Aan het einde van het jaar verschijnen er traditiegetrouw vele games, Warner Bros. Interactive Entertainment vond het hiernaast echter tevens het ideale moment om een nieuwe game aan te kondigen.
Het gaat om Middle-Earth: Shadow of Mordor, een third-person action game die het originele verhaal van wraak en verlossing vertelt dat zich afspeelt in Midden-Aarde. Hoewel de game nog geen releasetermijn heeft leren we nu al wel dat deze uitgebracht zal worden op de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.
In Middle-Earth: Shadow of Mordor nemen gamers de rol aan van Talion, een dappere jager wiens familie voor zijn eigen ogen afgeslacht werd in de nacht dat Sauron en zijn leger terugkeerden naar Mordor, enkele ogenblikken voor hij zelf gedood werd. Talion wordt weer tot leven gewekt door de 'Spirit of vengeance'. Talion, met de gaven van Wraith waagt hij zich naar Mordor om iedereen die hem kwaad heeft gedaan te vernietigen. Tijdens zijn persoonlijke wraaktocht ontdekt Talion de waarheid achter de Spirit die hem dwingt, leert hij meer over de oorsprong van de Rings of Power en gaat hij uiteindelijk de confrontatie aan met zijn ware aartsvijand. Samantha Ryan van Warner Bros. laat weten:
quote: "In Middle-earth: Shadow of Mordor ontdekken spelers het donkere en persoonlijke thema van wraak in een wereld waar elke beslissing een consequentie heeft, die zelfs na de dood blijft bestaan. De game introduceert nieuwe op maat gemaakte gameplay mechanismen in het actie genre, die zeer belonend zullen zijn voor de spelers".
Iedere vijand die de speler tegenkomt is een uniek individu dat zich onderscheidt door zijn persoonlijkheid, sterktes en zwaktes. Via het Nemesis System worden vijandelijke relaties en karakteristieken bepaald door de acties en beslissingen die de speler maakt om persoonlijke aartsvijanden te creëren. Deze onthouden wat de speler doet en passen zich ook aan de speler aan en zijn verschillend in elke gameplay sessie. De game biedt een unieke ervaring voor elke speler, doordat zij hun eigen gevechten, vijanden en beloningen kunnen creëren in een dynamische wereld, die de keuzes van de spelers onthoudt en zich daaraan aanpast.
Het spel is in ontwikkeling bij Monolith Productions, waarbij de studio samenwerkt met Middle-Earth Enterprises, Peter Jackson en de kunstenaars van Weta Workshop om ervoor te zorgen dat de setting, karakters en verhaallijn overeenkomen met het oorspronkelijke verhaal van de trilogie.
|