Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Boom Blox met 60.000 in Verenigde Staten


Door Joni Philips op 14-06-2008 om 15:15
Bron: GameDaily

In 2005 tekende filmproducer Steven Spielberg een contract met Electronic Arts om drie spellen te maken. Het eerste resultaat daarvan is Boom Blox, een spel dat hoge reviewcijfers kende. Op Gamed haalde het spel een mooie 85 bijvoorbeeld.

Op de Wii vertaalt zich dat echter niet in goede verkoopcijfers. In de Verenigde Staten zijn er de afgelopen maand 60.000 exemplaren van het spel verkocht. In de Verenigde Staten zijn meer dan 10 miljoen Wii eigenaren, 0.6% haalde het spel in huis ondanks de hoge cijfers en het feit dat Steven Spielberg meewerkte.


17:20  Twee The Wheelman shots
15:08  Geen microtransacties voor The Agency
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Onna76 op 14-06-2008 om 15:18 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Alleen crap verkoopt op de WII, echt te triest. Dit spel lijkt me super maar hij kost 50 Dollar in de US, hij moet zakken tenminste 10USD en gepromoot worden dan gaat het vanzelf wel. Ik denk dat ik m wel eerders ga kopen. Het is wel zo dat bepaalde games een lange loop qua verkoop hebben eer ze succesvol worden.

konnichiwa op 14-06-2008 om 15:21 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Damned Onna ..

Onna76 op 14-06-2008 om 15:22 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Hah? Wat doe ik nou weer

Goof op 14-06-2008 om 15:29 [Niv: 96 / Exp: 4793]
Boom blox is juist één van de betere spellen en alles van Steven Spielberg verkoopt goed in de VS. Misschien is het spel té onbekend, doordat er te weinig reclame is gemaakt.

Onna76 op 14-06-2008 om 15:40 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Eh men begrijpt me weer eens verkeerd Ik bedoel juist te zeggen dat dit spel zo goed is, maar slechte games verkopen juist heel goed op de WII, maar spellen welke het verdienen qua origineliteit en kwaliteit lopen niet en DAT vind ik triest.

konnichiwa op 14-06-2008 om 15:57 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Sja dat is iets dat altijd al geweest is toch.

Uchiha_Shadow op 14-06-2008 om 20:15 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Behalve Nintendo games en af en toe een paar 3rd party games. Overigens doen goede Wii games (zoals No More Heroes en Zack & Wiki) het - relatief - beter in Europa dan Amerika.

Onna76 op 14-06-2008 om 21:33 [Niv: 372 / Exp: 18579]
210.000 voor Europa / Amerika is toch winstgevend voor een WII spel of ben ik "idiot". Spel is nog niet uit in Japan, maar verwacht daar maar niks van Mits ze hun soffinistische trots opzij kunnen zetten tenminste.

dark lars op 14-06-2008 om 21:58 [Niv: 108 / Exp: 5400]
ik koop dit spel niet omdat ik nog zo veel games op mn wii moet uitspelen, ik doe steeds maar de helft -_-

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-06-2008 om 22:27 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Onna76: Een goed Wii spel kost zo'n $5 tot $10 miljoen. Zo'n 200.000 exemplaren = $12 miljoen.

Gast (81.207.38.xxx) op 15-06-2008 om 00:11
eigen schuld dikke bult, wanneer ea geen goede marketing neerzet voor Bloom Box heeft het geen zin.

Developers moeten gewoon wat meer ui hun portomonee trekken om tv reclames te laten zien aan de consumenten maarnee dat doen ze niet :?

Gast (62.163.117.xxx) op 15-06-2008 om 03:44
Dit is 1 van de weinige leuke/goeie wii games, de rest is allemaal crap. En dan word dit spel zo beloond met zulke verkoopcijfers... jammer.

Uchiha_Shadow op 15-06-2008 om 09:25 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Gast (81.207.38.xxx) heeft wel gelijk, RockStar had toch wel wat meer aan marketing uitgegeven voor Carnival Games (en misschien speelde er nog een andere factor een rol?) en die verkocht echt super.

Okami lijkt ook niet goed te verkopen =/ Kom op mensen, dit is *echt* een topper.

Gast (81.92.190.xxx) op 15-06-2008 om 10:45
Dit is misschien dan een goede game maar duidelijk niet wat aansluit bij het publiek dat een Wii bezit. Beetje voor onderzoek bij een product is bijna verplicht tegenwoordig.

Als je ziet dat games als RE, SM Galaxy, metroid, zelda bijv uitstekend verkopen en de rest bijna niet dan zou je zeggen dat je in die genres wat maken en niet met iets aankomen waarvan je niet zeker weet of het aanslaat. Al krijg je dan nooit iets nieuws, dat is ook niet waar mensen op dit moment op zitten te wachten.

ConAir op 16-06-2008 om 12:50 [Niv: 105 / Exp: 5270]
Op een Nintendo console hebben 3rd party altijd al weinig succes gehad. Veel Nintendo-kopers kopen dan ook steevast alleen de titels uit eigen stal.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Boom Blox
Type:
Game
Releasedatum:
09-05-2008
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media