Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2010 16:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

1. Vettel
2. Webber
3. Alonso
4. Button
5. Massa
6. Rosberg
7. Schumacher
11. Hamilton
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2010 18:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jan 2010
Berichten: 977

Mooie prestatie van Vettel, jammer voor Webber ookal mag hij niet klagen met een 2e plek.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2010 23:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

bedankt voor de update Joni, was werken dus kon het niet meer doen. Hierbij het volledig resultaat, wat me vooral opvalt is dat de verschillen onderling weer stukken groter zijn tov de tendens van vorige twee-drie jaar dat de eerste 16 binnen een seconde waren zeg maar:

1 S Vettel (GER) Red Bull 1'23.919
2 M Webber (AUS) Red Bull 1'24.035
3 F Alonso (ESP) Ferrari 1'24.111
4 J Button (GBR) McLaren 1'24.675
5 F Massa (BRA) Ferrari 1'24.837
6 N Rosberg (GER) Mercedes 1'24.884
7 M Schumacher (GER) Mercedes 1'24.927
8 RG Barrichello (BRA) Williams 1'25.217
9 R Kubica (POL) Renault 1'25.372
10 A Sutil (GER) Force India 1'26.036
11 LC Hamilton (GBR) McLaren 1'25.184
12 S Buemi (SUI) Toro Rosso 1'25.638
13 V Liuzzi (ITA) Force India 1'25.743
14 PM de la Rosa (ESP) BMW Sauber 1'25.747
15 N Hülkenberg (GER) Williams 1'25.748
16 K Kobayashi (JPN) BMW Sauber 1'25.777
17 J Alguersuari (ESP) Toro Rosso 1'26.089
18 V Petrov (RUS) Renault 1'26.471
19 H Kovalainen (FIN) Lotus 1'28.797
20 J Trulli (ITA) Lotus 1'29.111
21 T Glock (GER) Virgin 1'29.592
22 L di Grassi (BRA) Virgin 1'30.185
23 B Senna (BRA) HRT F1 1'30.526
24 K Chandhok (IND) HRT F1 1'30.613
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2010 09:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

De wedstrijd gemist, en blijkaar was dat een grote fout aangezien het een spannende race was. Button heeft gewonnen voor Kubica en Massa. Vettel stelt weer teleur. Alonso blijft aan de leiding met 37 punten, Massa tweede met 33 en Button wordt derde met 31.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2010 09:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

wat een heerlijke race weer zeg. Agressief gereden, risico's genomen, tzijn de piloten die de race maken, niet de regeltjes (en het weer mocht ook helpen). Wat daarbij opvalt... als we de "logica" zouden respecteren dan wordt Alonso wereldkampioen, WANT in 2007 won Raikkonen in zijn eerste race voor Ferrari gelijk de eerste GP van het seizoen en in de tweede race in Bahrein won Alonso na een eerste vrij anonieme race de tweede GP van het seizoen in zijn tweede race met...McLaren. Net zoals nu met Alonso en Button gebeurd is (flauw grapje, tot daat de gelijkenissen met seizoen 2007)

Verder viel het me op dat Schumi idd nog wat moet geolied worden. Ik dacht dat hij als een wervelwind Alonso ging volgen en ook de ene inhaalactie na de andere ging plaatsen, maar dat was niet het geval. Maar wat niet komt, kan nog komen. Volgende week de derde GP!!!

Ik heb alleszins genoten...

edit: Vettel stelt idd teleur, maar weer was het zijn schuld niet. De Red Bulls lijken een beetje op de McLarens van Adrian Newey..razendsnel maar onbetrouwbaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2010 09:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

De winnaar van de eerste GP wint meestal het seizoen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2010 09:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

dat ziet er goed uit dan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2010 10:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Leuke race. De crash van Kobayasi op Hülkenberg was een 'leuke', gelukkig geen gewonden . Jammer van Vettel, hij deed het de gehele race goed.

