Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
Belangrijk nieuws 
(0) 
22 Mei 2018 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2018 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(8) 
20 Mei 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
19 Mei 2018 
(4) 
(0) 
(5) 
(2) 
(0) 
18 Mei 2018 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
17 Mei 2018 
(8) 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
16 Mei 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
15 Mei 2018 
(0) 
(10) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Mei 2018 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(10) 
(5) 
13 Mei 2018 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
12 Mei 2018 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(11) 
11 Mei 2018 
(1) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2018 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(2) 
(5) 
(2) 
(1) 
(3) 
(3) 
09 Mei 2018 
(10) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(3) 
(0) 
08 Mei 2018 
(11) 
(2) 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2018 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2018 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Pure Farming 2018
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Forgotton Anne
Death Road to Canada
Nieuws:

Beyond Good and Evil 2 deelt tijdlijn en meer


Door Stefan van B op 06-05-2018 om 09:18
Bron: Dualshockers

Na een indrukwekkende onthulling op de E3 van 2017 dook het langverwachte Beyond Good and Evil 2 weer de mist in. Afgelopen week konden we eindelijk weer genieten en dook er een hoop nieuw beeldmateriaal als informatie op op over deze titel. Vandaag meer over de tijdlijn en gameplaymechanieken van de game.

Ten eerste wat aanvullende informatie over het ontwikkelproces. De game is in ontwikkeling bij Ubisoft Montpellier (Frankrijk), waar 120 personen aan het spelwerken. Ondertussen worden er ook samenwerkingen aangegaan met Ubisoft Sofia, Barcelona en Bordeaux om het ontwikkelproces te versterken. De focus lijkt op dit moment op de aanstaande E3 te liggen, waar we nog veel verrast zullen gaan worden.

Meest interessante informatie vandaag bevindt zich echter in de tijdlijn die het team aanhoudt om de verhaallijn in het spel omheen te bouwen. Deze start in 2040, wanneer een nieuwe motor wordt ontwikkeld waarmee ruimtekolonisatie eindelijk mogelijk is. In 2063 ontstaat er een crisis die alle systemen op aarde aanpast en kunstmatige intelligentie tegen mensen opzet, waardoor de mensheid overstapt op meer betrouwbare vormen van communicatie. In 2086 wordt de eerste hybride gecreëerd, deze levensvorm bestaat uit zowel menselijke als dierlijke DNA en zal de kracht zijn achter ruimte-expedities. In 2108 verlaat de mens voor het eerst de aarde. Verschillende expedities worden ondernomen - simpelweg met opvolgende nummers benoemd - die het contact met aarde zullen verliezen. Beyond Good and Evil 2 speelt zich af in het systeem dat is ontdekt bij Expedition 3.

In 2223 wordt Ganesha City gesticht in System 3. De game zal zich tevens binnen dit zonnestelsel afspelen, maar Michel Ancel merkt al op dat er nog omliggende verassingen zullen zijn. Het team wilt in ieder geval niet miljoenen planeten creëren, maar enkel planeten met een betekenis en verhaal scheppen. Een klein voorbeeld hiervan is Ganesha City zelf, omdat als je naar de planeet kijkt je de vorm van het Indiase subcontinent hierin kan ontdekken.

In 2314 wordt een massief ruimteschip aangevallen en de bemanning uitgemoord. Het is de start van diverse mysterieuze gebeurtenissen. In 2360 is System 3 zo rijk geworden, dat ook piraterij weer zal opbloeien. Het stelsel zal een gouden tijdperk van piraterij betreden. Op een nog onbekende datum na 2360 zal Jade - de protagonist uit het origineel - geboren worden. Zij wordt geboren tijdens een donkere periode voor het stelsel, voorafgaand aan de start van Beyond Good and Evil 2.

In de ruimte is een vreemde poort die spelers zowel zal afschrikken als aantrekken. Hybrides vermoeden dat hierachter nieuw leven gevonden kan worden. Niemand weet wat het exact is, maar er zijn meerdere legenden die zich hierop focussen, waaronder één over een gigantische begraafplaats voor ruimteschepen.

