Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 21 tot 27 juli 2014.
Het was de week van Yoshi's New Island, maar de game eindigde op de tweede plek na Yo-kai Watch 2. De andere nieuwkomers Tokyo Shinseiroku: Operation Abyss en Under Night In-Birth Exe:Late eindigden lager.
01. Yo-kai Watch 2: Ganso / Honke (3DS, Level 5) - 180.880 / 1.829.533
02. Yoshi's New Island (3DS, Nintendo) - 58.285 / New
03. Mario Kart 8 (Wii U, Nintendo) - 18.129 / 560.487
04. Oreshika: Tainted Bloodlines (Vita, Sony) - 17.690 / 111.465
05. Tokyo Shinseiroku: Operation Abyss (Vita, 5pb.) - 15.242 / New
06. Corpse Party: Blood Drive (Vita, 5pb.) - 13.688 / New
07. Yo-kai Watch (3DS, Level 5) - 10.620 / 1.218.698
08. Under Night In-Birth Exe:Late (PS3, Arc System Works) - 9.171 / New
09. Taiko no Tatsujin (3DS, Bandai Namco) - 9.080 / 110.558
10. Atelier Shallie: Alchemist of the Dusk Sea (PS3, Gust) - 7.432 / 51.177
Het was een rustige hardwareweek met slappe resultaten voor de meerderheid van de consoles. De PlayStation 4 ging bijvoorbeeld hard achteruit, ondanks het feit dat hij reeds zo laag stond.
Nintendo 3DS - 38.445 (37.377)
PlayStation Vita - 23.642 (29.601)
Nintendo Wii U - 9.429 (8.209)
PlayStation 3 - 7.175 (7.389)
PlayStation 4 - 5.581 (6.456 )
PlayStation Portable - 489 (556)
Xbox 360 - 122 (129)
|