Volgend weekend Maleisië, er wordt erg slecht weer verwacht (regen en onweer) .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2010 15:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

Valentino Aledda schreef:

edit: Vettel stelt idd teleur, maar weer was het zijn schuld niet. De Red Bulls lijken een beetje op de McLarens van Adrian Newey..razendsnel maar onbetrouwbaar


tekst op gpupdate:

"Het lijkt een beetje het probleem van auto's van Adrian Newey. Ze gaan meestal als de brandweer, maar ze zijn ook bijzonder kwetsbaar. Dat was zo bij Williams in 1991, dat was zo bij McLaren aan het einde van de jaren '90 en nu is Red Bull aan de beurt. De auto is zonder twijfel de snelste van allemaal, maar daar heb je niets aan als het materiaal niet heel blijft."
(http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/231238/analyse-de-machteloosheid-bij-red-bull/)



overigens Joni, was vergeten reageren en te editten, aangezien ik moest werken, maar vergeet Eddie Irvine niet..tkan altijd mislopen :p
Maar goed.. verschil tussen Alonso en Irvine is uiteraard heel groot
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 03 Apr 2010 10:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Alonso (19), Massa (21) en Hamilton (20) uitgeschakeld in Q1! Domme teambeslissingen door te lang te wachten, waardoor de baan steeds slechter werd. Button parkeerde zijn McLaren in het grind, maar hij was al gekwalificeerd. Schumacher, Webber hadden gewoon slechte tijden, maar zijn er ook door.

Edit: En dat was Button op Q2. De 17de plek.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
phantom BerichtGeplaatst: 03 Apr 2010 12:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jan 2006
Berichten: 236

Wordt een mooie race morgen denk ik, als ik de startplaatsen van de toppers zo zie. Komt de FIA toevallig wel goed uit, na een saaie race als Bahrein in één keer Hamilton die in Australië slecht kwalificeerde en nu Ferrari en McLaren die slecht kwalificeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Apr 2010 11:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Na een race met veel inhaalbewegingen haalde Vettel het van Webber en Rosberg. Massa, Hamilton en Button eindigden allen nog in de punten, waardoor Massa aan de leiding komt met twee punten voorsprong op Alonso en Vettel. Button zakt naar de vierde plek.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 04 Apr 2010 17:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

"Vanaf de start ging het al verkeerd. Tijdens de opwarmronde was mijn versnellingsbak al kapot gegaan, waardoor mijn koppeling in de race niet werkte. Ik moest daardoor op een heel rare manier remmen. Ik moest terugschakelen en vervolgens hard gas geven om de bocht in de juiste versnelling te kunnen rijden", zei Alonso voor de Spaanse televisie. "Dit was misschien wel de zwaarste race die ik ooit heb gereden, want elke bocht weer moest ik improviseren. We leken desondanks op weg naar punten, maar de motor ging kapot, waardoor dat niet lukte."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Apr 2010 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Fantastische prestatie dan, en ik maar denken dat hij moest inhouden om Massa niet aan te vallen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 18 Apr 2010 13:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

geweldige race weer, ik ben blij dat Button het ook zo goed doet. Iedereen dacht dat hij weggeblazen ging worden, maar Button is nu al 3x sneller geweest id kwalificaties en 2x gewonnen tov nul van Hamilton.

Jammer van Alonso voor zijn jump-start en ik denk dat er nog ruzie zal komen voor wat er gebeurt is id pits met Massa/Alonso, maar zonder die inhaalmanoeuvre had het er wss helemaal anders uitgezien voor beide piloten. Massa reed voorzichtig, Alonso voorzichtig maar veel vastberadener.

Hamilton reed zoals altijd: with no brains, hoewel dat op het einde bijna z'n vruchten afwierp toen Button opeens de shivers kreeg, maar hij heeft zijn motor weer lekker gespaard tov Hamilton die vol gas vooruit rijdt. Hamilton spectaculair, Button efficiënt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 13 Mei 2010 01:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

hoe vet is dit niet:

http://f1.gpupdate.net/nl/videos/rondje-monaco-met-mark-webber_338/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 15 Mei 2010 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

De Formule 1 is jarig! Deze week is het zestig jaar geleden dat het officiële wereldkampioenschap van start ging op een verbouwd vliegveld in Northamptonshire en inmiddels is het uitgegroeid tot een sport vol hoogte- en dieptepunten. En om die verjaardag te eren is het tijd voor een lijstje. Want daar houden we van. Het beste en het slechtste uit zestig jaar Formule 1.

Beste circuit: De Nordschleife. Als het ging om de uitdaging voor de rijders was de oude Nürburgring niet te overtreffen. Meer dan twintig kilometer krioelen door de Eifel, auto's kwamen met vier wielen los en coureurs keken sidderend van angst naar het asfaltlint. Dat was gelijk ook de zwakte van het circuit. Levensgevaarlijk. Maar de combinatie van gevaar en heldendom maakte de Nordschleife tot de meest tot de verbeelding sprekende baan ooit.

