Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Komt Zelda terug in Cel-Shaded vorm?


Door Rene Groen op 19-09-2006 om 12:47
Bron: The Hylia

Met The Wind Waker sloeg Nintendo met Zelda eens een andere weg in. De realistische Zelda werd aan de kant geschoven en een cel-shaded vorm kwam hiervoor in de plaats. De discussie na het verschijnen loopt nog steeds.

De ene groep vond de stijl geweldig, de andere moest er niets van hebben. Voor deze eerste groep lijkt er echter goed nieuws te zijn, tegenover een Engels magazine gaf Eiji Aonuma, grote man achter de Zelda games, aan dat hij nog geen intentie heeft om te stoppen met deze stijl:

quote:
"Of course, I like Link in that shape too, and I have no intention to stop producing cel-shaded Link..."


Hoewel hij er geen bevestiging van gaf lijkt de Nintendo DS een logische keuze zijn als platform voor dit spel.


13:48  PS2 ziet Vice City niet terug
12:40  Games for Windows van start gegaan
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Nelus op 19-09-2006 om 12:49 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Link in cel-shaded was best wel vet hoor, ik vond Wind Waker echt niet slecht in die stijl. Goed gemixed met dat spel.

Gast (87.211.34.xxx) op 19-09-2006 om 13:21
ik hoef echt geen cell shaded zelda of het moet echt beter dan ww anders wordt ik gek tw is gewoon goed ga dan zo door

Wickey de Viking op 19-09-2006 om 14:11 [Niv: 33 / Exp: 1662]
Dus wat ik hier een beetje uit begrijp is dat na Phantom Hourglass er misschien nog een avontuur van Link op de DS komt?

Even de noob uithangen... wat betekend cell shaded eigenlijk? Ik hoor het wel vaker, maar kan nergens een uitleg krijgen.

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2006 om 14:41 [Niv: 747 / Exp: 37333]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cel-shaded_animation

Daar kun je de nodige informatie vinden.

Wickey de Viking op 19-09-2006 om 15:06 [Niv: 33 / Exp: 1662]
Meneer Groen, ik dank u!

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2006 om 15:08 [Niv: 747 / Exp: 37333]
No problemo meneer de Viking

Gast (84.27.131.xxx) op 19-09-2006 om 15:36
Ik vond Windwaker een top spel,heb er echt van genoten,en dat zal met de nieuwe zelda niet anders zijn,zag het filmpje waar Link aan het vissen was, nou mijn geduld wordt wel op de proef gesteld. Mogen ze van mij hierna weer een cel shaded Zelda komen.

Gast (212.123.162.xxx) op 19-09-2006 om 15:49
WW was wel rlaxed, alleen een beetje kort en et varen duurde te lang mr verder wast een goed spel.
Ik zie althans niet warom cel shaded zo slecht was.
Ok kvind wel beter dat TP weer in rea is mr cel shaded was niet slecht fzo imo

mr-no1 op 19-09-2006 om 16:12 [Niv: 1 / Exp: 57]
k vind alles wel goed zolang het maar in 3d is ik moet niks hebbe van 2d zelda spelle hebbe

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2006 om 16:17 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik was niet echt fan van de cel-shaded stijl, om de simpele reden dat ik die grootse ontwikkeltijd liever in een realistisch Zelda project zie verdwijnen. Toch denk ik echter wel dat de stijl beter bij de NDS dan bij de Cube past.

Gast (212.123.162.xxx) op 19-09-2006 om 16:59
(Toch denk ik echter wel dat de stijl beter bij de NDS dan bij de Cube past.)

Daar ben ik het helemaal mee eens Groen! :)

NL|MegaMika op 19-09-2006 om 17:55 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Goed nieuws, per console één realistische en één cell-shaded Zelda lijkt me prima. Alleen dan niet weer zo enorm veel varen...

rolf op 19-09-2006 om 18:33 [Niv: 101 / Exp: 5058]
vond windwaker niks aan

Gewijzigd door rolf op 19-09-2006 om 18:34

Joris op 19-09-2006 om 19:32 [Niv: 60 / Exp: 3009]
the wind waker was geweldig
wel wat herhalend op het einde, maar dat had niets met de stijl te maken.
Het lijkt me ook goed om cell-shaded en realistische zelda's af te wisselen. Dan blijft het vernieuwend voelen

kuRta!_eRt op 19-09-2006 om 19:53 [Niv: 14 / Exp: 721]
ben het (gedeeltelijk) met tingle eens, windwaker -is- nog steeds goed. Zeker wel het link goes zelda gevoel (in tegenstelling tot bijv. mario 64 vs sunshine) en dit mag zeker wel afgewisseld worden qua graphics.

Anyways cell shaded komt prima tot zn recht op de cube, dat is met de ds zn lagere resolutie en minder krachtige processor nog maar afwachten.

zelda en link schoppen anus

Lawliet op 19-09-2006 om 20:25 [Niv: 346 / Exp: 17280]
laat maaar komen

rolf op 19-09-2006 om 20:53 [Niv: 101 / Exp: 5058]
ja oke het was wel een goed spel maarrr
bij de ocarina of time zat e te beven van angst door de realistische gfx (toen dan) en de enge muziek dat vond ik bij de windwaker niet en dat is jammer
en trouwens de cube had goede gfx en een goede processor hij werd aleen niet benut zelfs niet door nintendo zelf!

Gewijzigd door rolf op 19-09-2006 om 20:56

kuRta!_eRt op 19-09-2006 om 20:56 [Niv: 14 / Exp: 721]
daar heb je gelijk in Rolf, ww heeft minder thrills. Toch in mn top 10 all time fav. games

Gast (62.195.62.xxx) op 20-09-2006 om 01:24
TP gebruikt ook cel shading ( het is namelijk de zelfde maar geupdate engine) maar het word anders gebruikt( had ik ergens gelezen in een interview)

en in windwaker kon link vet veel gezicht trekjes tonen...dus het was eigenlijk wel vet gedaan dat cel shading

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Type:
Game
Releasedatum:
19-10-2007
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media