Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
21 November 2017 
(3) 
(0) 
(0) 
(5) 
20 November 2017 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 November 2017 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 November 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(14) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
16 November 2017 
(3) 
(13) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
15 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(15) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2017 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
13 November 2017 
(0) 
(0) 
(6) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(4) 
12 November 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 November 2017 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(3) 
10 November 2017 
(4) 
(0) 
(4) 
(14) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 November 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
08 November 2017 
(0) 
(13) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
07 November 2017 
(2) 
The Elder Scrolls V: Skyrim
Snipperclips Plus
DOOM
Sonic Forces
Review:

Fire Emblem Warriors


Door Stefan van B op 26-10-2017 om 16:01
Bron: Gamed

Wederom hebben studio’s Omega Force en Team Ninja onder de vlag van Koei Tecmo de krachten gebundeld om in samenwerking met Nintendo een nieuwe, originele titel in het Musou-genre te ontwikkelen. Al eerder bracht eenzelfde samenwerking de gewaardeerde Wii U titel Hyrule Warriors, gebaseerd op The Legend of Zelda franchise. Met Fire Emblem Warriors ondergaat een andere geliefde Nintendo franchise dezelfde behandeling. Een gedurfde samensmelting die ook nu weer verrassend goed samengaat, maar zeker niet zonder fouten is.

Tientallen helden uit diverse Fire Emblem titels komen samen in een nieuw en origineel avontuur. Bij aanvang introduceert de titel direct de speelse koninklijke tweeling Rowan en Lianna, die door een vijandelijke en buitenaardse inval gescheiden worden van hun moeder. Het zet de tweeling op een avontuurlijk pad waarin ze er al snel achter zullen komen hoe hun wereld vermengd is geraakt met andere werelden en tijdlijnen. Het is een wat flauw excuus om de verschillende helden – denk aan Marth, Chrom, Robin en Corrin - bij elkaar te brengen, maar het is goede fanservice om enkele geliefde karakters eens samen het scherm te zien delen. Helaas blijft het verhaal daarna wat flauwtjes. Het verloop is redelijk voorspelbaar, er worden geen grote hoogtes bereikt en al met al blijft het wat zoetsappig. Voor een sterk, intrigerend en emotioneel plot ben je hier aan het verkeerde adres.


Je bent echter wel aan het goede adres als je liefhebber bent van de bekende Dynasty Warriors gameplay. Deze houdt in dat je al vrij vlot honderden vijanden achtereen neer slaat. Steeds hoger wordende nummers sieren je scherm terwijl je slaat en slaat en slaat. De variatie in gameplay is miniem, maar de voldoening die je krijgt uit de spectaculaire weergave van de chaos weegt hier zeker tegenop. Daarnaast introduceert Fire Emblem Warriors enkele onderdelen uit het gevechtssysteem van de originele RPG’s om meer diepgang aan de Warriors gameplay te geven. Zo is de aanvalsdriehoek tussen zwaarden, speren en bijlen in de game opgenomen, zodat je er goed aan doet een gebalanceerd team te trainen. Tijdens de gevechten wissel je gemakkelijk tussen vier – op voorhand geselecteerde – speelbare karakters om het overzicht en de controle over het speelveld te houden.

Het behouden van overzicht is essentieel voor het slagen in de verschillende strijdvelden die voor je worden geplaatst. Fire Emblem Warriors probeert daarmee het stigma van een simpele hack ’n slasher te overstijgen door een strategische laag aan te brengen. Je kunt namelijk de karakters die je niet bestuurt, plus aanvullende ondersteunende karakters, in hun acties aansturen. Stuur ze bijvoorbeeld een bepaalde richting op en laat ze een aanvallende of verdedigende houding aannemen. Zo kan jij je focussen op het overnemen van één fort, terwijl zij ondertussen twee anderen overnemen. Dit gaat niet altijd even feilloos, de AI red het namelijk niet zonder jouw aansturing. Je moet ze dan ook goed in de gaten houden en luisteren naar de meldingen die ze je brengen. Zo vragen ze je om ondersteuning, geven ze aan dat ze stervende zijn, maar ze kunnen ook hersenloos achter het hoofddoel aanrennen als jij ze geen andere opdracht geeft. Mocht je ervoor kiezen eerst alle naaste doelen te willen uitspelen, dan kan dit nare gevolgen hebben op het verloop van je plan.


