Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Preview:

Lords of the Fallen


Door Rene Groen op 11-09-2014 om 09:17
Bron: Gamed

In games kruipen we regelmatig in de huid van een nobele held, een personage dat opstaat voor volk en vaderland en ten strijde trekt om zijn goedheid te tonen. Zijn nobele daad maakt hem geliefd, maar wat nu als het gaat om een crimineel met het nodige op zijn kerfstok?

“Harkyn is not your ordinary hero”, zo gaf de ontwikkelaar in een eerder stadium aan. Een betere omschrijving lijkt niet van toepassing wanneer we de man nader bekijken. Vanwege zijn vele gruweldaden werd hij achter slot en grendel gezet, waarbij ieder van de tatoeages in zijn gezicht gelijk staat aan één van zijn criminele activiteiten. Toch krijgt de man een kans op verlossing. Net op het moment dat de heersers van de wereld een manier gevonden lijken te hebben om al het kwaad te verbannen staat een leger van reeds verslagen Goden op om hun plaats in de wereld op kwaadaardige wijze op te eisen. De oplossing is er eentje die voor een hoop controverse zorgt, alle opgesloten criminelen worden namelijk vrijgelaten met als doel om de orde in de wereld terug te brengen.


De manier waarop je uiteindelijk het gevecht in stapt bepaal je grotendeels zelf. Wil je gaan voor de snelle krijger die aanvalt met een mes of ben je een krachtpatser die een langzaam, doch sterke hamer hanteert? Aangezien je ook gebruik kunt maken van magie lijkt er een flinke keuze te zijn, waarbij je zelf kunt kiezen voor een aanvallende of juist een meer verdedigende stijl. Het maken van deze keuze lijkt van levensbelang, niet voor niets is het spel al meermaals vergeleken met Dark Souls. Ga je ondoordacht een gevecht aan, reken er dan maar op dat de dood je keer op keer tegemoet zal treden. Beter is het dan ook om een vijand eerst te doorgronden, zijn aanvalspatroon te ontdekken en pas dan zelf in actie te komen.

Toch willen ontwikkelaars Deck13 Interactive en CI Games geen game uitbrengen waarbij het aanvoelt alsof de speler een oneerlijke strijd binnen stapt. De moeilijkheidsgraad zal dan ook gestaag toenemen en we worden niet meteen in het diepe gegooid. Vraag is alleen in hoeverre we deze uitspraken serieus moeten nemen. Als speler krijgen we slechts de beschikking over enkele potions om onze levensbalk mee aan te vullen en ook mana, voor het gebruik van onze magische aanvallen, is schaars. Tel hierbij op dat je het opneemt tegen vijanden die soms twee keer zo groot zijn als jezelf en exemplaren waarbij diens health weer langzaam regenereert, en het moge duidelijk zijn dat we te maken hebben met een game die het uiterste van onze kwaliteiten vraagt.


Hoewel Lords of the Fallen een lineair avontuur geeft, wil dit niet zeggen dat er niets te ontdekken valt. Er zijn voldoende geheime ruimtes en doorgangen, echter kan ook hier het gevaar altijd op de loer liggen. Voorzichtigheid is dan ook geboden, zeker ook omdat reeds verslagen vijanden terug tot leven komen wanneer je zelf geen nieuw checkpoint bereikt hebt alvorens je de dood vond. Exploratie loont volgens de ontwikkelaars echter altijd de moeite, één van de redenen dat je op ieder moment terug kunt gaan binnen de wereld om te kijken of je wel alles ontdekt en gezien hebt. Er zijn zelfs speciale challenge rooms, alwaar de uitdaging groot is, maar een beloning niet achter blijft.

Lords of the Fallen ligt vanaf 31 oktober in de winkels voor de PC, Xbox One en PlayStation 4, waarbij de gehele ervaring een singleplayer aangelegenheid is. Ben je dan ook op zoek naar een uitdagende, verhalende titel met een grootse nadruk op exploratie en tactische combat, dan zou dit zomaar eens de titel kunnen zijn die je zoekt.


12:31  A City Sleeps in nieuwe beelden
08:13  Wii U Virtual Console - Week 66
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (217.119.236.xxx) op 11-09-2014 om 11:00
"...vijanden die soms twee keer zo groot zijn als jezelf..."

*dan (sorry he)

Ik kijk eigenlijk wel uit naar deze game. Ben zelf een groot fan van Dark Souls 2. Vraag me echter wel af of deze game dezelfde gameplay levert.

Nelus op 11-09-2014 om 11:34 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nope, met een vergelijking op die manier is het 'als', maar als hij zou neerzetten: 'vijanden zijn groter als jezelf' dan is het wel fout.

Gast (217.119.236.xxx) op 11-09-2014 om 12:17
Je hebt gelijk. In mijn geval zou het dan moeten zijn: ".. twee keer groter dan...".

Excuses. :X

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-09-2014 om 12:28 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Blijf me vooral op (eventuele) fouten wijzen hoor Gast, ik ben de eerste die toegeeft dat mijn Nederlands niet perfect is!

MaartenL (Redacteur) op 11-09-2014 om 14:16 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Weet niet wat ik van deze game moet denken eigenlijk...

Serieus twijfelgevalletje

elemeNt op 11-09-2014 om 15:23 [Niv: 129 / Exp: 6440]
@MaartenL

De game is voor mij ook een twijfel geval. De demo die ik speelde op de Gamescom, voelde ontzettend als een Dark Souls kloon (qua controls en level opbouw). Wat natuurlijk niet slecht hoeft te zijn als ze het goed uitwerken. De sfeer was verder best tof en de vijanden ook. Het leek wel een stuk makkelijker omdat volgens mij een groot aantal vijanden niet spawnen als je dood gaat bij een bossfight en terug moet wandelen. Verder voelde het nog erg buggy... animaties die niet soepel liepen of helemaal niet. Bij het rollen schoof mijn personage op een gegeven moment gewoon staand naar de zijkant xD Misschien was het een oude E3 build, maar hopelijk fixen ze nog veel bugs!

Gewijzigd door elemeNt op 11-09-2014 om 15:24

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lords of the Fallen
Type:
Game
Releasedatum:
31-10-2014
Ontwikkelaar:
Deck13
Uitgever:
City Interactive
Media:








Meer media