Terwijl het nog onzeker is of Haze nu wel of niet op de Xbox 360 komt hebben PlayStation 3 bezitters niets te vrezen, zij kunnen later dit jaar gewoon met de shooter van Free Radical Design aan de slag.
Om een wat beter beeld te krijgen keek IGN naar de co-op mogelijkheden in het spel en bracht daarmee de volgende ervaringen:
- In het spel kun je op ieder moment in- of uitstappen als het gaat om de vier-speler co-op.
- Met vier spelers kun je ervoor kiezen om met z'n allen in één Trooper Carrier te gaan zitten, of twee voertuigen te nemen waar je met twee personen in zit.
- Als het viertal niet uit vier echte personen bestaat zullen de plekken worden ingevuld door de AI, deze zal op je wachten in een voertuig voordat iedereen zijn posities heeft ingenomen. Als de AI achter het stuur zit rijdt hij redelijk agressief, hierbij reed deze al snel het ravijn in, wellicht is het dus beter om zelf achter het stuur te zitten.
- De build die IGN speelde leek nog wat ouder te zijn, zo was er nog lag aanwezig bij het sturen, toch ging het gas geven (R1) en remmen (L1) wel erg goed, hoewel ze deze liever op de triggers hadden gezien. De reden hiervoor is waarschijnlijk het nectar, iets wat geactiveerd kan worden tijdens het sturen of schieten met de L2 knop. Met het gebruik van nectar krijgen vijanden een gloeiend filter en heb je een auto-targeting functie.
- Het geweer werkte in deze build goed tegen vijnanden of stalen constructies, het opblazen van voertuigen, iets wat je wel zou verwachten in de uiteindelijke versie, was nog niet aanwezig. De kogelgaten die achter blijven na het schieten zien er wel weer goed uit.
- Als de wagen over zijn kop rolt stappen alle inzittenden automatisch uit, door meleeing zet je deze weer op zijn kant. De wagen kan aardig wat schade aan, iets wat misschien ook komt omdat de game op Easy stond ingesteld. Door het gooien van granaten naar vijandelijke wagens vliegen de vijanden wel door de recht en vloog ook de wagen een eind weg.
- De AI van de vijanden heeft nog het nodige werk nodig, zo konden ze rustig naast een tegenstander staan en een geweer op hem richten zonder dat deze iets deed. Pas op het moment dat je enkele schoten zijn kant op lost dat hij reageerde.
- IGN speelde co-op vanaf drie PlayStation 3 consoles waarbij ieder dus zijn eigen scherm had. Een spel werd hierbij niet opgezet via LAN, maar via een hosting, ergens in Amerika. Het duurde ongeveer dertig seconden om deze server te vinden, maar hierna waren er geen laadtijden meer. Wat wel opvallend was, was dat één speler ongeveer een minuut eerder startte dan de anderen, hierdoor moest deze zichzelf verdedigen zonder dat hij hier hulp bij kon krijgen.
- Ook aan de engine moet nog veel gebeuren, hoewel kleine details als stof, de karakters en de voertuigen er al goed uit zien is er nog wel het nodige werk nodig om ook de rest op niveau te krijgen.
|