Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Feature:

Guitar Hero


Door Joni Philips op 18-05-2008 om 12:39
Bron: Gamed

In 2006 verscheen de originele Guitar Hero in Europa, waarna de serie snel gegroeid is. De serie is momenteel $1 miljard waard. Wij bekeken alvast het verleden, het heden en de toekomst van de serie.

De originele Guitar Hero werd ontwikkeld door Harmonix Music Systems dat in 1995 de deuren opende. Harmonix concentreerde zich jarenlang op de Japanse markt en via samenwerkingen met Sony en Konami won het bedrijf aan ervaring. Dit leidde in 2005 tot een samenwerking met RedOctane. Samen met deze uitgever werkte Harmonix het concept van Guitar Hero uit. Harmonix maakte het spel en RedOctane de accessoires. De combinatie werd een succes, men verkocht anderhalf miljoen exemplaren van het spel en Harmonix mocht beginnen aan Guitar Hero II voor de PlayStation 2. Tijdens de ontwikkeling van het spel werd Harmonix gekocht door MTV en RedOctane door Activision.


Hun wegen moesten hierdoor scheiden, Guitar Hero II werd hun voorlaatste Guitar Hero titel. De overname van RedOctane door Activision had ook zijn voordelen. Activision wilde serie op meer platforms uitbrengen. Het resultaat daarvan zagen we begin 2007 op de Xbox 360, Neversoft maakte een Guitar Hero II port voor de Xbox 360. Tegelijk was Harmonix begonnen aan de ontwikkeling van Guitar Hero Encore: Rock the 80s voor de PlayStation 2. Dit was niet meer dan een verplicht nummertje voor Harmonix, de game telde amper 30 nummers. Beide spellen kenden tevens weinig vernieuwing tegenover het origineel, maar dat de deerde de verkoopcijfers niet. De twee spellen waren samen goed voor vier miljoen exemplaren.

Na Guitar Hero II kregen Neversoft, Budcat en enkele andere ontwikkelaars de opdracht om Guitar Hero III te ontwikkelen. Zij bracht weinig grote vernieuwingen aan, maar in tegenstelling tot zijn voorgangers telde de game meer dan 70 nummers. Een groot deel hiervan waren de originele nummers. Men moest dus niet langer covers verdragen. Ook de online Battle en de offline Coöp Mode waren een succes. De game verscheen op de PlayStation 2 en 3, de PC, de Wii en de Xbox 360. Het grote aantal versies leidde tot groot succes, Guitar Hero III kende verkoopcijfers van negen miljoen. Hiermee werd de serie $1 miljard waard.


De populariteit van het spel is vooral te danken aan de simpliciteit. Zelfs de grootste leek kan een nummer perfect spelen. Het is gewoon de bedoeling op het juiste moment op de juiste knop van de gitaar of de controller te drukken. Op het televisiescherm verschijnt een balk met vijf lijnen waarop gekleurde bolletjes dalen. Elke lijn heeft zijn eigen kleur die overeenkomt met een plaats op de controller. Op het einde van de balk is een horizontale balk aanwezig. Op het moment dat de gekleurde knoppen zich in deze balk bevinden moet je op de juiste knop drukken. Daarmee scoor je punten. Het basisconcept van Guitar Hero is dus heel eenvoudig.

De game bevat wel nog enkele specifieke elementen voor gevorderde spelers. In de eerste plaats krijgt de speler Multipliers waarmee zijn score verhoogd wordt indien hij lang goed speelt. In de tweede plaats vult hij hiermee ook de Star Power Meter waarmee je Star Power kunt activeren. Met deze Star Power krijg je tevens een 2X Multiplier. Het is ook mogelijk dat je een akkoord moet spelen, dan moet je meerdere knoppen tegelijk indrukken. Een andere mogelijkheid is het feit dat je bepaalde knoppen langer moet ingedrukt houden. Het basisconcept is dus eenvoudig, maar ook de meer ervaren speler heeft er iets aan. Op de volgende pagina lees je wat Activision in de toekomst voor ons in petto heeft.

Pagina: 1 | 2


15:50  Prince of Persia krijgt toch geen naam
12:18  Molyneux praat ons bij over Fable 2
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Zwaf op 18-05-2008 om 12:43 [Niv: 14 / Exp: 711]
Ja ik heb alleen nog Guitar Hero 3 gespeeld maar het is gewoon een balharde franchise.
Verslavend, eenvoudig en perfect om zo met een paar mensen multiplayer te doen of af te wisselen. En toen er sites als scorehero werden opgericht waren er eigenlijk alweer oneindig veel liedjes beschikbaar

CengizMan op 18-05-2008 om 12:48 [Niv: 99 / Exp: 4940]
"Hun wegen moesten hierdoor scheiden, Guitar Hero II werd hun voorlaatste Guitar Hero titel. De overname van RedOctane door Activision had zo'n zijn voordelen"

Het moet zo zijn voordelen zijn, toch?

