Het is binnenkort tijd voor een nieuw tijdperk, een tijdperk van virtuele realiteit waarin de speler echt kan toetreden tot de gamewereld. Het kan onder andere via Sony's Project Morpheus en Facebook's Oculus Rift.
Het lijkt dat Project Morpheus en Oculus Rift grote concurrenten zijn, maar de achterliggende bedrijven voeren zeker geen oorlog. Sony's Shuhei Yoshida vertelde tijdens de afgelopen Electronic Entertainment Expo dat de bedrijven juist samenwerken. Ze nodigen elkaar uit voor technische demo's om aan de slag te gaan met elkaars technologie en feedback te geven. Palmer Luckey gaf Sony op de Game Developers Conference bijvoorbeeld de raad om aan de latency van de Morpheus te werken.
Oculus' Brendan Iribe werkte vroeger voor Gaikai zodat hij goede contacten heeft met Sony. Het is dan ook niet vreemd dat beide bedrijven goede contacten onderhouden. Het is volgens Oculus' Palmer Luckey ook gewoon vitaal dat ze elkaar raad geven. Het zou volgens hem rampzalig zijn voor de hele Virtual Reality industrie als een groot bedrijf met een slechte versie zou komen. Dat zou het voor iedereen moeilijker maken.
|