In 2004 lanceerde Electronic Arts Fight Night 2004 op de PlayStation 2 en de Xbox. Sindsdien zijn er twee sequels verschenen. Nu is het tijd voor de derde sequel met Fight Night: Round 4. Uit Game Informer komt nu de eerste informatie van de game.
- In de game kun je onder andere boksen met Tyson, Ali, Lennox Lewis, Sugar Ray, Winky Wright, Sergio Mora en Emanuel Augustus. In totaal krijg je een veertigtal boksers waarbij het verschil in grootte een belangrijke rol gaat spelen.
- Hen kun je gebruiken in een dozijn bekende locaties waarbij er ditmaal meer activiteit rond de boksring is. Het publiek, wiens grootte afhankelijk is van het belang van het evenement, zal inspelen op de actie.
- Ook de muziek zal inspelen op de actie. De soundtrack moet nu ook meer variatie bieden, maar de soundtrack moet je nog altijd in de juiste sfeer brengen voor het boksen.
- De kracht van je slag wordt bepaald door de manier waarop je de andere bokser raakt. Het maakt niet meer uit hoever je de analoge stick terug trekt. Je slagen komen ook zwakker aan indien je dicht bij de vijand staat. Dan kun je jouw arm niet volledig uitstrekken en komt je slag minder hard aan.
- Op elke bokser zijn meer verschillende slagzones aanwezig in hun gezicht. Alle verschillende typen slagen komen verschillend aan op de verschillende zones van het gezicht. Het vernieuwde Phsyics systeem moet ook voor meer realistische schade zorgen.
- Bij het blokkeren heb je nu een metertje dat terugloopt als je jouw verdediging lang hoog houdt. Naarmate de meter verder terugloopt, wordt het voor de tegenstander gemakkelijker om door je verdediging door te breken.
- Het oude parry systeem is verwijderd. Ook het gebruiken van de analoge stick om de sneden te verwijderen tussen de rondes door, is vervangen. Nu gebruik je simpelweg punten om deze schade te herstellen.
- De muziek moet de gameplay verbeteren door emotie en spanning toe te voegen. Ook het commentaarteam dat twee stemmen telt, moet hierbij een grote rol spelen.
|