Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2008 15:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Misschien niet, maar ik zie niet in waarom het ene rolmodel geen cocaïne mag slikken op een fuif en een ander rolmodel het dagelijks mag doen. Als sportman heeft Boonen namelijk geen fout gemaakt! Dus hij wordt in zijn werk gestraft voor iets in zijn priveleven. Aan de andere kant zie je dat Riis niet gestraft wordt voor zijn fouten, hij mag komen en een team leiden dat aan de leiding gaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 24 Jul 2008 15:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Joker schreef:
Joni Philips schreef:
Joker schreef:
Boonen moet als rolmodel en wielerprof gewoon van de coke en van de minderjarige meisjes afblijven..
Maar dat geldt evenzeer voor Amy Whinehouse, maar zij wordt toch geen optredens geweigerd, ondanks het feit dat ze meestal te stoned is om goed te zingen.


Deze vergelijking gaat niet op omdat zingen geen wedstrijd is en de wielersport nou eenmaal heel hard zn best moet doen voor zn imago. Ook Astana met Contador mochten niet meedoen om die reden.


Contador zat bij Discovery, niet bij Astana.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2008 15:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Goof schreef:
Contador zat bij Discovery, niet bij Astana.
Contador heeft in 2007 gewonnen met Discovery, maar rijdt nu voor Astana. Astana is echter verbannen uit de tour.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 24 Jul 2008 19:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

Joker schreef:
De vergelijking tussen een sportman en een rockster gaat gewoon niet op in dit geval..


Hmm we kunnen toch proberen hé
Maar ja het is waar...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 25 Jul 2008 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Astana heeft, na de dopingtest van Vino, veel moeite gestoken in een speciaal anti doping systeem. Van Discovery kwam Bruyneel over, die Contador en Leipheimer mee nam, maar door de slechte naam mocht het team dit jaar niet starten. Hierdoor mist deze tour dus grote namen als Klöden, Leipheimer en Tour en Giro winnaar Contador. Daarom ook is Evans zo enorm gefocust op deze tour, want door het gebrek aan concurrentie is dit een eenmalige grote kans voor een laffe en beperkte renner als hij om de tour te winnen.

Trouwens, ik vind dat Schumacher en Boonen gelijk behandeld hadden moeten worden, of allebei niet, of allebei wel in de tour.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 19:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Citaat:
Het Franse antidopingagentschap (AFLD) verwacht eind deze week de resultaten te kennen van de bijkomende analyses die zijn uitgevoerd op urinestalen, afgenomen tijdens de voorbije Ronde van Frankrijk. Dat laat de organisatie vandaag weten. Het AFLD test de stalen onder andere op sporen van cera, een nieuwe vorm van EPO waarop onder andere Riccardo Ricco positief testte in de Tour. Volgens sommige bronnen zouden een tiental renners, onder wie toppers uit het klassement en ritwinnaars, boter op het hoofd hebben.


Citaat:
En het moderne wielrennen blijft maar mokerslagen incasseren. De Italiaanse wielrenner Leonardo Piepoli heeft tijdens de voorbije Tour de France twee keer positief getest op doping. Dat maakte het Italiaans Olympisch Comité (CONI) bekend. Piepoli, die in de Tour de tiende etappe naar Hautacam op zijn naam schreef, testte positief op 4 en 15 juli. Eerder werd Piepoli's ploegmaat en boezemvriend Riccardo Riccò al betrapt, wat hem een schorsing van twee jaar heeft opgeleverd.


