Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stratego Assassin's Creed
The Fast and the Furious
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Beyond Medusa's Gate: VR Escape Room
Nieuws:

Ubisoft wil dialogen van NPC's uitbesteden aan kunstmatige intelligentie


Door Rene Groen op 22-03-2023 om 19:23

Ubisoft heeft een nieuwe AI tool naar buiten gebracht waarvan ze zeggen dat deze hun scriptschrijvers kan assisteren. Met 'Ubisoft Ghostwriter' kunnen ze naar eigen zeggen een eerste versie van NPC-gesprekken genereren, zodat de teams zelf minder aan deze repetitieve taken hoeven te werken.

Verwacht overigens niet dat de kunstmatige intelligentie straks volledige verhaallijnen zal verzorgen. In een presentatie geeft Ubisoft aan dat Ghostwire niet is gecreëerd voor tussenfilmpjes of de verhaallijnen, het draait meer om barks, zinnen van NPC's die je hoort op het moment dat je ze passeert in de game.


De technologie is gemaakt door Ubisoft La Forge, het onderzoekersteam van de ontwikkelaar. Nadat ze hun werk naar buiten brachten waren er negatieve reacties op social media te lezen, Ubisoft werd opgeroepen om te investeren in menselijke schrijvers en en niet computertechnologieën. Eén iemand die zich in de discussie mengde was Sony Santa Monica schrijfster Alana Pearce, zij liet weten:
quote:
“As a writer, having to edit AI-generated scripts/dialogue sounds far more time consuming than just writing my own temp lines. I would far prefer AAA studios use whatever budget it costs to make tools like this to instead hire more writers.”

Ook Cory Barlog, de man achter God of War, en stemacteur Casey Mongillo lieten hun ongenoegen weten:


Na deze kritieken besloot Ubisoft onderzoeker Ben Swanson wat meer informatie te geven. Volgens hem heeft de tool vier verschillende doelen. De eerste is om zinnen te genereren, gebaseerd op de motivaties van NPC's. Een schrijver zal de situatie schetsen, waarna de tool zinnen aan zal dragen. Een voorbeeld is een situatie waarin een NPC is gekidnapt, waarna de tool met de zin "there's no way I'm getting out of this" kwam. Vervolgens voeren ze in dat NPC's tegen hun baas praten, waarna de tool met de zin "I'm juist one of your employees" voordraagt.

Het tweede doel is om verschillende zinnen te genereren voor een een menigte. Tot nu toe moesten schrijvers zelf met wegwerpdialogen komen, of conversaties tussen twee personen die over straat lopen in een open-wereld game. In plaats van dat een schrijver deze zinnen uit moet werken kan Ghostwriter dit nu zelf genereren.

Het derde doel omschrijft Ubisoft als de 'double act' dialoog. De schrijver geeft twee verschillende NPC's een rol en een gespreksonderwerp, waarna de kunstmatige intelligentie de hierop volgende conversatie schrijft. Swanton benadrukt dat het hier niet om belangrijke verhalende gebeurtenissen gaat. Als voorbeeld schets de ontwikkelaar een situatie met een overvaller, een politie agent en een overval, waarna de tool met de volgende conversatie komt: “So you’re the one who’s been robbing the toy stores.” “What are you talking about? I’m a grown man, no time for toys.”

Als laatste zijn er nog de 'paraphrase barks', waarbij een schrijver meerdere variaties van een zelfde zin moet schrijven. Voorbeelden zijn "I'm reloading" of "we can talk about that later", wat je normaliter meerdere keren hoort.

Swanson benadrukt dat de tool pijnpunten in het schrijfproces bloot wil leggen en hieraan bij wil dragen, waarbij er nog altijd schrijvers benodigd zijn en ze dus niet vervangen zullen worden. Wanneer de tool ze helpt om zinnen te schrijven krijgen schrijvers nog altijd de keuze om ze te gebruiken of te weigeren, waarbij deze feedback teruggestuurd wordt naar Ghostwriter zodat er in de toekomst betere responsen volgen.



15:52  DC's Justice League: Cosmic Chaos
19:03  Lies of P deelt elf minuten aan gameplay
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Two Worlds II
Type:
Game
Releasedatum:
12-11-2010
Ontwikkelaar:
Reality Pump
Uitgever:
Southpeak Interactive
Media:








Meer media