Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Xavior BerichtGeplaatst: 18 Jul 2011 03:31    Onderwerp: Wat vinden jullie van de nieuwe game reboots? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2007
Berichten: 72

Ik ben benieuwd naar jullie menig over een rebooted game franchise.
Ik heb tot nu toe aardig wat rebooted franchises gespeeld en ik vind dat er maar een paar pareltjes zijn dat het meest op hun origineel lijken.

Als voorbeelden:
Boulderdash.
Als ik naar de nieuwe Boulderdash kijk zijn er maar weinig vergelijkingen dan de eerste keer dat ik het speelde (Boulderdash 2 MSX1 1989)
Boulderdash had een bepaald charme dat ik niet in de nieuwe terug kan vinden.
cons
punt 1. Rockford, een robot? (wie verzint dit)
punt 2. Crystal, een compagnon die er al vanaf het retro perspectief inzit? (echt niet nooit gezien)
punt 3. een robot arm die stenen kan verplaatsen? (waarom?)
ik heb niet verder gespeeld in de single player om nog meer te ontdekken, meer het feit dat ik er klaar mee was.
Gelukkig ontdekte ik de Retro mode.
punt 1. het speelt zoals Boulderdash hoort.
punt 2. jammer dat First star (of wie dit ook verzonnen heeft) de retro mode 2.5d heeft gemaakt.

Galaga Legions
Leuke shooter.
Helaas kan ik niks meer terug vinden dat Galaga zo uniek maakte die tijd.
Waar zijn de motherships die een leven oppikte waarna je deze moest bevechten en jouw leven naast het nieuwe leven kon krijgen (double ship).
Nee nu krijg je raketten in plaats van een 2de schip.
Mijn mening leuke shooter weinig Galaga.

Lode runner.
Qua retro spective een perfecte reboot als ik kijk naar Lode runner 1, 2, 3 (MSX) de nes versies en Lode Runner 1 voor windows 95.

Maar ik wil jullie mening ook weten met betrekking tot reboots, oude of nieuwe franchise maakt niet uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 18 Jul 2011 12:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

dat ze 'de graphics updaten voor deze generatie' doet altijd ongelovelijk af aan het sfeertje, zoals ze die nieuwe megaman wilde maken, wat een gedrocht was dat, gelukkig niks meer van gehoord.. ik vond het al erg toen ze sommige games in 3d gingen maken zoals zelda en donkey kong.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group