Met de naderende lancering van Kinect doet Microsoft er alles aan om de accessoire goed in de markt te zetten, om deze reden trekken ze een flink reclamebudget uit binnen Amerika.
Toen de Xbox in 2000 lanceerde trok Microsoft zo'n vijfhonderd miljoen dollar uit voor reclamecampagnes, een zelfde bedrag zullen ze nu uit trekken om Kinect in de markt te zetten. Volgens de New York Post zijn ze achttien maanden geleden begonnen met de planning in samenwerking met niemand minder dan Steven Spielberg.
Robert Matthews, de general manager voor de Xbox, laat weten dat de lancering van Kinect grootser is dan die van de Xbox 360 zelf. Om dit te bewerkstelligen zal Kinect prominent aanwezig zijn op de hoofdpagina van YouTube en veel voorbij komen op de digitale kanalen van Nickelodeon en Disney. Hiernaast zullen er TV Spots komen gedurende Dancing with the Stars en Flee, en zullen er papieren advertenties komen in People en InStyle.
De campagne gaat echter nog verder, zo organiseert het Xbox team een groots buitenevenement in Times Square, waarbij er ook grote billboards zijn die Kinect reclames laten zien. Om ervoor te zorgen dat iedereen vervolgens Kinect in huis kan halen blijven 7.000 Amerikaanse retailers op 4 november 's nachts open.
Onduidelijk is nog welke plannen er voor Europa zijn en welke bedragen er hier uitgegeven gaan worden.
|