Spelers zullen zelf een eigen kapitein kunnen vormgeven. Je kan zowel mens, hybride, man, vrouw of ander geslacht zijn. Het systeem is erg open, zodat je zowel gewone karakters als vijanden in je crew kan opnemen. Crewleden hebben elk een eigen rol als genezer of spion. Zij zullen je mogelijkheden om de ruimte te verkennen verbreden, zodat je nog meer locaties kan ontdekken. Er zullen enkele hoofd crewleden zijn, maar als je eenmaal een gigantisch ruimteschip bezit kan je vele kameraden huisvesten en zo een space pirate legend worden.

Als piraat zullen er ook diverse duistere plekken zijn om te bezoeken, die onderdeel vormen van het piratenleven. Of dit bordelen zullen zijn wilde Michel Ancel nog niet delen. Er is in ieder geval Space Tortuga Island, waar piraten zich kunnen verzamelen en geld kunnen spenderen.

Gevechten zullen zich dynamisch aanpassen tussen ruimteschepen en grondgevechten met dank aan jetpacks. Zo kan je de ruimte of steden betreden terwijl gevechten nog steeds gaande zijn. Nog een onthult gameplayaspect gaat over de camera die ook in de eerste game werd gebruikt. Omdat je geen journalist meer speelt is deze getransformeerd in een verrekijker. Hiermee kun je foto's maken, je omgeving analyseren en meer. Uiteraard kan je zelf kiezen om zowel goed als slecht te zijn. Dit maakt deel uit van de DNA van de game. Zo heb je ook de vrijheid in dienst te gaan bij grote corporaties. Het zonnestelsel zal zo ontworpen zijn dat zowel spelers die solo óf coöperatief spelen preferen van de wereld kunnen genieten op hun eigen wijze.

Deze sequel zal niet het einde van Beyond Good and Evil gaan verklaren, vanwege het feit dat het een prequel is. Wel zullen enkele mysteries uit het origineel verklaard worden. Spelers zullen zo ook een beter inzicht krijgen in de origine van Jade en de hybriden. Als je het origineel niet hebt gespeeld hoef je niets te vrezen, zij zullen de wereld op een natuurlijke wijze ontdekken.

Beyond Good and Evil 2 maakt alvast een hoop beloftes, waarbij we enkel kunnen hopen dat deze ook ingelost gaan worden. Voor nu zullen we echter moeten wachten op aanstaande E3 om meer te weten te komen over deze titel. Om dit wachten te verzachten hieronder alvast artwork van dit langverwachte epos.






















09:31  Destiny 2's najaarsexpansie met nieuwe speelmodus
08:50  Han Solo seizoen deze maand in Battlefront II
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Rene Groen (Eindredacteur) op 06-05-2018 om 15:27 [Niv: 687 / Exp: 34361]
Ik hoop vooral dat het project niet te ambitieus is en we uiteindelijk weer teleurgesteld gaan worden.

Berserk op 06-05-2018 om 19:07 [Niv: 135 / Exp: 6735]
Ik vind het allemaal wel veel minder luchtig en serieuzer dan het eerste deel. Zie dat artwork, lijkt net mad max in space ofzo.

Lawliet op 06-05-2018 om 21:56 [Niv: 344 / Exp: 17213]
Ben bang met de ubisoft sandbox model het niet gaat werken. had liever dat ze de "linear" singeplayer deed. Neem God of War voor PS4. Geweldige singeplayer game zonder een behoefte aan een enorme sandbox.

Gewijzigd door Lawliet op 06-05-2018 om 21:58

Stammetje91 op 07-05-2018 om 08:04 [Niv: 302 / Exp: 15100]
Ik ben ook een beetje huiverig voor deze game.. Hoop op het beste, maar wacht toch echt eerst reviews/gameplay af voordat ik een keuze ga maken over aanschaf.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Beyond Good & Evil 2
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media