven op 18-10-2005 om 10:53 [Niv: 8 / Exp: 413]
Ben het helemaal met gast eens. Een super die je niet kan ontwijken of blocken na een knockdown betekend dat het system broken is.

Gast (62.195.200.xxx) op 18-10-2005 om 11:25
Uiteraard Niels, ik kon die aantijgingen tegen dat briljante spel niet zomaar laten passeren. Ik ben blij dat er toch personen zijn die NGNT niet de hemel in prijzen omdat het nu ook weer niet zo briljant is en ook zo zijn fouten heeft.

Nols op 18-10-2005 om 12:21 [Niv: 32 / Exp: 1615]
Haha. NGNT is minstens 20 keer beter dan NNH. Hoewel ik overigens denk ik 2 leuker vind dan 3, maar daar ben ik nog niet helemaal uit (over NGNT heb ik het nu).
Het wordt tijd dat dat bleach spel op de GC uitkomt, zodat het weer beesten geblazen is.

Gast (82.170.148.xxx) op 18-10-2005 om 12:30
heey mensen ik vind gnt beter als nh ik ben al tijdje fan van naruto en heb deel 3 al, en heb via futurzone naruto gnt 4 al besteld ,en krijg ik in december :D

Gast (82.170.148.xxx) op 18-10-2005 om 12:31
er zitten ckr wel veel lauwere personages in gnt 4

Gast (62.195.200.xxx) op 18-10-2005 om 14:18
Komt omdat je NH geen kans geeft omdat je weet dat je dan dik verslagen wordt (zoals ook bleek)

NL|MegaMika op 19-10-2005 om 16:14 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Waarom via Futurezone? Leveren zij ook de pre-order cadeaus als ze die al krijgen? En wat is de prijs?

Ik heb besteld bij Play-Asia, cadeaus gaan first come first serve en heb, inclusief verzending, iets van 55 euro betaald.

Gast (145.81.24.xxx) op 09-03-2006 om 14:36
Geen naruto!!! Ik heb episodes van 1 tot 20 gezien.. echt voor babies!!!! ;)

Gast (62.195.168.xxx) op 31-07-2006 om 20:30
echt voor babys? kijk maar tot episode 80 dat is pas vet. dan komt gaara in aktie }> hij is zo masterlijk alleen lelijk dat naruto van hem wint en niet andersom :'(

Gast (80.100.141.xxx) op 14-08-2006 om 17:39
Ik heb een vraagje!

Ik heb gehoord dat je voor Naruto Narutimate Hero 2 eerst je hele playstation 2 moet ombouwen voordat je het er op kan spelen. is dat waar ? :?

Bobby91 op 21-01-2007 om 17:49 [Niv: 5 / Exp: 237]
hij komt ook naar nederland
en eindelijk Itachi en jiraiya!!!!
in deel 1 was jiraiya een stom vaag 8ergrond poppetje, en itachi zag je alleen in de special chakramove van sasuke. maarja, wat ik wel minder vind aan dit deel is dat je met codes gasten moet unlocken. zit er eigenlijk nog wel scenario (storymode)in?

Gewijzigd door Bobby91 op 21-01-2007 om 17:53

Gast (83.154.157.xxx) op 15-05-2007 om 18:43
trop bien les images :) :) :) :) :) :) :) :) :) jai envi de me taper la tete contre le mur |( |( |( |(

Gast (68.19.125.xxx) op 30-06-2007 om 21:36
:) :( ;) :D }> :'( :P :9 8) _O_ :? :X |( :r

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Naruto: Ultimate Ninja 2
Type:
Game
Releasedatum:
19-10-2007
Ontwikkelaar:
CyberConnect2
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media