Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

DOOM vanaf 13 mei verkrijgbaar


Door Rene Groen op 04-02-2016 om 16:12
Bron: Gamed

Bethesda Softworks kondigt aan dat DOOM vanaf vrijdag 13 mei 2016 wereldwijd verkrijgbaar zal zijn voor Xbox One, PlayStation 4 en PC. DOOM, de iconische game die de grondvesten legde voor een nieuw genre en beschouwd wordt als een van de meest invloedrijke games, keert terug als een brutale, plezante, maar ook uitdagende hedendaagse shooter.

DOOM wordt ontwikkeld door id Software, de studio die het first-person shooter genre vorm gaf en multiplayer Deathmatch uitvond. Meedogenloze demonen, krachtige wapens en snelle, vlotte bewegingen vormen de basis voor intense gevechten – of het nu hordes demonen zijn die je terug naar de hel aan het sturen bent in de singleplayer campagne of het tegen vrienden opneemt in verschillende multiplayer modi. De gameplayervaring wordt nog verder uitgebreid met de DOOM SnapMap game-editor waarmee je eenvoudig content kan maken en delen met de wereld.

Bethesda onthult ook diens plannen voor een Collector’s Edition van DOOM die wereldwijd bij de deelnemende handelaars zal verkrijgbaar zijn. De gelimiteerde DOOM Collector’s Edition, gecreëerd in samenwerking met TriForce, bevat een exclusief 12” groot verzamelbeeldje van een van de games meest iconische demonen: de Revenant. Gemodelleerd naar de in-game 3D-bestanden, staat de demonische Revenant op een met LED-verlichte basis met intern een traag draaiende turbine uit de UAC-faciliteit van op Mars. In de DOOM collector’s edition zit ook een exemplaar van de game, verpakt in een exclusieve, strijdklare, metal case.




Je kan een pre-order van de DOOM collector’s edition bij de deelnemende handelaars plaatsen aan de prijs van € 129,99. Spelers die de DOOM Collector’s Edition of de standaard editie pre-orderen, zullen de Demon Multiplayer Pack als extra ontvangen waar een unieke demonen pantserset met drie skin variaties in zit, alsook zes metaalkleuren en id logo patronen die op wapens en pantsers kunnen worden aangebracht. Daarnaast krijgt men ook nog eens een set van zes Hack Modules erbij – eenmalig te gebruiken items die je van een boost voorzien tijdens multiplayer wedstrijden.

Om deze aankondiging te vieren, lanceert Bethesda nog een nieuwe gameplaytrailer.



07:10  Beelden Pokkén Tournament
15:54  Achievements Unravel
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Redneckerz (Redacteur) op 04-02-2016 om 18:40 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Ik zie wel een downgrade in visuals maar...

HNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!

Kutabare!!!!! op 04-02-2016 om 21:00 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Oeh, die Revenant statue is lekker VIES! Lijkt me erg leuk om te hebben.

Gast (62.238.137.xxx) op 04-02-2016 om 23:12
Ze moeten toch iets revolutionairs doen willen ze boven de rest uitsteken

Gast (90.34.85.xxx) op 04-02-2016 om 23:14
Die downgrade is er inderdaad, komt vast door de consoles waardoor we ook geen behoorlijke mod support krijgen. Ik ga hem ook zeker day one halen voor de PC. Het ziet er wel allemaal wat traag uit en ik ben niet zo'n fan van al die executies. Doom ging om tactiek en snelheid en ik hoop ook dat deze game me daarin niet teleurstelt.

Redneckerz (Redacteur) op 04-02-2016 om 23:21 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 62.238:

Dat doen ze al, door oldskool te wezen

@ Gast 90:
Hey kijk, weer zon gast die alles weer op de consoles gaat afgeven. De game ziet er fantastisch uit en draait op 1080p60 op consoles.

En traag? Meerdere mensen die de MP beta hebben gespeeld kunnen je vertellen dat de game rete-snel is, zoals het DOOM ook betaamt. En die executies/QTE's zijn optioneel en hoef je zeker niet te gebruiken. Wie oldskool wilt DOOMen, kan dat ook

En daarnaast ook Snapmap op consoles


Nog iets?

