Sucker Punch kennen we allemaal van de Sly Raccoon serie, maar Sony Computer Entertainment heeft nieuwe plannen voor de studio. Ze werken aan Infamous, een PlayStation 3 game die in 2008 moet verschijnen.
Sucker Punch producer Brian Fleming vertelde in een interview enkele kleine interessante dingen over de game.
- De ontwikkeling begon achttien maanden geleden. Het hele team heeft zich toegespitst op de game na hun vakantie na het afwerken van Sly 3.
- De film Batman Begins en de serie Heroes waren een bron van inspiratie, maar hun echte inspiratie was de wens om een game te maken waarin je echt gaat meeleven, waarin je echt gaat voelen alsof alles met jezelf gebeurt in plaats van met je personage en waarin je echt kunt beslissen hoe je mensen behandelt.
- Er zal een primaire verhaallijn in de game aanwezig zijn, maar hoe de wereld op jou reageert zal afhangen van hoe je de missies uitvoert. Ben je antiheld of superheld? Dat zal de reactie bepalen.
- De held beschikt over enkele superkrachten, zo kan hij elektriciteit naar de tegenstander gooien en onweer in een bepaalde richting loodsen. Er zijn verschillende krachten en de speler moet gaan bepalen welke hij wil gebruiken.
- Infamous is een grote verandering voor Sucker Punch. Ze zijn van de PS2 naar de PS3 gegaan, van cell-shaded naar realistisch, van dieren naar mensen, van levels naar een open wereld. Dat soort veranderingen is wat belangrijk is in de industrie. Sucker Punch wilde niet gewoon meer sequels maken. Ondanks het feit dat ze van Sly houden wilden ze iets nieuw proberen. Als Sucker Punch een goede game aflevert zal het bewijzen dat Sucker een veelzijdige studio is.
- Het meest opwindende van de PS3 is het werken met de Cell. De game gebruikt zo'n 30% van de SPU kracht. Ze worden vooral gebruiken voor dingen zoals rendering. Voorlopig hebben ze nog geen moeite gedaan om het SPU te gebruik te optimaliseren dus het kan nog beter.
|