Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
First View:

Fallout 4


Door Stefan van B op 17-06-2015 om 10:58
Bron: Gamed

Al sinds de release van The Elder Scrolls V: Skyrim in 2011 kijkt een groot deel van de gaming community al uit naar de aankondiging van Fallout 4. Vele geruchten deden de ronde, waarvan enkele met voorbedachte rade in elkaar geflanst door duistere internettrollen. Niet langer hoeven we in het geratel van dit gespuis te geloven. Bethesda heeft Fallout 4 namelijk officieel uit de doeken gedaan.

Na een uitgebreide kennismakingstrailer - waar een hele hoop ontwikkelaars nog wat van kunnen leren - werd de game en al haar features aan ons voorgesteld op de Bethesda's E3 showcase. Fallout 4 zal zich gaan afspelen in Boston, Massachusets. Nieuw ten opzichte van alle eerdere Fallout games is dat de game begint voor de bommen vallen. Je komt terecht in het stereotype 'American Dream' gezin met moderne technologie in een jaren '50 stijl. Voor de spiegel kan jij jouw mannelijke ofwel vrouwelijke hoofdkarakter vormgeven met een nieuwe set designtools. Waar je in Fallout 3 en Fallout: New Vegas met schuifbalken kleine, vrijwel niet zichtbare, details in het gezicht aanpaste kan je in Fallout 4 middels een cursor de gezichtsdelen selecteren en transformeren naar eigen inzien. Als je het ergens het best mee kan vergelijken is het wel het introductiescherm van Super Mario 64 op de Nintendo 64, waarbij je met de cursor Mario's gezicht uit zijn voegen kon trekken.


Helemaal nieuw is dat de hoofdkarakters beschikken over spraak, wat betekent dat de stemacteurs weken in de studio hebben gezeten om alle dialogen voor de game op te nemen. Nog niet bekend is of je ook uit verschillende stemacteurs kan kiezen om zo je karakter verder te personaliseren. Zodra je klaar bent met het creëren van je karakter leef je in de proloog het ultieme gezinsleven, met een baby die de genetische eigenschappen heeft meegekregen van de door jouw ontworpen man en vrouw. Tevens heb je een huishoudrobot, Codsworth genaamd, die in zijn systeem meer dan 1000 populaire namen heeft opgeslagen. Grote kans dat de naam die je aan je karakter geeft ook door Codsworth uitgesproken zal kunnen worden. Nuka Cola en Sugar Bombs sieren de voorraadkast van je vooroorlogse huis. Opeens klinkt de bel, je doet de deur open en een zakenman van het bedrijf Vault-Tec probeert jou een plaats aan te bieden in Vault 111. Het enige wat je nog hoeft te doen is te tekenen, waarbij je jouw karakter bepaalde eigenschappen toekent en een naam geeft. Een plaats is al voor je gereserveerd. Dat is maar goed ook, want niet veel later roept een paniekerige Codsworth je om snel naar het nieuws te kijken. De nieuwspresentator maakt bekend waar iedereen al lang voor vreesde: raketten zijn gesignaleerd en naar verluid zijn de eerste nucleaire koppen al op Amerikaanse bodem ontploft. Het luchtalarm luid en het is haasten om jou en je gezin tijdig naar Vault 111 te brengen.

Het is rennen voor je leven en op het moment dat je de ingang van Vault 111 hebt bereikt raakt een nucleaire bom de omgeving van Boston. Dit betekent echter niet het einde van jou, want welgeteld 200 jaar later, in het jaar 2277, loop je op een nog onverklaarbare wijze Vault 111 uit als enige overlevende. Hoe het verhaal zich verder ontwikkeld is aan jou. Met de welbekende Pip-Boy aan je linkerpols is het aan jou om de immense woestenij van Fallout 4 te verkennen. Wat opvalt is dat de spelwereld een stuk gevarieerder lijkt dan in voorgaande delen. De gameplay toont ons kleurrijke neon in het nog vrij intacte Boston, bruine nucleaire woestenij waar de beruchte Deathclaws de dienst uitmaken en drassige omgevingen waar Mirelurks de nietsvermoedende speler zullen overweldigen met hun klapperende scharen. Over het verhaal is nog vrijwel niets bekend, wel werd getoond dat Codsworth - verroest en wel - nog steeds in een goede staat verkeerd en dat je al vrij snel een hond aan je zijde kan hebben. Deze hond kun je duidelijke aanwijzingen geven om zich naar bepaalde delen te begeven en zelfs bepaalde voorwerpen voor je te halen. In eerdere Fallout games had je gedurende je reis de keuze uit een groot scala aan reispartners. Als deze trend in Fallout 4 wordt doorgetrokken dan ligt het voor de hand dat je ook deze NPC's dergelijke opdrachten mee kunt geven.


De gameplay zoals deze in Fallout 3 werd geïntroduceerd keert in een meer dynamische vorm terug. De game is meer filmisch van opzet en veranderd bijvoorbeeld van camerastandpunten gedurende conversaties. Tevens kies je niet langer uit een lijst aan mogelijke gespreksmogelijkheden, maar krijg je de keuze uit vier dialoogopties welke zijn gebonden aan vier toetsen op je controller ofwel toetsenbord. Het veelal geroemde V.A.T.S. systeem keert eveneens terug. Opnieuw kunnen we de tijd vertragen en actiepunten spenderen om bepaalde lichaamsdelen van vijanden te bestoken met kogels, granaten en nucleaire bommen. Afgaande op de gameplay hebben exploderende lichaamsdelen hun charme nog steeds niet verloren. De Pip-Boy blijft hierin een belangrijke rol spelen en werkt op eenzelfde wijze als in voorgaande games. Nieuw is de Pip-Boy applicatie voor je smartphone of tablet, waarin je in real-time je smart device in een Pip-Boy kan veranderen. Samen met de Pip-Boy replica in de Fallout 4 Collector's Editie moet dit voor de ultieme Fallout ervaring gaan zorgen. Zoals in eerdere games kunnen we met de Pip-Boy holotapes afspelen om meer te leren over de gebeurtenissen die vooraf zijn gegaan. Nieuw is dat er ook gametapes te vinden zijn, waardoor we minigames kunnen spelen op de Pip-Boy: in-game of op je smartdevice.

