Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Veel informatie The Last of Us


Door Rene Groen op 06-02-2012 om 16:22
Bron: NeoGAF

Gedurende de Video Games Awards werd The Last of Us gepresenteerd, de nieuwe game van ontwikkelaar Naughty Dog. Veel details waren er nog niet van de game, de laatste uitgave van Game Informer brengt hier echter verandering in.

Van tevoren willen we wel een waarschuwing mee geven, de onderstaande informatie uit het magazine bevat spoilers.
  • Het spel zal 'eind 2012' verschijnen, aldus het magazine. Sony heeft dit inmiddels echter ontkracht en noemt dit speculatie van het magazine zelf.
  • De hoofdcampagne draait om singleplayer, er is echter tevens een multiplayer component. De ontwikkelaar vertelt hierover:
    quote:
    "Met alle menselijke facties die zich in de steden begeven is het niet lastig om je te bedenken wat voor online multiplayer er in The Last of Us kan zitten. Hoewel we nog niet klaar zijn om hier precies op in te gaan willen we wel bevestigen dat er een multiplayer aanwezig is. We werken aan verschillende ideeën, maar geen hiervan ligt nog vast. We weten echter al dat het geweldig gaat worden."
  • Eén van de scenario's is in het magazine beschreven. Joel en Ellie rijden in en pick-up truck en zien een weg die geblokkeerd is richting een nauwe passage. Een hongerige persoon loopt naar ze toe en vraagt ze op hulp, waarop Ellie vraagt of ze niet kunnen stoppen om hem te helpen. Joel geeft echter aan dat er diverse plunderaars rondlopen die het voorzien hebben op hun spullen, dus besluiten ze door te rijden. Hij krijgt hierin gelijk, op het moment dat ze de mensen passeren trekken deze hun wapens en openen het vuur. In de chaos worden ze geraakt door een stadsbus die hun truck een winkel in werkt. De plunderaars zijn al snel ter plaatse en jagen ze op en een gevecht barst los, hier beëindigd echter het beschreven scenario.
  • Het tweede team binnen Naughty Dog kwam tot stand na een constante vraag van zowel interne als externe studio's om gebruik te maken van hun engine. Aangezien er echter geen documentatie is om hiermee te werken werd besloten om een tweede team op te zetten. Een tweeden reden was dat ze geen leden van het ontwikkelteam wilde missen door ze uit te besteden aan andere studio's, waardoor ze overwerkt konden worden. De totstandkoming van een tweede team zorgde ervoor dat ze meer mensen konden toelaten die aan iets geheel nieuws kunnen werken. De teams van Naughty Dog zijn hierbij compleet geschieden, als ontwikkelaar werk je dan ook aan één project en niet aan twee titels tegelijkertijd.
  • De uitstraling van het spel is geïnspireerd door zogeheten "Ruin Porn". Het betreft een vorm van fotografie waarbij ruïnes overgroeid zijn door de natuur.
  • Gustavo Santaolalla is de componist, eerder werkte hij aan Brokeback Mountain en Babel.
  • In eerste instantie waren er plannen dat het tweede ontwikkelteam aan een nieuwe Jak & Daxter zou werken, tevens kwamen er nog enkele andere ideeën voorbij. Ze voelden echter dat de richting die het team op wilde een slechte Jak game zou betekenen, waarop besloten werd deze te laten voor wat het was.
  • Het idee achter The Last of Us was om een relatie als tussen Drake / Tenzin uit te bouwen tot een volledige game.
  • Het plot van het spel is als volgt: Ellie is een veertienjarige wees die binnen een militaire quarantaine zone woont. Ze is gefascineerd door oude relieken van hoe de wereld was, denk aan CD's en boeken, en brengt haarzelf constant in de problemen. Joel is eind veertig en smokkelt geweren en drugs in en uit deze zelfde quarantaine zone. Het brengt een gevaar met zich mee door bewaakte controleposten, alhier wordt namelijk je lichaam gescand en wanneer ze iets vinden zal je meteen worden geëxecuteerd. Het spel start wanneer Joel een akkoord bereikt met Ellie om haar uit de zone te begeleiden voor redenen die nog onbekend zijn, echter gaat het fout en worden ze door de militairen opgejaagd. Hij heeft in eerste instantie het idee om Ellie achter te laten, echter vraagt een stervende vriend hem om haar in veiligheid te brengen en hij besluit toe te stemmen. Bij hun eerste vluchtplaats worden ze ontdekt en dus gaan ze naar het westen, waarbij ze door vrijwel het gehele land moeten. De relatie tussen de twee moet doen denken aan films als True Grit en Road to Perdition.
  • Een tweede scenario is beschreven: Er is een combat scene waarbij veelal gebruik gemaakt wordt van melee, denk aan stenen, vuisten en houten planken. Kogels zijn schaars, maar deze kunnen vijanden wel meteen doden. De wapens die je mee draagt en de gebeurtenissen rondom de combat bepalen het gedrag van de AI, echter krijgen we hier later meer informatie over.
