Tijdens de E3 hield Bethesda voor het eerst een persconferentie, waarbij ze met titels als Fallout 4 en DOOM een indruk op velen achter wisten te laten. Het betekent echter niet dat we ook in 2016 een persconferentie hoeven te verwachten.
Terugblikkend op de E3 vond Hines dat ze hun eigen weg vonden en hun eigen ding deden. De reden dat ze kozen voor een persconferentie was omdat ze genoeg te tonen hadden en wilden dat iedereen dit zou zien. Normaliter zouden ze dit via hun booth doen, maar de tijd was rijp om een ieder tegelijkertijd aan te spreken.
Ondanks het succes is het nog maar de vraag of ze volgend jaar hetzelfde pad zullen bewandelen. Het ligt aan hetgeen wat ze ons willen tonen, immers, voor een relatief kleine uitgever is het lastig om genoeg nieuwe dingen tentoon te stellen. Skyrim 2 dan wellicht? Die kans lijkt niet groot, Hines geeft aan dat Bethesda vooral kwaliteit wil produceren en niet, zoals andere uitgevers, snel sequels uitspugen.
quote: “We do smaller stuff, we don’t publish to scale, we try to publish to quality. Make sure everything we do is noteworthy. Our approach to that hasn’t differed. Here and there we might change our approach to how it’s presented but we’ve still stuck to who we are.”
|