Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Minder innovatie door hogere kosten


Door Rene Groen op 12-04-2007 om 19:29
Bron: CVG

Ed Barton, Screen Digest Analyst, komt met een opvallend artikel in de BBC. Volgens hem willen ontwikkelaars steeds minder innoveren door de toenemende kosten en complexiteit bij het ontwikkelen van een game.

Om een zo hoog mogelijke winst te behouden kiezen steeds meer ontwikkelaars ervoor om hun game op zoveel mogelijk platformen uit te brengen. Daarnaast richten ze zich liever op sequels en spellen die gebaseerd zijn op films, dan dat ze werken aan innovatieve titels.

Toch is volgens Barton de schuld niet geheel bij de ontwikkelaars neer te leggen, sequels met minimale verbeteringen in gameplay en graphics doen het bij veel gamers namelijk beter dan innovatieve producten, welke massaal overgeslagen worden.

Barton maakt een vergelijking met de muziekindustrie. Hoewel er nog steeds nieuwe talenten opstaan zijn artiesten als Madonna en Elvis Presley nodig om het vuurtje te doen blijven branden.

In hetzelfde artikel komt ook Gerhard Florin aan het woord, executive vice president bij EA. Volgens hem moeten ontwikkelaars stevige merken bouwen die goede inkomsten blijven behouden in een markt die snel verandert. Ook praat hij over de next-gen consoles, zo denkt hij dat je deze pas na verloop van tijd leert kennen. Volgens Florin gebruikt EA zelf zo'n dertig tot veertig procent van de kracht die de PlayStation 3 te bieden heeft. Daar waar de GameCube, Xbox en PlayStation 2 nog veel op elkaar leken, daar is het nu echt nodig om de consoles apart te zien van elkaar en als zodanig te gebruiken.


19:33  C&C 3 krijgt datum en aankomende demo
19:27  Nieuwe screens One Piece
 Reacties (5)
 Pagina: 1
im2 op 12-04-2007 om 19:41 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Volgens Florin gebruikt EA zelf zo'n dertig tot veertig procent van de kracht die de PlayStation 3 te bieden heeft.

Hebben ze het dan over hun launchgames?

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-04-2007 om 19:43 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Volgens mij gaven ze eerder lagere cijfers, cijfers die betrekking hadden op hun launchgames. Ik denk dus dat hij het nu heeft over de games die nu in ontwikkeling zijn.

Toch vind ik het altijd knap dat je aan kunt tonen wat je gebruikt van een console, en dan ook nog eens in een percentage.

Gast (213.46.201.xxx) op 12-04-2007 om 19:48
jonge im2duvi waar heb je dat nou weer vandaan... die gebruiken 15, 20 procent van de kracht.

Gast (83.86.145.xxx) op 12-04-2007 om 20:01
Die 30% vind ik nog veel voor EA. Ze bakken echt niets meer van. :(

im2 op 12-04-2007 om 20:26 [Niv: 574 / Exp: 28719]
@Gast (213.46.201.xxx)

Ik stelde een vraag

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.