Meest waardeloze circuit: Caesar's Palace in Las vegas. Begin jaren '80 bezocht de Formule 1 twee keer dit absurde baantje, wat nog het meeste weg had van een kartbaantje op een braderie. Het circuit was geplaatst op een parkeerplaats van het beroemde casino en trok, net als zo veel F1-races in Amerika, amper bezoekers. Afgezien van enkele toeristen en natuurlijk de hoge piefen van Caesar's Palace, kon het niemand iets schelen.

Beste team: Vóór 2000 was dit een spannende strijd tussen Ferrari, McLaren en Williams. Sinds de eeuwwisseling niet meer. Ferrari heeft in de afgelopen tien jaar gedomineerd als nooit tevoren. Michael Schumacher behaalde vijf wereldtitels, waarvan twee met het grootste gemak. In 2002 en 2004 was Ferrari op het toppen van zijn kunnen. Nooit eerder was een team zo lang de beste. Geschiedenisboeken konden compleet herschreven worden.

Slechtste team: Een spannende strijd tussen veel avonturiers in de jaren '90, maar de prijs gaat naar Lola. In 1997 dacht de chassisfabrikant dat ze best een auto konden bouwen zonder windtunnel. Let wel, CFD (de computertechnologie waarop Virgin dit jaar volledig vertrouwt) was nog lang niet uitgevonden. Resultaat: elf seconden te langzaam. Elf. Tel maar eens hardop. Ouder geworden? Precies. Na een poging tot kwalificeren in Melbourne was het alweer gedaan. Overigens gaat een eervolle vermelding naar het team van Life, dat in 1990 nooit door de prekwalificatie kwam. Op het oude Hockenheim kwamen ze 64 kilometer per uur te kort. En nee, dat is geen typfout.

Grootste lefgozer: Gilles Villeneuve. Al was het soms de vraag waar lef ophield en naïviteit begon. Gilles reed altijd op het randje en eigenlijk er overheen. Zijn rijstijl was geweldig om te zien en bracht hem vele fans. Zijn spijkerharde duels nog meer en zijn dood bracht hem helaas een heldenstatus die niet voor de levenden is weggelegd. Een groot gemis.

Slechtste coureur: Hij reed nooit een race, maar Chanoch Nissany mag toch wel de grootste grap heten die ooit in een Formule 1-auto reed. Had ooit 'te veel grip' tijdens een test. Het team van Minardi kon alleen maar met open mond toekijken en de betalingen van de Israëliër lachend ontvangen. In zijn eerste Formule 1-test was hij achttien seconden langzamer dan de kop. Wat geld al niet kan doen.

Beste ruzie: Nelson Piquet versus Eliseo Salazar in 1982. Salazar had zojuist de leidende Piquet van de baan getikt terwijl hij op een ronde werd gezet, waarna Piquet hem voor het oog van de camera's te lijf ging. Het was bepaald geen Mortal Kombat, maar als we er bijna dertig jaar later nog steeds om kunnen lachen was het de moeite waard.

Grootste anticlimax: Ayrton Senna ragt Alain Prost van de baan in Suzuka 1990. Wat een mooie strijd om het kampioenschap moest worden eindigde in een ordinaire rampartij. Anno nu zou het genoeg zijn voor een schorsing, destijds dacht men niet dat iemand ooit zoiets zou doen. Smet op Senna's blazoen.

Grootste verloren talent: Stefan Bellof. Had de eerste Duitse wereldkampioen kunnen worden. Was voor de duvel niet bang en deed dingen met een auto waar zijn collega's slechts van konden dromen. Zijn gebrek aan angst (lees: zelfkennis) kostte hem ook zijn leven. In 1985 wilde hij Jacky Ickx inhalen in Eau Rouge en dat kan daar niet. De Porsche sportscar vouwde dubbel en niemand zou ooit weten waar Bellof toe in staat zou zijn geweest.

Beste individuele prestatie: Juan Manuel Fangio temt de Nürburgring in 1957. Na een onvoorziene pitstop stijgt hij boven alles en iedereen uit, breekt keer op keer het ronderecord en wint. Na afloop zou hij verklaren 'nooit meer zo te willen rijden'. Dat zegt alles.

