The Conduit moet de eerste game zijn die laat zien waartoe de Nintendo Wii in staat is, althans, als we de ontwikkelaar mogen geloven. Tijd om wat dieper in de game te duiken.
Rob Nicholls van ontwikkelaar High Voltage Software laat in een audio interview met Nintendo Radio het volgende over de game weten:
- Het online systeem moet goed gaan werken, de ontwikkelaar zelf is namelijk ook geen fanatiek aanhanger van het systeem dat draait om friendcodes. Nintendo helpt de ontwikkelaar om ze te helpen, ze vinden namelijk dat het online systeem bij first-party titels al een stuk beter werkt dan bij menige third-party game.
- The Conduit zal geen downloadable content krijgen, iets wat vooral komt doordat er geen goed opslagsysteem is. Mocht Nintendo dit probleem kunnen tackelen dan is het mogelijk dat de sequel wel downloadable content krijgt.
- Het controlschema van de game is gebaseerd op titels als Medal of Honor en Metroid Prime.
- Gimmicks als het schudden van de Wii-Mote willen ze zoveel mogelijk voorkomen, dit zorgt er enkel voor dat het tempo in de game doorbroken wordt.
- Het team kijkt naar WiiSpeak en Wii-Mote Plus, maar ze hebben nog niet besloten of ze het ook daadwerkelijk zullen gebruiken.
- Er zijn drie soorten wapens: die van mensen, van aliens en van de Trust.
- Het spel kent geen splitscreen multiplayer. Ze willen een goede grafische kwaliteit behalen en dit lukt niet wanneer je constant twee verschillende weergaves hebt. Ze kijken nog wel naar een co-op functie, die dan mogelijk los staat van het hoofdverhaal.
- Ondanks verwijzen naar een sequel zijn ze hier nog niet mee bezig, dit komt ook omdat er eerst afspraken met de uitgever gemaakt moeten worden.
|