Een goed Mario avontuur doet vele gamers kwijlen, het is dan ook goed te weten dat we nog dit jaar met Super Mario Galaxy aan de slag mogen. Terwijl wij daar nog even op moeten wachten kon IGN al met de game aan de slag tijdens de Games Convention.
Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis toen bleek dat het dezelfde build was als tijdens de E3, toch was er nog wel wat te melden over het spel:
- In de build zaten dezelfde vier levels als tijdens de E3, te weten Star Dust Galaxy, Prehistoric Piranha, Honey Bee Galaxy en Gateway Galaxy. IGN kreeg van een ander echter de tik om een code in te voeren, toen ze dit deden kregen ze toegang tot twee nieuwe levels, te weten Beach Bowl Galaxy en Cookie Factory Galaxy. Zo gezegd, zo gedaan en dus gingen ze met de laatstgenoemde aan de slag.
- Zoals de naam al aangeeft draait de Cookie Factory in zijn geheel om koekjes. Terwijl de ondergrond onder je weg schuift dien je de ondergrond en electriciteit te vermijden om zo verder te komen. Dit eenmaal gehaald dien je over grote cakes te lopen die in de lucht hangen, waar uiteindelijk weer een grote cake op je wacht om overwonnen te worden. Helaas kon IGN hier verder weinig meer van zien, een medewerker van Nintendo was niet blij dat ze de code hadden ingevoerd en ze kregen dan ook een waarschuwing. Oeps. Toch kon IGN nog wel vermelden dat het level er goed uit zag en trots naast de betere Xbox 360 en PlayStation 3 titels mag staan.
- Op diverse kleine planeten (in eerdere levels) dien je sterstukjes te verzamelen, als je deze allemaal gevonden hebt verschijnt er een ster waarmee je weer naar de volgende planeet kunt vliegen. Op één van deze planeten zitten de leden van het Mushroom Kingdom gevangen in ijs, met een spinaanval kun je deze vervolgens bevrijden.
- Eén van de weinige mindere puntjes van Mario 64 was de werking van de camera, het is dan ook goed te horen dat deze in Super Mario Galaxy goed werkt en Mario altijd goed in beeld heeft.
|