Gast (213.10.209.xxx) op 18-05-2008 om 12:52
GUITAR HERO ROCKT BALLEN YEAAAAH

NL|MegaMika op 18-05-2008 om 13:11 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Ik heb GHIII op de PS3 gespeeld. Och, wel leuk, maar echt verslavend zal ik het nooit vinden.

*kruipt weer achter ToS*

The Big N op 18-05-2008 om 13:12 [Niv: 89 / Exp: 4462]
Guiter hero is echt vet.
ik heb een vraagje: op welke score van jullie zijn jullie het trots?

Smaps op 18-05-2008 om 14:05 [Niv: 19 / Exp: 939]
Ik weet niet precies de score maar ik ben er wel trots op dat ik Raining Blood van Slayer op hard heb gehaald. Nu nog expert. zucht

ace_quorthon op 18-05-2008 om 14:10 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Knights of Cydonia op hard vond ik al een straf opzich En trots dat ik eindelijk bij slash ben beland op expert pff sinds kort doe ik zelfs aan practice!

Ik vind het vreemd dat je in 1 jaar én een soort van extra voor GH3 bouwt, en een GH4 de winkels ingooit. Waarom niet gewoon samenvoegen? ik vind het uitzuigerij... Ik sla Aerosmith wel over.

Gast (84.194.172.xxx) op 18-05-2008 om 14:45
ik heb expert uitgespeeld:p
mijn gamertag is stefaan007

Escaflow op 18-05-2008 om 15:55 [Niv: 5 / Exp: 263]
Tbh ik heb GH nog nooit gespeeld :S het lijkt me wel een leuke game maar het is niet iets wat ik denk ik zelf lang zou kunnen spelen meer zo'n game van oke ik heb het nu 10x gespeeld .. nu is t wel genoeg ^^

im2 op 18-05-2008 om 17:50 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik heb ook nog nooit GH gespeeld maar met deel IV zal daar wel verandering in komen

Gast (84.31.28.xxx) op 18-05-2008 om 21:37
Zit op het moment vast op Raining Blood en One on expert.... niet normaal die :P

Jeweet op 19-05-2008 om 00:43 [Niv: 74 / Exp: 3697]
haat @ jordan en through fire and flames enige nummers die ik niet ken op expert...nja through fire nd flames wel op coop gehaald mja...wilt GH4 door da zelf nummers maken

Gast (84.194.172.xxx) op 19-05-2008 om 06:42
ja ,jordan en tfaf is bij mij ook nie gelukt bij tfaf is het die intro dat het em doet das toch wel zotjes ze:p

Gast (62.195.41.xxx) op 19-05-2008 om 07:32
er staat: basisconcept is dus eenvoudig, maar ook de meer ervaren speler heeft er iets aan.
speel jij dan maar even bij guitar hero 3 through the fire and the flames op expert uit en dan praten we weer verder.

Gast (62.195.41.xxx) op 19-05-2008 om 07:37
GUITAR HERO ROCKT!!!!!!!!!! WHAAAAAAAA!!!!!!

tinyriconen op 19-05-2008 om 07:51 [Niv: 23 / Exp: 1134]
Ikzelf ben een groot fan van de Guitar Hero serie. Van alle standaard liedjes heb ik Jordan, Six en Through the Fire and Flames nog niet uitgespeeld. Het concept is zo simpel en dat spreekt mij juist aan. Bovendien sluit de muziek perfect aan op mijn smaak.

Ik vind het nog altijd geweldig dat zelfs als je minder als een kwart van de werkelijke noten speelt dat je, als beginner, nog steeds het gevoel hebt te rocken. Heel speciaal.

Ik houd er van om de database steeds te zien uitbreiden. Dus zelfs al zou Guitar Hero IV geen extra features brengen. Ik heb immers ook het "uitbreidingsset" Rocks the 80s gehaald en ga straks ook gewoon Aerosmith halen.

Guitar Hero werkt zeer verslaven en ik was meteen verkocht toen ik voor het eerst de plastic gitaar in m'n handen had. Ik heb er een leuke game aan overgehouden, m'n muzieksmaak verbreed en ik ben er door écht gitaar gaan spelen. Toppertje!

Joni Philips (Eindredacteur) op 19-05-2008 om 09:14 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Gast (62.195.41.xxx): Het concept blijft eenvoudig. Je hebt het over een moeilijk nummer op een hoge moeilijkheidsgraad. Logisch dat het moeilijk is.

Gast (83.81.135.xxx) op 19-05-2008 om 12:41
Moeilijk?

De Achievement die er aan gekoppeld zit heet niet voor niets "Insane" :D

Ik heb het spel ontdekt bij deel 3. Heb op mijn gemak eerst Easy uitgespeeld en geperfectioneerd. Daarna medium en ik ben nu op de helft met Hard. Maar....

Nu geen zin meer... Tja.. het zijn toch elke keer maar weer dezelfde nummers :D

dnberry op 19-05-2008 om 12:42 [Niv: 2 / Exp: 101]
Dat was ik. Waarom is er hier geen mogelijkheid om ingelogd te blijven?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Guitar Hero: Aerosmith
Type:
Game
Releasedatum:
27-06-2008
Ontwikkelaar:
Neversoft
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media