Auteur |
Bericht |
|
elemeNt |
Geplaatst: 08 Jul 2011 20:50 Onderwerp: Dishonored
| |
Geregistreerd op: 18 Aug 2009 Berichten: 2495
|
Dishonored
first-person stealth/action adventure
PC, PS3 en Xbox 360 - 2012
Citaat: | Bethesda kondigt Dishonored aan
Enkele dagen geleden wisten we te melden dat Zenimax Studios, moederbedrijf van Bethesda, de naam Dishonored vast had laten leggen. Vandaag leren we dat dit niet zomaar is.
Bethesda kondigt vandaag namelijk aan dat het een first-person stealth/action adventure betreft. Bedenker van het project is Raf Colantonio, een man die in het verleden titels als Arx Fatalis en Dark Messiah of Might & Magic maakte, maar uiteindelijk weinig steun kreeg van uitgevers. Bethesda Softworks gelooft in zijn visie en stelt hem tijd, geld en hulp ter beschikking om dit project op te starten. Onder dit laatste vallen onder andere meetings met Todd Howard, de man achter The Elder Scrolls.
Colantonio staat, naast de hulp van Howard, zeker niet alleen voor zijn project. Onder andere Harvey Smith (één van de geestelijke vaders achter de eerste twee Deus Ex titels) en Viktor Antonov (designer van Half-Life 2's City 17) helpen hem hierbij.
Veel details over de game zijn nog niet bekend, wel weten we dat er verschillende genres gecombineerd zullen worden. Zo draait het onder andere om infiltraties zonder gezien te worden en spelen zowel moraal als keuzes van de speler een belangrijke rol.
Hieronder een eerste plaatje van de game, afkomstig van het Game Informer cover.
http://www.gamed.nl/messages/160590.jpg |
|
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 13 Jul 2011 10:58 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 18 Aug 2009 Berichten: 2495
|
Citaat: | Hoofdrolspeler van Dishonored is Corvo, een man die aan het begin van de game ten onrechte is opgesloten vanwege de moord op de keizerin. Corvi was haar bodyguard, echter blijkt dat het Lord Regent was die zowel achter de moord van de keizerin als zijn opsluiting zat. Doel is dan ook om aan te tonen hoe legendarisch je daadwerkelijk bent.
Corvo is gezegend met goede combat kwaliteiten en zeer effectief in de stealthy tactiek, tevens heeft hij bovennnatuurlijke krachten en gadgets om zich te behelpen. Al deze krachten zijn tevens met elkaar te combineren voor interessante effecten, denk aan het stoppen van de tijd of het wegwerpen van objecten om voor een afleiding te zorgen. Een ander voorbeeld is het oproepen van een zwerm ratten, waarna je één van de ratten over kunt nemen en een vijand op deze manier aan te vallen in de chaos die ontstaat. De chaos kan ook op een ander manier in je voordeel werken, zo kun je er ook voor kiezen om in de zwerm te ontsnappen.
De ontwikkelaars achter Dishonored zeggen dat belangrijke gameplay-elementen te omschrijven zijn als 'mobiliteit, krachten, gadgets, omgevingen en AI', inclusief een chaos systeem dat bij weet te houden hoeveel schade en verwoesting je aan hebt gericht. De wereld rondom hoofdkarakter Corvo reageert direct op zijn daden, terwijl het chaos element meer invloed heeft op het verloop van het verhaal en de beslissingen die je neemt. Tegelijkertijd straffen deze elementen de speler niet en tevens zal het de route die je als speler doorloopt niet geheel dicteren.
http://www.gamed.nl/view/89884
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 13 Jul 2011 11:35 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Had het nieuwtje nog niet eerder gezien, maar het is niet het hoofdpersonage op het screen, dat is verkeerd geïnterpeteerd door René. Het is een first person screenshot, te zien aan het mes, en degene die je dus op het screen zit is een vijand. Kan me de fout voorstellen vanwege deze zin:
Citaat: | along with the very first screen, showing the game's hero brandishing a blade while being attacked by some sort of masked bandit fellow with a pistol and a short sword. |
In ieder geval, ik vind dit nog steeds een beetje te vaag. Duidelijker, goed, maar ik wil toch wel wat gameplay zien o.i.d. voor ik een oordeel kan maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 13 Jul 2011 11:44 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
Arkane is wel awesome. Ben erg benieuwd. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 13 Mrt 2012 17:07 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 18 Aug 2009 Berichten: 2495
|
Interview en meer info over de game! Uitleg over stealth en powers etc. Het lijkt echt een Deus Ex/Thief achtige game te gaan worden en dat is een goed teken! Je speelt een supernatural assassin in FPS view en in een open wereld. Je krijgt zoals in Assassin's Creed bepaalde targets en deze kan je d.m.v. stealth oplossen, maar ook meer actie gericht. Er is geen vaste route naar een goed einde.
http://youtu.be/Zze1wpwVl7c en nog een interview http://youtu.be/bk9himPFHRc |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 13 Mrt 2012 18:50 Onderwerp:
| |
Redacteur
Geregistreerd op: 19 Jan 2007 Berichten: 4358
|
Het is helemaal niet in een open wereld...
Je gaat van missie tot missie, met een hub tussenin waar je upgrades kan doorvoeren. Tijdens missies zelfs is er wel een vorm van sandbox aanwezig. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 17 Apr 2012 19:01 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 18 Aug 2009 Berichten: 2495
|
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 31 Aug 2012 14:53 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 25 Jan 2009 Berichten: 8355
|
Ziet er goed uit. Gespeeld in Keulen en was best verrast. Zeker in huis halen wanneer deze verschijnt. |
|
Terug naar boven |
|
|
zie sang |
Geplaatst: 31 Aug 2012 15:10 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 22 Feb 2009 Berichten: 525
|
Ik koop deze niet onmiddelijk omdat Bethesda wat te bewijzen heeft tegenover de ps3 gamer en ik zeker wil zijn dat ik niet zo gefopt wordt als bij skyrim |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 31 Aug 2012 16:19 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 25 Jan 2009 Berichten: 8355
|
Deze game wordt niet gemaakt door Bethesda. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 31 Aug 2012 16:20 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 19 Aug 2009 Berichten: 6073
|
Ik check em wel op de pc ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|