De gamesindustrie kent de jongste jaren een fenomenale groei en alles wijst erop dat de omzetrecords er zullen blijven sneuvelen. Om marketingmensen te helpen begrijpen welk doelpubliek ze in die gamesindustrie kunnen aantreffen deed IDG Entertainment, een studiebureau, wat onderzoek.
De mensen van IDGE slaagden erin om gamers in vijf categorieën op te splitsen. We zetten ze even op een rijtje.
1.Core Gamers: deze categorie verkiest gaming als hun belangrijkste vorm van entertainment. Ze verkiezen games boven een filmpje meepikken of hun madame,vriendin of vrienden mee uit eten te nemen
2.Status Gamers: deze soort is trots op z'n gamingskills en probeert nieuwe titels altijd als eerste uit. Zij praten op het werk of school graag over de games die ze gespeeld hebben
3.Social Gamers: deze mensen zien gaming als iets dat je in groep doet. Ze willen graag spelen met mensen die ze goed kennen en vormen hun sociaal netwerk hierrond
4.Active Gamers: deze categorie verkiest games waar hun bewegingen in het spel worden weergegeven. Ze komen hiervoor graag uit hun zetel en zien gaming als een fysieke uitlaatklep
5.Casual Gamers: deze laatste groep ziet gaming als een manier om zich emotioneel af te reageren en het is voor hen de ideale manier om verschillende rolletjes te spelen. Gaming is voor hen niet de belangrijkste vorm van entertainment.
Bij wijze van groepstherapie: wees open, trek je kleren goed, sta recht en verkondig welke gamer jij bent.
|