Eén van de grote toevoegingen aan de serie is de mogelijkheid tot het herbouwen van de woestenij. Bethesda heeft bepaalde gebieden in de spelwereld geselecteerd waar jij kan beginnen aan diens heropbouw. Is dat geen jongensdroom die uitkomt? Door het verzamelen van nuttige onderdelen uit vervallen huizen en het weggooien van de onnodige onderdelen kun je beginnen aan de bouw van een nieuw huis. Deze kun je vervolgens zelf inrichten met gevonden interieuronderdelen als bedden, kasten en al het moois dat post-apocalyptisch Boston te bieden heeft. Daarnaast kan je ook andere delen van een dergelijke locatie herbouwen om een nieuwe nederzetting te creëren die bij succes nieuwe bewoners zal aantrekken. Deze bewoners dragen elk hun eigen steentje bij aan bijvoorbeeld de economie of verdediging van je nederzetting. Zoals het echter in het leven gaat trekt succes de aandacht van roofdieren, of in dit geval raiders. Je zult met de groei van je nederzetting dan ook rekening moeten houden met het plaatsen van een strategisch verdedigingsnetwerk. Je zult stroomnetwerken moeten aanleggen om je nederzetting te verlichten en turrets op een juiste wijze te laten functioneren. Hiernaast heb je de mogelijkheid deze ook verder te programmeren om een lichtshow te creëren en je turrets enkel op raiders te laten schieten. Mocht je dit hele 'huisje, boompje, beestje'-idee niet zien zitten: wees dan niet getreurd, deze toevoeging aan de franchise is geheel optioneel. Maar zeg nou zelf, meerdere nederzettingen ontwikkelen en daartussen met Brahmin karavanen op pad gaan om handel te drijven, dat kan en wil je toch niet aan je voorbij laten gaan?


De toevoegingen blijven echter niet bij het stichten van nederzettingen en de wederopbouw. Fallout 4 biedt uitgebreide modificatiemogelijkheden voor je wapens en kledij. Elk object in de spelwereld, zij het een speelgoedauto of een wereldbol, is gebouwd uit verschillende objecten die je kan verzamelen. Zo levert de wereldbol bijvoorbeeld schroeven op en de speelgoedauto wieltjes. Al deze kleine onderdelen kun je gebruiken om je wapens en beschermende kleding te verbeteren en uit te breiden met nieuwe mogelijkheden. De opties lijken vooralsnog eindeloos te zijn en de game geeft je genoeg redenen om nog meer op te gaan in je omgeving en meer waarde te hechten aan de spullen die je tegenkomt. De strekking 'de duivel zit 'm in de details' gaat dan ook uitstekend op voor Fallout 4. Zoals al duidelijk moet zijn geworden hoeven we niet enkel naar de details uit te kijken. De oplettende kijker zal al gezien hebben dat spelers vermoedelijk een vertibird kunnen oproepen, een verticaal opstijgende helikopter, om een lift te krijgen. Misschien dat er piloten zijn die je nederzettingen kunnen bewonen? Een ander opvallend detail is dat bekende Brotherhood of Steel Power-armour een stuk mobieler wordt door de toevoeging van een jetpack. In hoeverre deze door de game heen gebruikt gaat kunnen worden is nog de vraag, wel geeft het de mogelijkheid voor meer verticale gameplay. Op 10 november dit jaar zal Fallout 4 verschijnen voor de PC, PlayStation 4 en Xbox One en krijgen we antwoorden op al onze kwellende vragen. Wij kunnen alvast niet wachten, jullie?


11:22  [E3] 'Release Last Guardian hopelijk in 2016'
10:27  [E3] Trailer Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Lawliet op 17-06-2015 om 11:14 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Ik weet nu al dat ik hier honderden uren ga in besteden.

Wapkaak op 17-06-2015 om 11:27 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Minimaal!, helemaal kapot modden die game ;P

Gast (91.183.120.xxx) op 17-06-2015 om 12:46
Zo veel zin in!! _O_

Gast (94.209.92.xxx) op 17-06-2015 om 15:05
Hou op man, COD is 10x beter. Gameplay is veel Smoother ten eerste en in tegenstelling tot Activision, melken ze bij Bethesda hun klanten uit. Wedden dat er kort na de release DLC uitgebracht wordt? |(

Rene Groen (Eindredacteur) op 17-06-2015 om 16:48 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Gast hierboven: http://i.bittwiddlers.org/b/K7G

Gewijzigd door Rene Groen op 17-06-2015 om 16:48

Alpha Centyros op 17-06-2015 om 16:50 [Niv: 43 / Exp: 2166]
^
Obvious troll is obvious.

da bom op 17-06-2015 om 16:53 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Ik ben vooral heel enthousiast over het feit dat mods naar ps4 komen, dat maakt het voor mij echt een must buy. dat is het sowieso al overigens

Gast (78.21.217.xxx) op 17-06-2015 om 17:48
een zekere aanschaf.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Fallout 4
Type:
Game
Releasedatum:
10-11-2015
Ontwikkelaar:
Bethesda Softworks
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media