Mooiste duel: Makkie. René Arnoux en Gilles Villeneuve herschrijven alle wetten en bestrijden elkaar op leven en dood op het circuit van Dijon in 1979. Villeneuve wint het duel, beide heren krijgen veel kritiek op hun rijstijl, maar stappen lachend uit. Ze vertrouwden elkaar.

Mooiste inhaalmanoeuvre: Mika Hakkinen pakt Michael Schumacher op grandioze wijze in op Spa in 2000. Met meer dan driehonderd op de teller ziet Ricardo Zonta een McLaren en een Ferrari voorbij flitsen. Hij zou nog lang zwetend wakker worden. Hakkinen won de race, Schumacher trakteerde hem die avond op een biertje en een sigaar.

Beste seizoensafsluiter: Brazilië 2008. Die race had alles. Onvoorspelbaar weer, spanning, drama en euforie. Cynisten zullen gesmuld hebben van de blik op papa Massa's gezicht toen hij hoorde dat zijn zoon niet had gewonnen. Diezelfde mensen zullen moeten toegeven dat de huilende Massa zijn verlies nam als een man. En de manier waarom Hamilton de titel pakte was nog nooit vertoond. In de laatste bocht van de laatste ronde. Dat gaan we niet meer meemaken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 14:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Hulkenberg gecrasht in Ronde 1 in de bocht waar geen kraan staat dus weggedragen door tien man, Alonso bandenwissel in Ronde 2 zodat hij optimaal profiteert van zijn laatste plaats, Button motor opgeblazen in Ronde 3 na een slechte start. Felle start.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 18:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

Michael Schumacher is bestraft voor zijn inhaalmanoeuvre op Fernando Alonso in de laatste ronde van de Grand Prix van Monaco. De Duitser krijgt twintig seconden straf en is nu als twaalfde geklasseerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
phantom BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jan 2006
Berichten: 236

En Mercedes GP gaat de straf aanvechten .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

correctie: de beslissing van de stuarts aanvechten, maar niet de straf zelf (uhuh)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
phantom BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 20:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jan 2006
Berichten: 236

Valentino Aledda schreef:
correctie: de beslissing van de stuarts aanvechten, maar niet de straf zelf (uhuh)

Iemand corrigeren en zelf geen hoofdletters en punten achter zinnen typen . En ook eens stewards verkeerd spellen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

nu heb je me, ik verlies alle geloofwaardigheid


"Mercedes has appealed the decision as it believes the safety car period had ended and normal racing resumed. The FIA said the appeal is against the decision of the stewards and not the penalty itself, as drive-throughs cannot be appealed. "

begrijpen wie begrijpen kan...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chimnino BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 21:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

Lekker belangrijk. Volgens mij is het altijd pas na de finishline zodra de safety car weg is. Dat was schoenmaker duidelijk niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010 21:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

Het is helaas niet wat het volgens jou moet zijn, maar wat het volgens de regels is... en daar zijn ze wat onduidelijk, ik snapte er zelf ook niks meer van na al die F1 sites (en verschillende meningen) te hebben gelezen. Ik dacht namelijk nét hetzelfde als jij dat dit al jaren zo de procedure was, maar de zaken zitten blijkbaar anders in elkaar, want wat wil de uitleg van gpupdate.nl?

"Michael Schumacher glipte voorbij Fernando Alonso toen de safety car naar binnen was gereden. De Duitser was de zogenaamde safety car-lijn inmiddels gepasseerd en dus leek de manoeuvre volkomen legaal, maar de stewards besloten anders en zouden de Duitser na afloop straffen met twintig extra seconden."

want, wat blijkt?:
the stewards decided the move was illegal as the race was finishing under the safety car.
The new rule - 40.13 - states: "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

> <

mening Brawn & Schumacher: "We were advised before the end of the race that the safety car was coming in," Brawn told the BBC. "There was no instruction that the race was going to finish under the safety car."

Maar ja.. hett was dus the end of the last lap, dus dat betekent race eindigt in safety car-mode, ook al ging de safety car binnen. Lekkere (kostelijke) interpretatiefout van Brawn & Schumacher.. aangezien hij wéér voor Rosberg was, zou dat zijn reputatie ten goede komen, nu heeft ie het weer verder naar de kloten geholpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group