Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Eerste Middle-Earth: SoM details


Door Rene Groen op 13-11-2013 om 15:36
Bron: NeoGAF

Gisteren kondigde uitgever Warner Bros. een nieuwe titel aan onder de naam Middle-Earth: Shadow of Mordor. De game staat centraal in de laatste uitgave van Game Informer en daaruit leren we het volgende.

  • Iedere vijand heeft een naam, rank en geheugen. Wanneer je een vijand, om wat voor reden dan ook, niet vermoord in een gevecht kan hij dit onthouden en bij een volgende confrontatie zijn tactiek aanpassen. De dialogen met vijanden zullen eveneens anders verlopen wanneer je ze later wederom tegen het lijf loopt.
  • Vijanden zijn bezig met hun eigen taken en bezitten voldoende AI om bepaalde dingen in hun eentje te doen. Een voorbeeld is een Orc die jij moet vermoorden, deze kan kan net in duel zijn met een andere vijand op het moment dat jij hem tegen komt, of hij is bezig met een taak te volbrengen die zijn hogere officier hem heeft opgelegd. Al deze progressies verlopen in real-time, zonder tussenkomst van de speler.
  • Mocht je vermoord worden dan zul je niet sterven op de traditionele manier. Uiteindelijk respawn je binnen de wereld, alleen is de tijd niet stil blijven staan. Hoe lang dit tijdsbestek is, is overigens onbekend. Omdat de tijd door blijft gaan kan een vijand die jou vermoord heeft promotie hebben gekregen vanwege zijn 'heldendaad', of zelf al gestorven zijn in een duel zoals eerder beschreven.
  • Wanneer je de opdracht krijgt om een hooggeplaatste vijand uit te schakelen kan dit op meerdere manier. Eén van de manieren is om simpelweg eerst iedereen uit te schakelen die onder hem staat in rangorde. Je kunt deze zelfs als agents voor je laten werken, zodat ze de aanval voor jou uitvoeren. Overigens is dit laatste geen gerantie voor succes, ook zij kunnen falen in hun opdracht. Mogelijk hebben ze op dat moment wel schade aan weten te brengen bij je doelwit, hetgeen het voor jou makkelijker maakt om de taak af te maken.
  • De combat lijkt iets weg te hebben van de Batman games. Je dient een bepaald ritme aan te houden om je combo multiplier door te laten gaan.
  • De wereld is volledig open, inclusief alle elementen die je hierbij verwacht. Te denken valt aan ervaringspunten, skills, sidequests en random events.
  • Je kunt aanvallen middels melee combat, stealth met een dolk of ranged met pijl en boog. Hoe je deze in level omhoog brengt ligt aan je speelstijl. Gebruik je bijvoorbeeld stealth om te moorden, dan kun je een speciale rune krijgen die je hierin helpt.


15:36  Zes PlayStation Plus games op komst
15:20  Famitsu met Super Mario 3D World cijfers
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Disker op 13-11-2013 om 15:50 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Tot nu toe is het een "meh". Vind het jammer dat ze de Batman combat willen overnemen, is mij te snel voor een LOTR game in mijn ogen. En maar kijken tot hoe diep de gameplay elementen als rangen gaan en dergelijke. Lijkt mij eerder een sale feature/pitch die ze gebruiken.

Hoop echt dat dit wat wordt want wat zit ik te wachten op een goede LOTR of Star Wars game.

Gewijzigd door Disker op 13-11-2013 om 18:32

masterninja op 13-11-2013 om 18:15 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Ik ben wel nieuwsgierig...wil het wel een kans geven!

Aaruman op 13-11-2013 om 21:57 [Niv: 62 / Exp: 3086]
Ik lees net beide berichten hierover en het enige wat in me opkomt is: Hoe de F. gaan ze dit allemaal verwezenlijken. Hoe het mij nu lijkt is: Je krijgt een quest, je moet een orc doden, maar die kan zelf ook dood. Wat gebeurd er als hij door bijvoorbeeld een NPC wordt vermoord? Quest failed of quest succeeded? Hoe zit het met het onthouden van dingen, bij de NPC's, wanneer kom je die weer tegen? Moet je dan weer terug naar dat gebied of zijn het daadwerkelijk personen die iets te maken hebben met het verhaal.

Altijd vet een LOTR game, dat sowieso, maar is het niet eens vet om de slechte kant te spelen? Mij lijkt het persoonlijk heel vet om een Uruk-hai deathsquad (zou misschien beter te realiseren zijn als Nazgűl) aan te sturen als commander, waarbij je zelf ook een speler bent (republic commando van starwars).

thenativedude op 14-11-2013 om 00:41 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Vind het ook wel intressant heb al lang geen goede lord LOTR game gespeeld de laatste was voor mij the third age op xbox.
Maar heb een beetje een star wars the force unleased gevoel en dat is niet goed hoop dat het grote openwereld. Dus eigenlijk gewoon rpg. We zullen zien.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Middle-earth: Shadow of Mordor
Type:
Game
Releasedatum:
03-10-2014
Ontwikkelaar:
Monolith Productions
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media