Citaat:
Het wielerpeloton is een waar slagveld geworden. Nadat eerder op de dag het nieuws kwam dat Leonardo Piepoli betrapt was op het gebruik van doping, is nu ook de Duitser Stefan Schumacher (Gerolsteiner) positief bevonden op het gebruik van CERA, of EPO van de derde generatie. Schumacher viel dit seizoen op door in de Tour de France twee tijdritten op majestueuze wijze te winnen, bovendien peddelde hij twee dagen rond in de gele trui. Dat leverde hem een transfer naar Quick.Step op. Patrick Lefevere heeft nog maar eens zijn vingers verbrand aan een renner.


http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/index.dhtml
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Jammer dat je van bijna alle wielrenners die er bovenuit steken (vooral in het hooggebergte) achteraf moet zeggen dat ze doping hebben gebruikt. Dat van schumacher verbaast me eigenlijk niet. Het wielrennen is voor mij sowieso echt een chaos geworden met Armstrong die weer een come-back gaat maken. Het zal me dan niets verbazen dat hij met zijn "hulpmiddelen" zijn "kunstje" weer over weet te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 20:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Schumacher

Het sloeg al nergens op dat hij wel mocht starten en Boonen niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

En trouwens, wat meer respect voor Armstrong is wel op zijn plaats. Zelfs als hij al die tijd doping heeft gebruikt blijft het voor mij een held, kan ker overwinnen en dan zo oppermachtig zijn. Ik vind het ook van lef getuigen dat hij nu gewoon weer terug komt, niet bang voor nieuwe scherpere dopingcontroles.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Joker schreef:
En trouwens, wat meer respect voor Armstrong is wel op zijn plaats. Zelfs als hij al die tijd doping heeft gebruikt blijft het voor mij een held, kan ker overwinnen en dan zo oppermachtig zijn. Ik vind het ook van lef getuigen dat hij nu gewoon weer terug komt, niet bang voor nieuwe scherpere dopingcontroles.


Nou, ik vind hem gwn niet zo sympathiek overkomen. Verder zie ik 7 keer achter elkaar de Tour de France ook als vrijwel onmogelijk zonder enig vorm van hulpmiddel. Ik zeg niet dat hij doping gebruik; volgens mij is het namelijk zo dat je als sporter zowel psyhisch als fysiek als sporter enig voordeel hebt als je kan ker hebt gehad.

En daarbij, met Armstrong vond ik het wielrennen niet zo spannend als laatste keren.
Wel betwijfel ik het hoe ver hij nu kan gaan gezien zijn leeftijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 21:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Natuurlijk gebruikte Armstrong doping, ik durf wedden dat elke Tour winnaar voor Sastre 99% zeker doping heeft gebruikt. En in dat geval geloof ik alleen in Sastre omdat de Tour zo saai was dat een dopinggebruikende winnaar ongeloofwaardig zou zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Joni Philips schreef:
Natuurlijk gebruikte Armstrong doping, ik durf wedden dat elke Tour winnaar voor Sastre 99% zeker doping heeft gebruikt. En in dat geval geloof ik alleen in Sastre omdat de Tour zo saai was dat een dopinggebruikende winnaar ongeloofwaardig zou zijn.


Helemaal mee eens. Alhoewel sastre op die ene dag wel erg goed was...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 22:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Zelfs met doping is het een bovenmenselijke prestatie van Armstrong, en ik vraag me af in hoeverre hij meer doping heeft gebruikt dan zijn concurrenten die hij allemaal versloeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

Joker schreef:
Zelfs met doping is het een bovenmenselijke prestatie van Armstrong, en ik vraag me af in hoeverre hij meer doping heeft gebruikt dan zijn concurrenten die hij allemaal versloeg.


ja wil ik ook wel weten XD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Okt 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Citaat:
De Duitse publieke omroep ARD denkt erover om na de nieuwe dopinggevallen rond Leonardo Piepoli en vooral Stefan Schumacher de koers opnieuw te laten vallen. "Je wordt gewoon erg kwaad als je ziet hoe die valsspelers het wielrennen verpesten. Het maakt geen verschil of een Duitser, Spanjaard of Amerikaan gepakt wordt", aldus de woordvoerder van ARD.