  • Het spel zal waarschijnlijk een M-rating (hetgeen staat voor Mature) krijgen, zo wordt er in een scene een man in het glas gegooid en zal er bloed uit diens keel komen. Hiernaast zal er stevig worden gescholden, zo is Ellie niet vies van een "Fuck", "Fuck Face" of "Motherfuckers".
  • De ontwikkelaar refereert naar de game als 'een nieuw IP die we blijven ondersteunen', echter geven ze later aan dat ze nog niet praten over een sequel, hier zullen ze pas later aan denken. Het plot zorgt er echter voor dat er geen cliffhanger is, mocht het spel dan ook niet aan slaan dan kunnen ze zonder consequenties afhaken na één deel.
  • De ontwikkelaar wil dat het spel lijkt op No Country For Old Men, zoals eerder aangegeven zijn kogels hierbij schaars en is één kogel genoeg om iemand te doden. Dit alles moet een realistisch gevoel geven, hetgeen weerspiegeld is op de AI. Ze gebruiken hierbij een 'balance of power'-systeem, heb jij bijvoorbeeld een geweer dan blijven ze in cover, mis je deze dan proberen ze je met meerdere mensen tegelijkertijd aan te vallen met hun melee wapens. ze reageren tevens op de gebeurtenissen, dood je één van hun vrienden dan worden ze boos, tegelijkertijd worden ze echter angstig wanneer ze hun voordeel verliezen.
  • Een voorbeeld van combat is dat je eerst een zwaar object kan pakken, denk aan een baksteen, om naar iemand te gooien, waarna de vijand tijdelijk gedesoriënteerd is. Vervolgens kun je een houten plank pakken en de vijand van dichtbij neer slaan. Deze elementen zijn tevens te combineren, zo kan Ellie de steen gooien en Joel naar degene toe rennen of andersom.
  • Om directe confrontaties te ontmoedigen kunnen wapens kapot gaan en duurt het even voordat health packs werken.
  • Er ligt veel focus op de AI van Ellie omdat ze onderdeel moet zijn van de combat. Ze geeft je waarschuwingen, helpt je zoveel mogelijk en haar combat groeien naarmate de game vordert, hoewel nog niet bekend is op welke manier. Game Informer benadrukt dat Ellie op de cover van het magazine tevens een geweer beet heeft, hetgeen doet vermoeden dat ze niet alleen over melee wapens kan beschikken. Hiernaast moet het spel geen escortmissie worden waarbij je Ellie alleen maar begeleid, volgens de ontwikkelaar zit niemand hierop te wachten.
  • Een derde scenario is beschreven: nadat ze in het eerder beschreven tweede scenario enkele aanvallers overwonnen hebben vinden ze enkele hulpmiddelen achter een garagedeur. Ellie vraagt Joel of het geen opgezette val is, waarna Joel beschrijft dat hij alles wil doen om hulpmiddelen te verkrijgen, zo heeft hij al eerder mensen vermoord met zijn truck. Ellie vraagt hem of hij veel onschuldige mensen vermoord heeft, echter ontwijkt hij de vraagt. Ze ziet dit als een bevestiging, Joel vertelt echter dat ze het mag opvatten zoals ze zelf wil. Beiden lopen vervolgens naar een nabij gelegen brug, welke de toegang vormt door de quarantaine zone. Ze zien vele auto's doorboort met kogelgaten en doden lichamen. Ellie vraagt zich af of het meer plunderaars zijn, echter zegt Joel dat het waarschijnlijk afkomstig is van de militairen, aangezien ze niemand de zone in mogen laten. Door de mensen te vermoorden voorkomen ze tevens dat geïnfecteerden toch binnen komen.
  • Er zijn platform- en puzzelelementen in de uiteindelijke game. Hoewel ze niet in de demo aanwezig waren betreft het een dynamiek tussen de twee karakters. Het betreft evenementen die gebaseerd zijn op de realiteit, het gaat dus niet om wilde springacties zoals we deze bij Nathan Drake zagen.
  • Je komt meer mensen tegen dat geïnfecteerden, aangezien de focus op de mensheid ligt. Het is één van de redenen dat er in de demo tevens geen geïnfecteerden zaten.
  • Het spel kent voorsteden en landelijke gebieden. Niet ieder karakter is hierbij per definitie kwaadaardig, er zijn mensen die je ook willen helpen.


16:38  Ubisoft Reflections met Kinect titel
13:50  UK Chart: Drie nieuwkomers in top tien
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Lawliet op 06-02-2012 om 21:35 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Klinkt allemaal GEWELDIG. Ben blij dat ze aan nieuwe IP's werken. Ik heb totaal niks met Jack en Daxter.

Kutabare!!!!! op 07-02-2012 om 00:09 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Klinkt wel goed.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Last of Us
Type:
Game
Releasedatum:
14-06-2013
Ontwikkelaar:
Naughty Dog
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media