Al gedurende de E3 gaf ontwikkelaar David Cage het aan: 'Beyond is niet zomaar een game'. Nu we eenmaal iets verder in de (ontwikkel)tijd zijn blijft Cage achter deze uitspraak staan.
In gesprek met EDGE vertelt het hoofd van ontwikkelaar Quntic Dream dat zijn focus met Beyond: Two Souls de creatie van een emotionele reis is, dit in plaats van spelers een leuke ervaring te geven die ten koste gaat van het verhaal. Om dit te bereiken wil hij een soortgelijke ervaring geven als bij Heavy Rain, waarbij gamers uitgedaagd worden met hun hersenen en niet met hun duimen.
Om het bovenstaande doel te bereiken wil hij mensen verrassen, ze iets geven waarvan ze van tevoren niet wisten dat ze dit wilden hebben. Hij wil dit bereiken door de hoofdpersoon te volgen over een periode van vijftien jaar, waarbij we als speler een diepe emotionele connectie moeten voelen met het karakter.
quote: “Maybe this is irrelevant or just overly ambitious. Maybe this is not what most people out there actually want. But this is the goal I set myself with Beyond: to create something different.”
Beyond: Two Souls verschijnt exclusief op de PlayStation 3, een datum ontbreekt echter nog.
|