Citaat:
De positieve dopingtest van de Duitser Stefan Schumacher heeft heel wat commotie teweeg gebracht. Zo is Thomas Bach, vicevoorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), de dopingperikelen in de wielersport beu. "Dit is een drama want het toont aan dat het wielrennen nog steeds geen geweten heeft gekregen", aldus Thomas Bach, "De domme overmoed blijft blijkbaar voortduren." De vicevoorzitter is dan ook van plan om met de IOC-leden aan tafel te gaan zitten en na te denken over een mogelijke olympische schorsing van de sport. "De geloofwaardigheid van de wielersport is momenteel toch nul", zegt een boze Bach


Citaat:
De Duitse wielerbond (BDR) heeft vandaag bekendgemaakt een gerechtelijke procedure te starten tegen wielrenner Stefan Schumacher, die positief bevonden werd tijdens de Tour de France 2008, vanaf het moment van de officiële bevestiging van de positieve controle.

"Het doel is een schorsing van minstens twee jaar. Een boete en schadeloosstelling worden ook serieus overwogen", aldus BDR-voorzitter Rudolf Scharping op de website van de BDR. "Schumacher heeft de kans om het verdict positief te beïnvloeden als hij nu informatie geeft over medeplichtigen", vertelde Scharping nog aan het agentschap SID.

Het is mogelijk dat Schumacher, die zijn dopinggebruik ontkent, de kosten moet terugbetalen van de reis naar Peking, waar hij afgelopen augustus deelnam aan de Olympische Spelen. Dat zegt de directeur-generaal van het Duits Olympisch Comité (DOSB), Michael Vesper. "Stefan Schumacher heeft ons voor de Spelen verzekerd dat hij de afgelopen vier jaar geen doping had genomen en dat hij zich niet zou doperen in Peking", vertelde Vesper aan SID.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Okt 2008 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Citaat:
Het Franse antidopingagentschap AFLD is niet zinnens om zijn hevige dopingstrijd nu al te staken. Het AFLD heeft namelijk bekendgemaakt dat een 30-tal renners verdacht worden naar illegale bloedtransfusies te hebben gegrepen. "Namen maken we nog niet bekend", zegt de Franse president van het AFLD Pierre Bordry.

Bloedtransfusies
"We hebben duidelijke aanwijzingen dat er bloedtransfusies werden uitgevoerd tijdens de Tour, en zullen later wel zeggen over wie het gaat", verduidelijkte hij op de Duitse televisiezender ZDF. "Momenteel worden alle stalen onderzocht op sporen van CERA, de derde generatie EPO, maar dankzij nieuwe technieken kunnen we bewijzen dat er bloedtransfusies gedaan werden. We gaan die testen ook uitvoeren", verduidelijkte Bordry.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Okt 2008 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

En de hypocriet antwoordt. Hij heeft geluk dat het kredietcrisis is want anders hadden de Tour sponsors al lang zijn ontslag geëist.
Citaat:
"De argwaan die Schumacher creëerde, is nu eindelijk bevestigd. We hadden voor de start van de Tour grote twijfels of we hem zouden toelaten, zeker na de harde woorden van Tom Boonen aan het adres van Schumacher. Achteraf hadden we de Duitser beter de start ontzegd. Toch hoor je mij niet klagen dat de valsspelers gepakt worden. Ooit wordt de Tour weer proper", voorspelt Prudhomme.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 13 Okt 2008 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

En ja, hoor. Het is weer raak. Er is weer een hoogvlieger in de bergen betrapt op doping. Ditmaal is het Bernard Kohl. Dit had ik niet aan zien komen, aangezien hij me een sympathieke renner leek, maar schijn bedriegt..

Citaat:


PARIJS - Wielrenner Bernard Kohl is volgens de Franse sportkrant l'Equipe tijdens de Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van de epovariant CERA. De Oostenrijkse renner uit de ploeg Gerolsteiner sloot de Tour verrassend als nummer drie in het eindklassement af en won het bergklassement.