Gast (90.34.85.xxx) op 04-02-2016 om 23:33
Hypocriet? Je begint zelf over downgrade en je weet dondersgoed waardoor dat komt. Je ziet het bij zoveel games terugkomen op dit moment. The Division is er ook zo een waar het heel duidelijk is.
En ja heb zelf de ALPHA ook gespeeld, de beta is nog niet geweest met je feitjes. Het is wel snel, maar het is lang niet zo snel als dat de originele Doom of zelfs Quake was.
Het is maar beter dat het optioneel is. Ik vind het niet erg dat ze wat nieuws proberen, dat hebben ze met Doom 3 ook gedaan en dat heeft gefaald, dus ik hoop dat dat hier niet weer het geval is.
En snapmap is niet de behoorlijke modtool support die we van alle voorgaande id games gewend zijn. Er moet een vorm van Radiant komen voor de PC en niet gelimiteerd blijven tot de editor die niks anders doet dan prefab elementen aan elkaar plakken omdat de consoles niet meer kunnen bieden.

Nog iets...tsjongejonge wat een figuur ben jij...

Gast (95.211.241.xxx) op 04-02-2016 om 23:40
Ik kan me er wel in vinden in die downgrade Red. Zou me niet verbazen als dat door de consoles is. PC gamers worden gewoon genaaid door de industrie op het moment gewoon omdat er zoveel incompetenten voor de consoles kiezen.
Denk dat ontwikkelaars te vroeg dingen laten zien die gewoon niet te realiseren zijn op de consoles en dan krijg je de uitval door sites als Digital Foundry die alles vergelijken en dat laten zien.
ID software is van oorsprong ook een echte PC games ontwikkelaar, maar ja bijna niemand van toen werkt er nog. Jammer!

Redneckerz (Redacteur) op 05-02-2016 om 00:00 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Ja, er is een downgrade geweest, maar lang niet zo als bijv een Watch Dogs. Daarnaast draait het spel op 1080p60. Dat is knap te noemen, net zoals dat The Division 1080p30 haalt op de consoles. Het laat zien dat de toolchains van ontwikkelaars voor consoles steeds beter worden, wat ook gelijk zijn weerslag heeft op de performance van de PC

Tevens kan je ook niet de hypersnelheid van vroeger halen, dan zouden de spelers van nu al helemaal een rolmops krijgen, gewend als ze zijn van andere shooters. Tenzij je graag alles bij het oude wilt houden, maar dan is er simpelweg Doom + Zdoom of Quake + Darkplaces En ja, het is optioneel. Waar de meeste mensen moeite mee lijken te hebben is dat zon kill animatie net even te lang duurt. In Serious Sam 3 zaten ze ook, maar daar waren ze dusdanig ingekort dat het de gameplay niet onderbrak (en juist ondersteunde)

Let wel, Carmack is niet bij Id en het valt onder Bethesda. Dat er Snapmap op PC en consoles komt is voor de gemiddelde DOOMer al een zegen te noemen. Gezien de creatieve breinen uit de Doom Community zou het mij niet verbazen als ze zelf wat leuks in elkaar zullen knutselen

Maar ach, je houdt altijd wel wat om te klagen, niet? Ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken

@ Gast 95:
Misschien wel, maar de downgrade is nu ook weer niet zo groot dat de game spuuglelijk is. Integendeel. Het ziet er prachtig uit, en dan ook op 1080p60 op consoles. Dat is zeker een vermelding waard.

Wat betreft consoles verwacht ik eerder dat het nog wel een stukje beter kan. AC Unity liet dat destijds al zien, met de nodige performance problemen tot gevolg als gevolg van kinderziektes in de devchain. Dat gaat echt nog wel beter worden, wat zeg ik, DOOM bevestigt dat al..

Overigens - Van oorsprong een PC ontwikkelaar? Tja. Al is Doom wel onderhand op bijna elke platform onder de zon te vinden en ook Quake is niet vies van multiplatform. (Het zij officieel hetzij geport).

Gast (77.249.254.xxx) op 06-02-2016 om 08:33
DEEEEEEWWWWWM

Dark Nemak op 06-02-2016 om 10:44 [Niv: 23 / Exp: 1128]
Ik zie hier weer een bende zeikers, ik heb de alpha gespeeld op Xbox One en het beeld was fucking nice! Al wie klaagt over deze game en dingen zegt zoals 'Ze moeten toch iets revolutionairs doen willen ze boven de rest uitsteken' ga Call of Duty spelen want geen enkele shooter die nu is uitgebracht of recent is uitgebracht kan tippen aan Doom. Als je naar de gameplay en naar het design van de monsters kijkt gaan ze inderdaad terug naar de stijl van Doom 1 en 2, het monster op het einde van deze trailer is gewoon de Baron of Hell en de Hellknight heeft nu zijn eigen design en trekt niet meer op de Baron of Hell dit wordt game of the year voor mij }>

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
DOOM
Type:
Game
Releasedatum:
13-05-2016
Ontwikkelaar:
id Software
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media