De tactische verdieping maakt het spel echter een stuk interessanter om te spelen. Zowel de twintig speelbare verhalende hoofdstukken en de History Mode - waarin je historische veldslagen uit de hoofdserie naspeelt – proberen optimaal gebruik te maken van dit verdeel en heers systeem. Toch zijn er enkele aspecten die de vlotte gameplay nog wel eens willen opbreken. Wanneer een karakter levelt wordt het spel direct gepauzeerd om dit bericht pontificaal op je scherm te knallen. Belangrijke meldingen over het spelverloop worden in een ‘nieuwsbalk’ weergeven, maar deze kunnen soms wel een minuut vertraging hebben door de grote hoeveelheid aan berichten. Dit hindert je in de uitvoering van je strategie, zeker op de hogere moeilijkheidsgraden. Daarnaast zijn er in de menu’s teveel voiceovers geďmplementeerd, zodat je bij elke karakterupgrade die je uitvoert te maken krijgt met herhalende audioberichten over je acties. Het zijn kleine, doch vervelende smetjes op een anders prima spelervaring.

De game zelf presteert overigens geweldig op de Nintendo Switch. Het is wonderbaarlijk hoe dat kleine apparaatje alle actie soepel op het scherm weet te toveren. In mijn solo speelervaring heb ik vrijwel geen dip ondervonden, in ieder geval geen die mijn spelplezier wist te bederven. Ga je echter split-screen spelen, dan zal je zien dat de game een stuk minder presteert. Het levert een schril contrast, maar het plezier van een coöperatieve ervaring maakt de dip in prestatie ondergeschikt. Grafisch is de game zeker geen juweeltje, maar dat hindert niet. Het gaat erom dat die honderden vijanden die tegelijkertijd je scherm sieren feilloos neergeslagen kunnen worden. Fire Emblem Warriors doet dat met verve. De strategische laag is meer dan welkom en ondanks een wat domme AI, teleurstellend verhaal en enkele andere zwaktes weet de game een vermakelijk pakket te bieden. Dit is verre van je typische Fire Emblem game, maar een zeer degelijke titel in het Musou genre.
Beoordeling
70
Fire Emblem Warriors brengt helden uit verschillende werelden en tijdlijnen uit de Fire Emblem serie bijeen. In de stijl van de Warriors games zal je honderden vijanden achtereenvolgens moeten verslaan om strategische punten over te nemen om het einddoel te bereiken. De gameplay is tamelijk herhalend, maar de spectaculaire actie maakt veel goed. Zeker een aanrader voor fans van het genre, maar nieuwkomers doen er goed aan de titel eerst eens op proef te nemen.


05:33  Kingdom Come: Deliverance met combat trailer
14:08  Bubsy met Halloween trailer
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (217.62.48.xxx) op 26-10-2017 om 21:02
De level up onderbrekingen kan je uitzetten in de settings. Ben het met je eens over de irritante voice overs in het camp.

Uiteindelijk vind ik het beter dan een 70. Voor mij is een 80 beter op zijn plek omdat de game wel goed gebalanceerd is en de extra tactiek en RPG elementen de gamepkay erg verrijken.

Gast (84.84.171.xxx) op 27-10-2017 om 21:49
Leuke game heb er lol mee

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Fire Emblem Warriors
Type:
Game
Releasedatum:
20-10-2017
Ontwikkelaar:
Koei Tecmo Games
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media