Citaat:
Berhard Kohl heeft tijdens de Tour de France positief getest op het middel CERA. Dat meldt de Franse krant L'Equipe. De winnaar van de bolletjestrui is de vierde renner uit de Tour van 2008 die op het verboden middel betrapt is.

Eerder werd naast Riccardo Riccò en Leonardo Piepoli ook zijn ploeggenoot bij Gerolsteiner Stefan Schumacher positief bevonden op het middel. Wanneer de contra-expertise dezelfde uitslag geeft kan Kohl een schorsing van twee jaar verwachten.

De 26-jarige Oostenrijker had voor volgend seizoen al een contract getekend bij Silence-Lotto, de nieuwe ploeg van Thomas Dekker. "Dit is een flinke dreun", zegt ploegmanager Marc Sergeant tegen Sporza. "We hebben veel tijd en energie in deze transfer gestoken."

"We hoopten er een sterke renner bij te hebben, maar het was allemaal verloren moeite. Ik voel me bedrogen, want je vertrouwt iemand die je bedriegt. Bij ons komt Kohl niet binnen! Er komt een plaatsje vrij, voor de opportunisten", besluit Sergeant.



Laatst aangepast door Goof op 13 Okt 2008 20:38; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Okt 2008 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Het echte nieuws zou zijn: Iemand niet betrappen op doping -.-'
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 13 Okt 2008 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Sasuke schreef:
Het echte nieuws zou zijn: Iemand niet betrappen op doping -.-'


Jah, straks blijkt dat van sevenant de tour heeft gewonnen.

Maar goed, Menchov schuift nu wel naar het podium.

EDIT: dit bericht van 8 oktober zou dan helemaal mooi zijn. Kohl wordt hier al betucht van valsspelerij, dus dan hebben de andere grote namen vermeld in het bericht (Sastre, Schumacher, Kirchen), ook wellicht doping gebruikt.

Citaat:
La Gazzetta dello Sport komt vandaag met het bericht dat enkele grote namen tijdens de voorbije Tour betrapt zijn op het gebruik van CERA. Naast Stefan Schumacher, Riccardo Riccò en Leonardo Piepoli zouden ook enkele andere toppers het verboden middel gebruikt hebben. Onder hen zit onder meer Carlos Sastre, eindwinnaar van de laatste editie.

Volgens de Italiaanse sportkrant is Sastre niet de enige pakhaas binnen de CSC-ploeg. In het artikel worden ook Stuart O'Grady en Fabian Cancellara genoemd. Er komen tevens namen uit andere ploegen naar voren. Zo zouden onder meer Bernard Kohl (Gerolsteiner) en Kim Kirchen (Team Columbia) vals gespeeld hebben.

Eeder deze week werd uit de door het Frans antidopingbureau uitgevoerde hertests bekend dat Schumacher, Riccò en Piepoli tijdens de voorbije Tour het EPO-product gebruikt hadden. Eind deze week worden de definitieve resultaten verwacht.


Laatst aangepast door Goof op 13 Okt 2008 21:05; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Okt 2008 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Ik hoop dat Sastre buiten schot blijft, ik hoop het zo hard. Anders is de Tour allesbehalve de moeite geweest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 13 Okt 2008 23:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Het nieuwe wielrennen van Maarten Durcroux kunnen we ook op onze buik schuiven. Kohl was toch die schoorsteenveger die niet kon tijdrijden? Nou hij kan het vast nog steeds niet...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Jan 2009 21:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Mooi, in het veldrijden zijn Nys en Boom nationaal kampioen. Samen met Niels Albert vormen zijn wsl de top 3 op het WK binnen enkele weken, hoop ik iig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The Big N BerichtGeplaatst: 22 Feb 2009 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mei 2008
Berichten: 1284

Volgens mij hebben we in de Tour 09 een sprintclash, Boonen Cavendisch en Theo Bos:D
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Jun 2009 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Tom Boonen Belgisch kampioen geworden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group